Bütçe, Endüstriyel Stratejinin büyüme hedeflerini baltalamamalı, desteklemelidir

®
Çok Okunanlar

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak iletişim kurabilen, dünyanın ilk...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi....

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı....

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli araç şarj istasyonu markası...

Hükümet, Endüstriyel Strateji hedeflerini gerçekleştirmek ve Birleşik Krallık’ın gelişmiş bir otomotiv üretim yatırım merkezi olarak çekiciliğini güvence altına almak için mali politikaları yeniden düşünmeye çağırdı.
Endüstri şu ana kadar verilen desteği memnuniyetle karşılıyor ancak EV yol fiyatlandırmasından ve kritik Çalışanların sona ermesinden kaynaklanan hasar nedeniyle faydaların ortadan kalkacağı konusunda uyarıyor araba Mülkiyet Şemaları.
sektör, daha fazla vergi geliri, istihdam, yatırım, üretkenlik ve refahın kilidini açmak için pazar ve üretimde rekabet edebilirlik ve büyümeye odaklanma çağrısında bulunuyor.

Salı 25 Kasım 2025 Birleşik Krallık otomotiv endüstrisi bugün Şansölye’yi hükümetin Modern Endüstriyel Stratejisinin arkasında durmaya ve sektörü 2035 yılına kadar 1,3 milyon araç üretim merkezi haline getirmek için gereken koşulları yaratmaya çağırdı. motor Üreticiler ve Tüccarlar (SMMT), Yıllık Yemeğine ev sahipliği yapan Londra Salı günü yaptığı açıklamada, sektörün büyümesini desteklemek için vaat edilen bir dizi endüstriyel önlem ve finansmanın, İngiltere’nin yeni ekonomisini tehdit eden maliye politikaları tarafından tamamen baltalanacağı konusunda uyarıda bulundu. araba Pazar – kritik bir ekonomik katkı sağlayan ve ülkenin bir otomotiv yatırım hedefi olarak çekiciliğinin merkezinde yer alan bir pazar.
sektör, özellikle Sanayi Stratejisi ve yenilikçiliği, üretkenliği ve iç yatırımı artırmak için tasarlanan 2,5 milyar sterlinlik fon olmak üzere son hükümet taahhütlerini memnuniyetle karşıladı. Bu, ABD ve Hindistan ile önemli ticaret anlaşmalarında müzakere edilen otomotiv ürünlerine yönelik ayrıcalıklı muameleyle birleştiğinde; gelecek yıldan itibaren otomatik araç çağırma hizmetlerini mümkün kılan yeni bir düzenleyici çerçeve; ZEV görev yönergesinde yapılan değişiklikler; ve elektrik araba Grant’in bu başarısı, hükümetin sektörün hem ekonomik refah hem de karbondan arınma açısından önemini kabul ettiğinin kanıtıdır.
Ancak Sonbahar Bütçesi öncesinde alınan tedbirler bu desteği boşa çıkarma ve ciddi hasara yol açma riski taşıyor. Seçme elektrik Arabalar için yeni bir kilometre başına ödeme vergisi talebi baskılayacak, tüketicilerin cesaretini kıracak ve giderek zorlaşan satış hedeflerini daha da maliyetli ve ulaşılması zor hale getirecek. Ek hibe finansmanı da dahil olmak üzere hiçbir hafifletme önlemi, bu önlemin tüketicilere göndereceği mesajı telafi edemez. Sektörün hedefler doğrultusunda EV indirimlerine halihazırda 8,5 milyar £ harcamak zorunda kaldığı göz önüne alındığında, talebi daha da zayıflatacak önlemler yalnızca pazarı daraltacak ve yatırımcıları caydıracaktır.1
Son bütçede ortaya konulan öneriler zaten yatırımları tehdit ediyor. Çalışanı sonlandırmayı planlıyor araba Mülkiyet Planları ve otomotiv işçilerini şirkete ödeme yapmaya zorlamak araba Ürettikleri ve satın aldıkları araçlara uygulanan vergi, sektöre ve hükümete yılda toplam 1,5 milyar £’a mal olacak ve 5.000 imalat işi riske girecektir.2 Devam eden felç edici enerji maliyetleri ve istihdam vergileri de eklendiğinde, çok ihtiyaç duyulan yatırımı çekmek her zamankinden daha zor olacaktır.
sektör zaten zorlu bir süreçle karşı karşıya global“>küresel ABD de dahil olmak üzere her büyük pazarın rekabet ettiği giderek karmaşıklaşan jeopolitik ortamda rekabet Çinve avrupa Made in Europe felsefesiyle AB, kendi rekabet gücünü artırma niyetindedir. SMMT bu nedenle pazar büyümesini destekleyen ve Birleşik Krallık’ın yatırım çekiciliğini artıran önlemlerle otomotivde rekabet edebilirliğe odaklanılmasını teşvik ediyor.
Salı akşamı 1000’den fazla sektör liderine, Bakana ve milletvekillerine hitap eden Mike Hawes, SMMT İcra Kurulu Başkanı şunları söyledi: “Hükümet otomotivi sonuna kadar destekleyeceğini söyledi ve icraatlar çoğunlukla ticari anlaşmalar, düzenleyici esneklikler ve otomotivi büyüyen bir sektör olarak desteklemek üzere tasarlanan 2,5 milyar £’luk bir fonla desteklenen Endüstriyel Strateji ile örtüşüyor. Ancak iyinin yanında kötü ve düpedüz çirkin de geldi ve Çalışan Sözleşmesinin sona erdirilmesi teklif edildi. araba Mülkiyet planları. Bu haftaki bütçe, mali önlemlerin büyümeye ve sektörün gelecekteki başarısına uyumlu hale getirilmesi için bir şans. Elektrikli araçlar için yol fiyatlandırması yerine, tüketici talebini canlandıracak önlemler görmemiz gerekiyor, böylece vergi gelirlerini, istihdamı, yatırımı, üretkenliği ve herkesin çıkarına olan büyümeyi sağlayabiliriz.”
Mick Flanagan, SMMT başkan, “2025 yılının sektörümüz için bir dönüm noktası olarak görüleceğine inanıyorum. Küreselleşme yılları artık sona ermiş gibi görünüyor ve siyasi kumlar değiştikçe ticaret engelleri de artıyor ve” dedi. global“>küresel Rakiplerimiz yeni dayanaklar arıyorsa, başarılı olmamıza yardımcı olacak doğru koşulları yaratmak için hükümetle ortaklığa ihtiyacımız var. Her araç üreticisi ve tedarikçisi, EV programlarıyla dolu bir üretim hattı oluşturmak için büyük yatırımlar yaptı, ancak talep hâlâ mevcut değil, şarj altyapısı mevcut değil; buna rağmen ZEV’in talimatı hâlâ bu araçları satmamızı talep ediyor. Elektrifikasyon yolculuğumuzun bir dönüm noktasındayız; şimdi yapmayı seçeceğimiz şey geleceğimizi radikal bir şekilde şekillendirecek.”

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...