AB tarifeleri neden Çin’in Avrupa’daki elektrikli araç büyümesini yavaşlatmayacak?

®
Çok Okunanlar

“Bence Tesla’nın yeni bir CEO’ya ihtiyacı var” dedi

Tesla’nın ilk yatırımcılarından biri, Elon Musk’ın federal hükümeti küçültmeye odaklanan mevcut işinden ayrılmaması halinde şirketin CEO’su olarak görevinden ayrılması...

Ford’lar Avrupa yollarına çıkmaya hazır

Elektrifikasyon vizyonuyla sektörün dönüşümünü şekillendiren Ford Otosan, mühendislik yetkinliği ve ileri üretim teknolojileriyle yeni bir başarıya daha imza attı....

Araç Kiralama Sektörü 2024’te 95.8 Milyar TL’lik Yatırım

Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), 2024 yılına ilişkin sektör verilerini açıkladı. Bu kapsamda; operasyonel araç kiralama...

İlk kez 4 Mart’ta 70 doların altına düştü

Petrol fiyatları art arda yedi haftalık düşüşün ardından toparlanmaya çalışıyor, ancak Brent ham petrolü kritik 70 dolar seviyesini korumak...

Audi 8 milyar euro yatırım yapacak

Audi'den yapılan açıklamada, ekonomik koşulların giderek zorlaştığı, rekabet baskısı ve siyasi belirsizliklerin şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bıraktığı kaydedilerek...

48 saat içinde 31.000’den fazla sipariş

Leapmotor B10 kompakt SUV'nin ön satışları başladı. Çin'de hem basından hem de halktan büyük ilgi gören markanın altıncı modeli,...

Petrol Ofisi Sosyal Lig’de birinci devre ödülleri

Petrol Ofisi Sosyal Lig'de 2024-2025 sezonunun birinci devre büyük ödülleri düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 4 milyonu...

Çin elektrikli araçları (EV’ler), Avrupa Birliği’nin ek tarifeler getirmesine rağmen Avrupa’daki rekabet güçlerini korumaya hazırlanıyor.

Geçen ay düşürülen revize edilmiş oranlara rağmen, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa pazarındaki varlıklarını genişletmeye devam etmesi bekleniyor.

Ağustos ayında AB, Çin’den otomobil ithalatına yönelik tarife oranlarını ayarlayarak büyük üreticilerin vergi yükünü azalttı.

CNBC’de yer alan bir rapora göre, Çin’in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan BYD, tarifesinin %17,4’ten %17’ye düşürüldüğünü görürken, Geely’nin oranı %19,9’dan %19,3’e düştü. Bir diğer önde gelen Çinli üretici olan SAIC de tarifesi %37,6’dan %36,3’e düşerek bir indirim aldı.

Bununla birlikte, araştırma grubu Rhodium, Çinli EV üreticilerini Avrupa’ya ihracat yapmaktan gerçekten caydırmak için tarifelerin %50’ye kadar çıkması gerektiğini belirtti. Tedarik zincirlerinin çoğunu kontrol eden BYD gibi dikey olarak entegre şirketler için eşiğin daha da yüksek olması gerekebilir.

AutoForecast Solutions Başkanı ve CEO’su Joseph McCabe’e göre, mevcut tarife oranlarının Çinli EV üreticilerinin Avrupa’daki planlarını önemli ölçüde bozması pek olası değil. Bu tarifelerin bazı zorluklar doğurmasına rağmen, aşılmaz bir engel olmaktan uzak olduğunu açıkladı.

McCabe, CNBC’ye verdiği demeçte, “Çin yapımı EV’lere yönelik tarifeler bir engel oluşturacak, ancak giriş için bir engel oluşturmayacak” dedi.

Ayrıca, AB ve Kuzey Amerika tarifeleri arasındaki farkın altını çizerek, Kuzey Amerika’nın çok daha sert tarifeler uygulamasına rağmen, Avrupa pazarının Çinli orijinal ekipman üreticileri (OEM’ler) ile daha fazla bağlantılı olmaya devam ettiğini belirtti.

Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri Mayıs ayında Çin EV’lerine %100 tarife uyguladı ve Kanada geçen ay aynı şeyi yaptı.

Buna karşılık, AB’nin tarifeleri daha az şiddetlidir ve yerli üretimi teşvik etmek ile Çinli üreticilerle önemli bağları sürdürmek arasındaki hassas dengeyi yansıtmaktadır.

AB, Çin’in ithalatını sınırlamak için çalışırken, Çinli otomobil üreticileri sürekli olarak Avrupalı tüketiciler için uygun fiyatlı EV modelleri piyasaya sürüyor.

Bu yılın başlarında düzenlenen bir konferansta Çinli dev BYD, 21.550 doların altında fiyatla Dolphin modelini Avrupa pazarına tanıttı.

Dolphin, Çin Martı modelinin yeniden markalanmış bir versiyonudur ve Çin’in masaya uygun maliyetli seçenekler getirme yeteneğini sergiler.

Nispeten, Batılı bir EV üreticisinin en uygun fiyatlı seçeneklerinden biri olan Tesla’nın Model 3’ü, İngiltere’de 44.480 dolara satılıyor.

%17’lik ithalat tarifesiyle bile, BYD’nin Dolphin’i, Tesla’nın Çin’de üretilen Model 3’ünden yaklaşık 23.270 dolar daha ucuz olacak.

Çinli markaların artan rekabetine yanıt olarak, Alman otomobil üreticisi Volkswagen, 2027 yılına kadar yaklaşık 21.476 dolarlık bir fiyat noktası hedefleyen Avrupa için bütçe dostu bir EV piyasaya sürme planlarını duyurdu.

Bu, Avrupalı üreticilerin Çin’in satın alınabilirliğine uyma baskısını hissettiklerinin açık bir göstergesidir.

McCabe, “Artık kârlılık, pazar payının arka planında yer alıyor” yorumunu yaptı.

Yatırımcıların, kısa vadeli finansal performanslarından ziyade gelecekteki potansiyel büyümeleri için yenilikçi EV şirketlerini tercih etme eğiliminde olduklarını ve eski otomobil üreticilerinin sahip olmadığı bir avantaj olduğunu belirtti.

GROW Investment Group’un CIO’su William Ma, bu noktayı vurgulayarak, Çin EV pazarını %300 oran gibi aşırı tarifelerle dizginlemeye çalışmanın pratik olmayacağını da sözlerine ekledi. Ma, yakın tarihli bir CNBC röportajında, “Çin’deki EV endüstrisini gerçekten öldürmek zorunda kalırlarsa, tarifelerin %300’ünü koymak zorundalar, bu mantıklı değil” dedi.

McCabe ayrıca, Avrupa önlemlerinin çok agresif hale gelmesi durumunda Çin’den gelebilecek olası misilleme tarifeleri konusunda da uyardı.

Avrupa’nın tarife politikaları Çinli OEM’lere önemli zararlar verirse, Çin’in Avrupalı otomobil üreticilerine karşı kendi ticaret engelleriyle yanıt vermesi güçlü bir olasılıktır.

AB’nin Haziran ayında başlayan tarife tartışmaları, Çinli EV üreticilerine verilen “haksız sübvansiyonlar” olarak gördüğü şeylerle ilgili endişelerden kaynaklanıyor.

Bu sübvansiyonlar Avrupalı otomobil üreticileri için bir tehdit olarak algılanıyor ve AB, yerli sanayisini ekonomik zararlardan korumaya çalışıyor.

Bununla birlikte, Ma’nın işaret ettiği gibi, bu jeopolitik gerilimlerin yakın zamanda dağılması pek olası değil.

“Bu jeopolitik veya yaptırım önümüzdeki bir veya iki yıl boyunca kolayca ortadan kalkmayacak” tahmininde bulundu ve küresel EV manzarasının öngörülebilir gelecekte karmaşık kalacağını belirtti.

Diğer Haberler

Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor

Tesla, Bugün globaldeki en çok satan modelinin güncellenmiş versiyonu olan Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor.  Sınırlı stok ve hızlı teslimat imkanıyla Long Range All-Wheel...

Audi 8 milyar euro yatırım yapacak

Audi'den yapılan açıklamada, ekonomik koşulların giderek zorlaştığı, rekabet baskısı ve siyasi belirsizliklerin şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bıraktığı kaydedilerek 7 bin 500 kadar kişinin...

“Bence Tesla’nın yeni bir CEO’ya ihtiyacı var” dedi

Tesla’nın ilk yatırımcılarından biri, Elon Musk’ın federal hükümeti küçültmeye odaklanan mevcut işinden ayrılmaması halinde şirketin CEO’su olarak görevinden ayrılması çağrısında bulundu. Ross Gerber Sky News’e...

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch CB650R

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch, CB650R ve CBR650R modelleri ile ilk kez Türkiye’de...  Honda'nın Electronic Clutch teknolojisine sahip ilk modelleri olan CB650R ve CBR650R Türkiye...

ExxonMobil’in Güçlü Büyüme Hedeflerinde

Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Mobil Oil Türk A.Ş., başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Bu yıl ülkemizde 120’nci yaşını kutlayan şirketin Genel...

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul’a damgasını vurdu TotalEnergies, yüksek performanslı motosiklet motor yağı ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul Fuarı’nın ilgi odağı oldu....

Dizel ve benzin partikül filtrelerini verimli bir şekilde temizleme

LIQUI MOLY'nin yeni DPF/OPF temizleyicisi ile partikül filtreleri sökülmeden detaylı bir şekilde temizlenebilir. Servisler ve araç sahipleri için basit bir çözüm. Hızlı, konforlu ve uygun...

Country News Categories - UK

First Media Test Drives with the Leapmotor C10 REEV in Spain

The first Media test drives with the Leapmotor C10 REEV will begin in Spain next week. Numerous international journalists will be able to experience...

Citroën Chevron Awards 2025

Citroën UK has celebrated the achievements of its retailers at the annual Citroën Chevron Awards. The event celebrated success within the Citroën network over...

USA

Innovative Q4 technology debuts on Junior

Innovative Q4 technology debuts on Junior, now with the most comprehensive line-up in the segment Everything is ready for the dynamic debut of the Junior...

Marion Beyret Appointed Senior Vice President, Corporate

Stellantis today announced the appointment of Marion Beyret as Senior Vice President, Corporate Affairs and Communications for Enlarged Europe. In this role, Beyret will lead...

DE

Marion Beyret zur Senior Vice President…

Stellantis hat Marion Beyret zur Senior Vice President, Corporate Affairs und Communications für die Region Enlarged Europe ernannt.  In dieser Funktion leitet Beyret die Public...

Leapmotor B10: Neues SUV wird in China begeistert aufgenommen

Der Vorverkaufsstart des neuen Kompakt-SUVs Leapmotor B10 ist ein großer Erfolg: Das sechste Modell der Marke, das in China sowohl in der Presse als auch...

IT

Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore

Il SUV B10 di Leapmotor riceve un'accoglienza entusiastica in Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore Il lancio in prevendita del SUV elettrico B10 di...

Nuove nomine all’interno del team Fiat nel Regno Unito

Fiat ha annunciato cambiamenti nel suo nuovo team di gestione nel Regno Unito con la nomina di Victoria Hatfield alla guida delle operazioni di...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Porté par le succès de Junior (876 immatriculations sur les deux premiers mois de l’année 2025), Alfa Romeo poursuit sa progression très significative sur...

Marion Beyret est nommée Senior Vice President

Stellantis annonce la nomination de Marion Beyret au poste de Senior Vice President, Affaires Publiques et Communication pour l'Europe élargie. À ce titre, Marion Beyret...