XPeng bir süre önce Mona M03’ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve kısa sürede şirketin en çok satanı oldu. Önemli ölçüde altını çiziyor tesla“>tesla‘nın Model 3’ün fiyatı 119.800 RMB’den başlıyor ve bu da kabaca 16.900 $ anlamına geliyor.
O zaman fiyat Yani “ucuz ve neşeli” bir araç bekleyebilirsiniz. Mantık, bunun pek çok köşesi kesilmiş (ucuz malzemeler, sınırlı özellikler) bir EV olması gerektiğini söylüyor. Ancak Mona M03 ile biraz zaman geçirme şansımız olduğu için aslında durumun böyle olup olmadığını kontrol edebildik.
Tasarım
XPeng Mona M03’ün tanımlayıcı özelliği, aerodinamik verimliliğin amansız arayışıdır. Bu yardımcı olur araba nispeten küçük bir pille sağlam menzil elde edin. M03’ün sürtünme katsayısı 0,194’tür; bu, seri üretilen bir araçta şimdiye kadar kaydedilen en düşük değerdir. elektrik sedan.
Bu, EV’nin kuşkusuz çok iyimser CLTC’de 385 mil menzile ulaşmasını sağlıyor, ancak yine de çok daha pahalı rakiplerle karşılaştırılabilir. Bu, BYD’nin FinDreams’i tarafından sağlanan 62,2 kWh’lik bir pil paketiyle birlikte geliyor. XPeng, bu aerodinamik tasarımın benzer büyüklükteki rakip EV’lere kıyasla yaklaşık 37 mil menzil eklediğini ve mühendisliğin büyük bir batarya için yer bulmaktan daha fazlası olabileceğini kanıtladığını iddia ediyor. Araç nispeten hafif, teraziyi 3.834 lb’ye düşürüyor ve bu da kesinlikle yardımcı oluyor.
XPeng’in tasarımcıları yalnızca arabaşeklinin yanı sıra sürüşe göre ayarlanan aktif bir hava giriş ızgarası da eklendi hız Hava akışını iyileştirmek için. Mona M03, 100 saatten fazla rüzgar tüneli testinden geçti ve bunun sonucunda düşük sürtünme profilini en üst düzeye çıkarmak için 15 önemli tasarım değişikliği yapıldı.
Dış tarafta, boya zarif bir yüzeye sahip ve kapılar tatmin edici, yüksek kaliteli bir “güm” sesiyle kapanıyor. Bu görünüşte küçük ayrıntılar, ilk izlenimlerde büyük bir fark yaratıyor; Mona M03’ün bu noktada hiç de bir araç gibi hissetmediğini yeterince vurgulayamayız. fiyat gerekir. Malzemelerin ve kaplamaların kalitesi birinci sınıf avrupa EV’lerinden çok da uzak değil.
İç mekan
Mona M03’ün iç kısmı, 15,6 inçlik geniş bir ekranla desteklenen minimalist bir tasarıma sahiptir. Bu ekran, Qualcomm Snapdragon 8155 çip tarafından destekleniyor ve 3D haritalama ve 360 derece kamera sistemi gibi gelişmiş özellikler için hızlı performans sağlıyor. Geleneksel gösterge grubunu tercih eden sürücüler, ek 599 RMB karşılığında küçük bir direksiyon simidi ekranını tercih edebilir.
Hava delikleri daha temiz bir görünüm için gizlenmiştir ve yalnızca tek bir AC bölgesine sahip olmanıza rağmen hava akışını otomatik olarak ayarlar. Yeni arayüz genç bir görünüme sahip ancak tuhaflıklarına alışmak biraz zaman alıyor. Olumlu bir nokta ise 7.1.4 ses sisteminin zengin, sürükleyici bir ses sunarak uzun yolculukları daha keyifli hale getirmesidir.
Bir de iç mekanda kullanılan malzemeler var… Sürücü koltuğunda oturunca aracın iç mekanını kavramak neredeyse zor. fiyat bu aracın. Koltuklar yumuşak ama Volvo‘ya benzeyen çok özel bir şekilde destekleyici. volkswagen veya mercedes“>mercedesve yüksek kaliteli suni deri ile kaplanmıştır. Ayrıntılar iyi düşünülmüş, tüm paneller mükemmel bir şekilde oturuyor ve kabinde kullanılan plastikler yüksek kaliteli yumuşak kaplamaya sahip.
M03’ün içinde dört yetişkinin uzun süreler boyunca bile rahatça yolculuk yapmasına yetecek kadar yer var. Arka koltuklar rahat bir alan sunarken, arkadaki yolcular da öndekiler kadar geniş alana sahiptir. Tamamen cam tavan, kabini daha ferah hale getirerek kabini havadar ve muhtemelen olduğundan çok daha büyük hale getiriyor. Kaliteli kaplamalarla birleştiğinde M03’ün iç mekanı rakiplerinin şaşırtıcı derecede çok üzerindedir ve çok daha yüksek performansa sahip birçok avrupa EV’sini geride bırakır. fiyat.
Özellikler
Mona M03, olağanüstü pratiklik ile yolcu konforu söz konusu olduğunda net bir taviz veriyor. araba Arkada mükemmel olmayan yollarda hissedilmesi kaçınılmaz olan bir burulma kirişli süspansiyon bulunur. Daha basit süspansiyon, 21,9 ft³’lük cömert bir kaldırma bagajına katkıda bulunuyor. Arka koltuklar katlandığında, kargo alanı devasa 56,6 ft³’e kadar genişleyerek büyük valizleri ve tüm eşyalarınızı kolayca taşıyabilirsiniz.
Ancak burulma kirişi kurulumu, arkadaki yolcuların tümseklerde bir miktar sarsıntı hissedebileceği ve hafifçe girintili bir konumda oturabilecekleri anlamına geliyor. arabaNeredeyse 15,7 ft uzunluğa ve 9,2 ft dingil mesafesine sahip boyutları olağanüstü bir çevikliği gizliyor. Yalnızca 17,4 ft’lik dönüş yarıçapı etkileyici olup, XPeng Mona M03’ün dar durumlarda manevra yapmasını kolaylaştırır.
160 kW’lık versiyonun performansı, heyecan verici olmasa da dikkate değer; hareketsiz durumdan 62 mil/saat hıza 7,4 saniyede çıkıyor. 10 yıl önce 8 saniyenin altındaki herhangi bir saniyenin araba çok hızlı olduğu düşünülüyordu. Yoldaki her durumda bu kadar hızlanma yeterlidir ve çoğu sürücü için bu kadar güce sahip olmak zaten daha güvenli bir seçenektir.
Direksiyon, yüksek hızlarda keskin ve hassas dönüşler yerine rahat ve konforlu bir seyir sağlayacak şekilde kalibre edilmiştir.
lastik ve rüzgar gürültüsü iyi bir şekilde bastırılmıştır ve otoyol hızlarında bile fark edilmesi zordur. Tekrar ediyorum, bunlar bu çağda nadir bulunan veya hiç bulunmayan niteliklerdir. fiyat nokta.
teknoloji açısından M03, tüm donanımlarda Şerit Merkezleme Kontrolü (LCC), Uyarlanabilir Hız Kontrolü ve Otomatik Acil Durum Freni ile tam Seviye 2 sürücü destek sistemiyle birlikte geliyor. araba Ellerinizi direksiyonda ve gözlerinizi yolda tutmanızı sağlamak için bir tork sensörü ve bir göz hattı kamerası kullanarak sürücüyü izleme konusunda oldukça katıdır.
XNGP (XPeng’in kendi Navigasyon Kılavuzlu Pilotu), diğer herhangi bir XPeng EV’de olduğu kadar iyidir. Sorunsuz ve iddialı bir araç ve kısa test sürüşümüzde herhangi bir yardıma ihtiyaç duymadı; hiçbir müdahale olmadı ve genel deneyim, deneyimli bir sürücü tarafından sürülmesiyle ilgili. Elinizi direksiyondan çektiğinizde, diğer araçlarda olduğu kadar rahatsız edici olmayan kısa bir hatırlatma ve yumuşak bir uyarı sesi duyulur.
İlk izlenimler
Çin EV’leri bugünlerde sürprizlerle dolu, büyük değer ve bir dizi ilgi çekici özellik sunuyor. Ancak Mona M03 tartışmasız bir adım daha ileri gidiyor ve çok uzun zaman öncesine kadar pazarın bu kısımlarında mümkün olduğunu düşünmediğimiz eksiksiz bir paket sunuyor.
En iyi kısmı? Gelecek yıl Eski Kıta’ya geliyor. O zamandan bu zamana çok şey değişebilir ama kesinlikle beklemeye değer gibi görünüyor.
Automobile Magazine-UK



































































































