2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

®
Çok Okunanlar

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne seren eşsiz bir sergiyi...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde...

XPeng bir süre önce Mona M03’ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve kısa sürede şirketin en çok satanı oldu. Önemli ölçüde altını çiziyor tesla“>tesla‘nın Model 3’ün fiyatı 119.800 RMB’den başlıyor ve bu da kabaca 16.900 $ anlamına geliyor.

O zaman fiyat Yani “ucuz ve neşeli” bir araç bekleyebilirsiniz. Mantık, bunun pek çok köşesi kesilmiş (ucuz malzemeler, sınırlı özellikler) bir EV olması gerektiğini söylüyor. Ancak Mona M03 ile biraz zaman geçirme şansımız olduğu için aslında durumun böyle olup olmadığını kontrol edebildik.

Tasarım

XPeng Mona M03’ün tanımlayıcı özelliği, aerodinamik verimliliğin amansız arayışıdır. Bu yardımcı olur araba nispeten küçük bir pille sağlam menzil elde edin. M03’ün sürtünme katsayısı 0,194’tür; bu, seri üretilen bir araçta şimdiye kadar kaydedilen en düşük değerdir. elektrik sedan.

Bu, EV’nin kuşkusuz çok iyimser CLTC’de 385 mil menzile ulaşmasını sağlıyor, ancak yine de çok daha pahalı rakiplerle karşılaştırılabilir. Bu, BYD’nin FinDreams’i tarafından sağlanan 62,2 kWh’lik bir pil paketiyle birlikte geliyor. XPeng, bu aerodinamik tasarımın benzer büyüklükteki rakip EV’lere kıyasla yaklaşık 37 mil menzil eklediğini ve mühendisliğin büyük bir batarya için yer bulmaktan daha fazlası olabileceğini kanıtladığını iddia ediyor. Araç nispeten hafif, teraziyi 3.834 lb’ye düşürüyor ve bu da kesinlikle yardımcı oluyor.

XPeng’in tasarımcıları yalnızca arabaşeklinin yanı sıra sürüşe göre ayarlanan aktif bir hava giriş ızgarası da eklendi hız Hava akışını iyileştirmek için. Mona M03, 100 saatten fazla rüzgar tüneli testinden geçti ve bunun sonucunda düşük sürtünme profilini en üst düzeye çıkarmak için 15 önemli tasarım değişikliği yapıldı.

Dış tarafta, boya zarif bir yüzeye sahip ve kapılar tatmin edici, yüksek kaliteli bir “güm” sesiyle kapanıyor. Bu görünüşte küçük ayrıntılar, ilk izlenimlerde büyük bir fark yaratıyor; Mona M03’ün bu noktada hiç de bir araç gibi hissetmediğini yeterince vurgulayamayız. fiyat gerekir. Malzemelerin ve kaplamaların kalitesi birinci sınıf avrupa EV’lerinden çok da uzak değil.

İç mekan

Mona M03’ün iç kısmı, 15,6 inçlik geniş bir ekranla desteklenen minimalist bir tasarıma sahiptir. Bu ekran, Qualcomm Snapdragon 8155 çip tarafından destekleniyor ve 3D haritalama ve 360 ​​derece kamera sistemi gibi gelişmiş özellikler için hızlı performans sağlıyor. Geleneksel gösterge grubunu tercih eden sürücüler, ek 599 RMB karşılığında küçük bir direksiyon simidi ekranını tercih edebilir.

Hava delikleri daha temiz bir görünüm için gizlenmiştir ve yalnızca tek bir AC bölgesine sahip olmanıza rağmen hava akışını otomatik olarak ayarlar. Yeni arayüz genç bir görünüme sahip ancak tuhaflıklarına alışmak biraz zaman alıyor. Olumlu bir nokta ise 7.1.4 ses sisteminin zengin, sürükleyici bir ses sunarak uzun yolculukları daha keyifli hale getirmesidir.

Bir de iç mekanda kullanılan malzemeler var… Sürücü koltuğunda oturunca aracın iç mekanını kavramak neredeyse zor. fiyat bu aracın. Koltuklar yumuşak ama Volvo‘ya benzeyen çok özel bir şekilde destekleyici. volkswagen veya mercedes“>mercedesve yüksek kaliteli suni deri ile kaplanmıştır. Ayrıntılar iyi düşünülmüş, tüm paneller mükemmel bir şekilde oturuyor ve kabinde kullanılan plastikler yüksek kaliteli yumuşak kaplamaya sahip.

M03’ün içinde dört yetişkinin uzun süreler boyunca bile rahatça yolculuk yapmasına yetecek kadar yer var. Arka koltuklar rahat bir alan sunarken, arkadaki yolcular da öndekiler kadar geniş alana sahiptir. Tamamen cam tavan, kabini daha ferah hale getirerek kabini havadar ve muhtemelen olduğundan çok daha büyük hale getiriyor. Kaliteli kaplamalarla birleştiğinde M03’ün iç mekanı rakiplerinin şaşırtıcı derecede çok üzerindedir ve çok daha yüksek performansa sahip birçok avrupa EV’sini geride bırakır. fiyat.

Özellikler

Mona M03, olağanüstü pratiklik ile yolcu konforu söz konusu olduğunda net bir taviz veriyor. araba Arkada mükemmel olmayan yollarda hissedilmesi kaçınılmaz olan bir burulma kirişli süspansiyon bulunur. Daha basit süspansiyon, 21,9 ft³’lük cömert bir kaldırma bagajına katkıda bulunuyor. Arka koltuklar katlandığında, kargo alanı devasa 56,6 ft³’e kadar genişleyerek büyük valizleri ve tüm eşyalarınızı kolayca taşıyabilirsiniz.

Ancak burulma kirişi kurulumu, arkadaki yolcuların tümseklerde bir miktar sarsıntı hissedebileceği ve hafifçe girintili bir konumda oturabilecekleri anlamına geliyor. arabaNeredeyse 15,7 ft uzunluğa ve 9,2 ft dingil mesafesine sahip boyutları olağanüstü bir çevikliği gizliyor. Yalnızca 17,4 ft’lik dönüş yarıçapı etkileyici olup, XPeng Mona M03’ün dar durumlarda manevra yapmasını kolaylaştırır.

160 kW’lık versiyonun performansı, heyecan verici olmasa da dikkate değer; hareketsiz durumdan 62 mil/saat hıza 7,4 saniyede çıkıyor. 10 yıl önce 8 saniyenin altındaki herhangi bir saniyenin araba çok hızlı olduğu düşünülüyordu. Yoldaki her durumda bu kadar hızlanma yeterlidir ve çoğu sürücü için bu kadar güce sahip olmak zaten daha güvenli bir seçenektir.

Direksiyon, yüksek hızlarda keskin ve hassas dönüşler yerine rahat ve konforlu bir seyir sağlayacak şekilde kalibre edilmiştir.

lastik ve rüzgar gürültüsü iyi bir şekilde bastırılmıştır ve otoyol hızlarında bile fark edilmesi zordur. Tekrar ediyorum, bunlar bu çağda nadir bulunan veya hiç bulunmayan niteliklerdir. fiyat nokta.

teknoloji açısından M03, tüm donanımlarda Şerit Merkezleme Kontrolü (LCC), Uyarlanabilir Hız Kontrolü ve Otomatik Acil Durum Freni ile tam Seviye 2 sürücü destek sistemiyle birlikte geliyor. araba Ellerinizi direksiyonda ve gözlerinizi yolda tutmanızı sağlamak için bir tork sensörü ve bir göz hattı kamerası kullanarak sürücüyü izleme konusunda oldukça katıdır.

XNGP (XPeng’in kendi Navigasyon Kılavuzlu Pilotu), diğer herhangi bir XPeng EV’de olduğu kadar iyidir. Sorunsuz ve iddialı bir araç ve kısa test sürüşümüzde herhangi bir yardıma ihtiyaç duymadı; hiçbir müdahale olmadı ve genel deneyim, deneyimli bir sürücü tarafından sürülmesiyle ilgili. Elinizi direksiyondan çektiğinizde, diğer araçlarda olduğu kadar rahatsız edici olmayan kısa bir hatırlatma ve yumuşak bir uyarı sesi duyulur.

İlk izlenimler

Çin EV’leri bugünlerde sürprizlerle dolu, büyük değer ve bir dizi ilgi çekici özellik sunuyor. Ancak Mona M03 tartışmasız bir adım daha ileri gidiyor ve çok uzun zaman öncesine kadar pazarın bu kısımlarında mümkün olduğunu düşünmediğimiz eksiksiz bir paket sunuyor.

En iyi kısmı? Gelecek yıl Eski Kıta’ya geliyor. O zamandan bu zamana çok şey değişebilir ama kesinlikle beklemeye değer gibi görünüyor.

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...