Otomotiv Yönetim Merkezi (CAM), elektromobiliteye yönelik pazar ve satış eğilimlerini değerlendirdi avrupa ve Almanya yayınladı. Temel, bu yılın Ocak ayından Ekim ayına kadar olan dönemdir.
Elektromobilite pazar trendleri avrupa
Gözlem süresi boyunca, avrupa (AB + EFTA + Birleşik Krallık) 2,02 milyon akülü Elektrikli araç (BEV) tescil edildi; bu, yüzde 26,2’lik bir büyümeyi temsil ediyor. Bu, on ay sonra 2024 yılının tamamına (1,99 milyon) kıyasla daha fazla Elektrikli otomobilin kayıt altına alındığı anlamına geliyor. Saf Elektrikli mobilite (BEV), yalnızca biraz büyüyen genel pazarla karşılaştırıldığında ortalamanın oldukça üzerinde büyüyor avrupa (+%1,9). Buna göre pazar payı yüzde 18,3’e (2024 yılı tamamı: %15,4) çıkıyor.
Yıl boyunca Almanya yüzde 39 artışla ve 434.627 adet satışla avrupa‘nın en büyük BEV pazarı haline geldi, ancak yüzde 18,4’lük pazar payı AB ortalamasıyla aynı seviyedeydi. Geçen yılın en büyük avrupa BEV pazarı olan Birleşik Krallık, 386.244 BEV (+%29) ve yüzde 22,4 pazar payıyla onu takip ediyor. fransa ise 250.418 adet ve yüzde 18,9 pazar payıyla üçüncü sırada yer alıyor.
Elektromobilite avrupa Bir yandan İskandinavya, Hollanda ve Belçika’da yüksek yeni kayıt oranları, diğer yandan Güney ve Doğu avrupa‘da çok düşük pazar payları ile iki hızda ilerlemeye devam ediyoruz:
Yeni BEV tescil paylarında Norveç yüzde 95,1 gibi çok yüksek bir payla başı çekerken, Danimarka (%66,5), İsveç (%35,5), Hollanda (%35,4) ve Belçika’da (33,7) da yüksek yeni BEV tescil oranları bulunuyor.
Buna karşılık, İtalya ve İspanya gibi büyük güney avrupa pazarlarında artan BEV büyümesine rağmen elektrik payları sırasıyla yüzde 5,2 ve yüzde 8,5 gibi çok düşük seviyelerde kalıyor. Doğu avrupa‘da da durum benzer: Kayıtlardaki yüzde 125’lik artışa rağmen Polonya’nın yalnızca yüzde 6,4’lük elektrik kotası var; Çek Cumhuriyeti’nin ise yüzde 5,6’lık kotası var. Hatta bazı Doğu avrupa pazarlarında yeni BEV kayıtlarında düşüş görülüyor (Hırvatistan (-%43), Estonya (-%33), Romanya (-%19).
Almanya, fransa ve Büyük Britanya’nın büyük binek otomobil pazarları orta aralıkta yer alıyor.
“İçinde avrupa Çalışma direktörü Stefan Bratzel, “2025’teki güçlü büyümeye rağmen, elektromobilitenin yükselişi, tutarsız bir gelişmeyle kritik bir geçiş aşamasındadır” diye açıklıyor. “Tüketiciler arasında hâlâ yüksek düzeyde bir belirsizlik ve geleceğin gidişatına dair şüphecilik var; bu, teknolojiye açıklık ve 2035’te içten yanmalı motorların sonunun olası bir esnekleştirilmesi hakkında süregelen ideolojik tartışmalarla daha da körükleniyor. Belirsizlik genellikle satın alma konusunda isteksizliğe ve geçmişe ve alışılagelmişe bağlı kalmaya yol açıyor; bu nedenle, temelde netliğin hızlı bir şekilde yaratılması gerekiyor.”
“Otomotiv endüstrisi için, içten yanmalı motorların 2035 yılında kademeli olarak kullanımdan kaldırılmasının olası bir yumuşatılması veya esnekleştirilmesi, zamandan tasarruf sağlayabilir ve kısa vadede mali rahatlama sağlayabilir. getirmekÖrneğin cezaların kaldırılması,” diye devam etti Bratzel. “Ancak bu, uluslararası standartlarla karşılaştırıldığında orta ve uzun vadede otomobil sektörünün yenilikçi ve rekabetçi gücünü artırmayacaktır. Örneğin, elektromobilite gibi gelecekteki teknolojilere yönelik çabalar yavaşlatılacak olsaydı, bu Alman otomobil endüstrisi için büyük bir zafer bile olurdu.”
(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
üstünde avrupa otomobil pazarı, tüm tahrik sistemlerinde, elektromobilitenin aksine Ocak-Ekim 2025 arasında çok az dinamizm gösteriyor. oradaydı avrupa Toplam 11.020.514 yeni araba kaydedildi (+%1,9). Ancak otomobil üreticilerinin satış trendlerini karşılaştırdığımızda net kazananlar ve kaybedenler var: volkswagen“>volkswagen, bmw“>bmw Ve renault“>renault ortalamanın üzerinde büyümek ve pazar payı kazanmak stellantis“>stellantilerHyundai/KIA“>KIA, Toyota“>Toyota Ford’un yanı sıra ve özellikle tesla“>tesla‘nın kaybedenlere.
2.963.187 kayıtla (+%4,6) hakim olan volkswagen“>volkswagen-Grup avrupa pazarında faaliyet göstermeye devam ediyor. Škoda (+%10) ve Seat/Cupra (+%6) önemli bir büyüme elde ederken, audi“>audi ılımlı bir düşüş kaydetti (-%3). Çinli üreticiler devreye giriyor avrupa Yılın 10 ayından sonra kabullerde yüzde 22,5 artışla en hızlı büyüyen grup. ÇinŞirketler toplam 641.042 onay aldı. Bununla birlikte, bireysel markaların dikkate değer farklılıkları vardır: BYD avrupa (+%285) ve SAIC Motor (+%22,5) büyüyor ve daha fazla pazar payı kazanıyor, Volvo ise yüzde 11 ile kırmızıda.
(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
Almanya’da elektromobilite: üretici karşılaştırması ve tahmini
Tamamen akülü Elektrikli araçlara (BEV) yönelik Alman pazarı dinamik bir şekilde büyümeye devam ediyor. Ocak-Kasım 2025 döneminde 490.368 BEV yeni tescil edildi; bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde +41,3 artış gösterdi. Yeni otomobil tescillerinin BEV payı son 12 ayda neredeyse sürekli olarak yüzde 14,4’ten yüzde 22,2’ye yükseldi ve bu yılın 11 ayından sonra yüzde 18,8 seviyesinde bulunuyor.
Plug-in hibrit (PHEV) kotası da benzer şekilde yüzde 8,4’ten 12,9’a yükseldi ve 2025’te yüzde 10,8 olacak. CAM, 2025’in tamamında yaklaşık 530.000 otomobillik yeni BEV kaydı bekliyor ki bu da önemli bir rakam. üstünde Bir önceki rekor yılı olan 2023, o dönemdeki çevresel ikramiyeyle karakterize edilmişti.
(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
Otomobil üreticilerinin karşılaştırması, Ocak ve Ekim 2025 arasında saf Elektrikli mobiliteye yönelik satış eğilimlerini gösteriyor volkswagen“>volkswagen Ve bmw“>bmw son derece güçlü. volkswagen“>volkswagen-Grup, 192.498 yeni kayıt ve yüksek büyüme oranıyla (+%81) BEV pazar lideridir. Ana sürücüler Škoda (+%103), Seat/Cupra (+%96) ve daha az bir ölçüde volkswagen“>volkswagen Arabalar (+%74). Grubun BEV payı yüzde 11,2’den yüzde 19,6’ya yükseldi.
(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
Bunlar da bmw“>bmw Grup BEV’de büyümeye devam ediyorbölüm. Toplam 51.545 BEV (+%29) yeni kaydedildi. bmw“>bmw kendisi yüzde +19 arttı, mini“>mini yüzde +76 arttı. Grubun BEV payı yüzde 18,6’dan 22,1’e yükseldi; bu, büyük Avrupalı üreticiler arasında en yüksek değerlerden biri. mercedes“>mercedes-Benz şu ana kadar pazarla birlikte büyüyemedi ve 26.976 BEV (-%2) ve hala ortalamanın oldukça altında olan yüzde 12,5’lik BEV payında neredeyse sabit kaldı.
Koreli üreticiler (Hyundai & KIA“>KIA) ayrıca 35.153 BEV (+%39) ile önemli ölçüde iyileşme gösterdi. Rekabetin desteğiyle BEV payları yüzde 18,0’dan yüzde 26,5’e çıktı. Modeller ve istikrarlı bir pazar varlığı.
Çinli üreticiler karışık bir tablo kaydetti. Genel olarak yeni BEV kayıtları 39.352 araca (-%11) düştü. Geely Group’un bir parçası olarak Volvo (-%35), MG (SAIC Group, -%46) ve Smart (şirketin ortak girişimi) mercedes“>mercedes & Geely, -68% önemli ölçüde kayıp yaşarken, BYD ve Leapmotor önemli ölçüde arttı. Çinli markaların BEV payı geçen yılki yüzde 50,1’den sonra şimdi yüzde 37,7 oldu.
stellantis“>stellantiler 32.654 BEV (+%64) ile güçlü bir şekilde büyümeyi başardı ve BEV payını yüzde 6,7’den yüzde 12,2’ye neredeyse ikiye katladı. Ancak BEV payı yüzde 18,4 olan ülke ortalamasının oldukça altındadır. fiat“>fiat, opel“>opel ve Jeep bu gelişmede önemli bir rol oynadı. renault“>renault Grup, BEV kayıtlarını 14.225 araca (+%98) çıkardı. BEV payı ikiye katlanarak yüzde 7,1’den yüzde 13,2’ye çıktı.
ABD’li üreticiler Ford ve tesla“>tesla‘nın 31.068 BEV vardı (-%13). tesla“>tesla‘nın önemli bir düşüş kaydetti (-%50), Ford ise yüzde +283 oranında güçlü bir artış kaydetti. ABD markalarının BEV payı şu anda yüzde 29,0.
Almanya’daki yeni elektrik sübvansiyonları hakkında çalışma lideri Bratzel: “Prensip olarak, Almanya’da Elektrikli mobilitenin hedefli bir şekilde teşvik edilmesi mantıklı olacaktır. Bununla birlikte, planlanan satın alma sübvansiyonunun, ölü ağırlık etkisi ve kullanılmış araçların kalan değerlerinde daha fazla bozulma ile sadece kısa bir parlamayı tetikleme riski vardır. Pahalı satın alma bonusları sunmak yerine, şarj akımını teşvik edecek bir program, yeni veya genç kullanılmış araçların özel alıcıları için bir fiyat sınırına kadar bir yıllık ücretsiz şarj gibi çok daha hedefli ve sürdürülebilir olacaktır.”
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany



































































































