Ekim 2025, büyüklüğün ve hatta tanıdık bir marka adının her zaman başarılı olmadığını kanıtladı. global“>küresel Plug-in araç satışları, 1,9 milyondan fazla tescille Ekim 2024’e kıyasla %10 arttı. En çok satan model sıralamasında en üst sırayı küçük Çin aracı Wuling aldı. mini“>mini Güçlüleri zorlayan EV tesla“>tesla‘nın Model Y ilk sırayı aldı. Bu, uygun fiyatlı, kompakt otomobillerin bulunduğu EV pazarında büyük bir değişiklik. Çin satış listelerine hakim olmaya başlıyorlar.
Wuling mini“>mini EV, bir mikro-araba popüler Çin61.515 adet satışla rekor bir ay kaydetti. tesla“>tesla‘nın Model Y’nin ise satışları bir önceki yıla göre %37 düşüşle 53.320 adede geriledi. Onun küçük kardeşi, tesla“>tesla‘nın Model 3, yalnızca 19.961 adetle hayal kırıklığı yaratan 14. sıraya yerleşti; önceki yıla göre %25 düşüş yaşadı ve üç yıl içindeki en kötü satış ayını yaşadı. Bu önemli slayt tesla“>tesla‘nın Elektrikli araçlar, Ekim ayında satışların bir önceki yıla göre neredeyse %50 düştüğü ABD pazarındaki “akşamdan kalma” etkisine dayanıyor. Çin avrupa (+%38) ve Dünyanın Geri Kalanı (+%35) bu boşluğu doldursa da, Türkiye (+%157) ve Endonezya (+%101) gibi pazarlar büyük bir büyüme gösterdi.
Kaynak: CleanTechnica
Yavaşlama Çin Ayrıca plug-in araç pazarındaki bölünmeyi de ortaya çıkardı. Saf BEV’ler büyürken, eklenti hybrid“>melez elektrik Araçlar (PHEV’ler) küresel olarak %5 düşüşle yaklaşık 600.000 adede geriledi; bunun büyük bir kısmı da yıllık bazda %11’lik bir düşüşle gerçekleşti. Çin. Eğer alırsan Çin resmin dışında, PHEV’ler aslında yıldan yıla %19 oranında büyümüş olurdu; hybrid“>melez teknoloji en büyük pazarında itibarını kaybediyor ancak dünyanın diğer yerlerinde hala genişleme alanı var. Genel olarak pil elektrik otomobiller yüzde 19’unu oluşturdu global“>küresel otomatik Ekim ayında pazar (PHEV’leri dahil ettiğinizde %28).
En üst noktanın ötesine bakıldığında, satış grafiğinin geri kalanı Çin hakimiyetinin öyküsünü anlatıyor. Wuling’in altında ve tesla“>tesla‘nın modeller arasında üçüncü sırayı 44.000’den fazla kayıtla Geely Xingyuan aldı. BYD’nin dördüncü ile on birinci arasında sıralanan yedi modeli vardı. Yeni oyuncular da ses getirdi. Xiaomi“>XiaomiYeni YU7 Suv, üretim artışında 33.000’den fazla tescille hemen 7. sırayı aldı. BYD’nin birinci sınıf markası Fang Cheng Bao Tai 7 Suv gibi köklü Çinli otomobil üreticilerinin yeni modelleri bile, pazardaki yalnızca ikinci ayında 20.000 tescille ilk 20’ye girdi.
Çin’deki bu artış marka sıralamalarına da yansıyor. Yıllar sonra ilk kez, global“>küresel EV podyumunda yalnızca Çin markaları yer aldı. tesla“>tesla‘nın ilk üçü tamamen kaçırdık. BYD %22,2 pazar payıyla (Eylül ayına göre %0,1 düşüş) liderliğini korurken, Geely 127.000 kayıtla ikinci sıraya yükseldi ve Wuling, ilk altı haneli ayıyla 102.000 kayıt sayısına ulaşarak onu yakından takip etti. tesla“>tesla‘nınYaklaşık 76.000 araç teslim eden araç, bir önceki yıla göre %36 düşüşle Temmuz 2022’den bu yana en kötü ayına geriledi. Leapmotor (70.000 kayıt) gibi daha küçük Çin markaları da rekor satışlar gerçekleştirdi ve İsrail ve Polonya gibi ihracat pazarlarına güçlü girişleri bunun bir başarı olduğunu gösteriyor. global“>küresel sadece yerel bir hareket değil.
Uzun vadeli görünüm, rekabetin deneyimli otomobil üreticileri için daha da zorlaşacağını gösteriyor. tesla“>tesla‘nın Model Y ve BYD Song, 2025 yılı için yılbaşından bugüne satışlarda muhtemelen ilk iki sırada yer alacak, ancak Model 3’ün konumu Geely Xingyuan’ın tehdidi altında. İçinde 2026Geely hatchback’in Model 3’ü geçmesi bekleniyor ve 2027 yılına kadar tesla“>tesla‘nınWuling gibi modellerin kompakt sedanı, en çok satan EV listesinden bile tamamen çıkarılabilir. mini“>mini EV ve BYD Martı.
Automobile Magazine-UK



































































































