Avrupa ve Almanya’daki pazar/satış eğilimleri

®
Çok Okunanlar

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede derecelendirildi. Silent Pattern ve...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas...

Otomotiv Yönetim Merkezi (CAM), elektromobiliteye yönelik pazar ve satış eğilimlerini değerlendirdi avrupa ve Almanya yayınladı. Temel, bu yılın Ocak ayından Ekim ayına kadar olan dönemdir.
Elektromobilite pazar trendleri avrupa
Gözlem süresi boyunca, avrupa (AB + EFTA + Birleşik Krallık) 2,02 milyon akülü Elektrikli araç (BEV) tescil edildi; bu, yüzde 26,2’lik bir büyümeyi temsil ediyor. Bu, on ay sonra 2024 yılının tamamına (1,99 milyon) kıyasla daha fazla Elektrikli otomobilin kayıt altına alındığı anlamına geliyor. Saf Elektrikli mobilite (BEV), yalnızca biraz büyüyen genel pazarla karşılaştırıldığında ortalamanın oldukça üzerinde büyüyor avrupa (+%1,9). Buna göre pazar payı yüzde 18,3’e (2024 yılı tamamı: %15,4) çıkıyor.
Yıl boyunca Almanya yüzde 39 artışla ve 434.627 adet satışla avrupa‘nın en büyük BEV pazarı haline geldi, ancak yüzde 18,4’lük pazar payı AB ortalamasıyla aynı seviyedeydi. Geçen yılın en büyük avrupa BEV pazarı olan Birleşik Krallık, 386.244 BEV (+%29) ve yüzde 22,4 pazar payıyla onu takip ediyor. fransa ise 250.418 adet ve yüzde 18,9 pazar payıyla üçüncü sırada yer alıyor.
Elektromobilite avrupa Bir yandan İskandinavya, Hollanda ve Belçika’da yüksek yeni kayıt oranları, diğer yandan Güney ve Doğu avrupa‘da çok düşük pazar payları ile iki hızda ilerlemeye devam ediyoruz:

Yeni BEV tescil paylarında Norveç yüzde 95,1 gibi çok yüksek bir payla başı çekerken, Danimarka (%66,5), İsveç (%35,5), Hollanda (%35,4) ve Belçika’da (33,7) da yüksek yeni BEV tescil oranları bulunuyor.
Buna karşılık, İtalya ve İspanya gibi büyük güney avrupa pazarlarında artan BEV büyümesine rağmen elektrik payları sırasıyla yüzde 5,2 ve yüzde 8,5 gibi çok düşük seviyelerde kalıyor. Doğu avrupa‘da da durum benzer: Kayıtlardaki yüzde 125’lik artışa rağmen Polonya’nın yalnızca yüzde 6,4’lük elektrik kotası var; Çek Cumhuriyeti’nin ise yüzde 5,6’lık kotası var. Hatta bazı Doğu avrupa pazarlarında yeni BEV kayıtlarında düşüş görülüyor (Hırvatistan (-%43), Estonya (-%33), Romanya (-%19).
Almanya, fransa ve Büyük Britanya’nın büyük binek otomobil pazarları orta aralıkta yer alıyor.

“İçinde avrupa Çalışma direktörü Stefan Bratzel, “2025’teki güçlü büyümeye rağmen, elektromobilitenin yükselişi, tutarsız bir gelişmeyle kritik bir geçiş aşamasındadır” diye açıklıyor. “Tüketiciler arasında hâlâ yüksek düzeyde bir belirsizlik ve geleceğin gidişatına dair şüphecilik var; bu, teknolojiye açıklık ve 2035’te içten yanmalı motorların sonunun olası bir esnekleştirilmesi hakkında süregelen ideolojik tartışmalarla daha da körükleniyor. Belirsizlik genellikle satın alma konusunda isteksizliğe ve geçmişe ve alışılagelmişe bağlı kalmaya yol açıyor; bu nedenle, temelde netliğin hızlı bir şekilde yaratılması gerekiyor.”
“Otomotiv endüstrisi için, içten yanmalı motorların 2035 yılında kademeli olarak kullanımdan kaldırılmasının olası bir yumuşatılması veya esnekleştirilmesi, zamandan tasarruf sağlayabilir ve kısa vadede mali rahatlama sağlayabilir. getirmekÖrneğin cezaların kaldırılması,” diye devam etti Bratzel. “Ancak bu, uluslararası standartlarla karşılaştırıldığında orta ve uzun vadede otomobil sektörünün yenilikçi ve rekabetçi gücünü artırmayacaktır. Örneğin, elektromobilite gibi gelecekteki teknolojilere yönelik çabalar yavaşlatılacak olsaydı, bu Alman otomobil endüstrisi için büyük bir zafer bile olurdu.”

(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
üstünde avrupa otomobil pazarı, tüm tahrik sistemlerinde, elektromobilitenin aksine Ocak-Ekim 2025 arasında çok az dinamizm gösteriyor. oradaydı avrupa Toplam 11.020.514 yeni araba kaydedildi (+%1,9). Ancak otomobil üreticilerinin satış trendlerini karşılaştırdığımızda net kazananlar ve kaybedenler var: volkswagen“>volkswagen, bmw“>bmw Ve renault“>renault ortalamanın üzerinde büyümek ve pazar payı kazanmak stellantis“>stellantilerHyundai/KIA“>KIA, Toyota“>Toyota Ford’un yanı sıra ve özellikle tesla“>tesla‘nın kaybedenlere.
2.963.187 kayıtla (+%4,6) hakim olan volkswagen“>volkswagen-Grup avrupa pazarında faaliyet göstermeye devam ediyor. Škoda (+%10) ve Seat/Cupra (+%6) önemli bir büyüme elde ederken, audi“>audi ılımlı bir düşüş kaydetti (-%3). Çinli üreticiler devreye giriyor avrupa Yılın 10 ayından sonra kabullerde yüzde 22,5 artışla en hızlı büyüyen grup. ÇinŞirketler toplam 641.042 onay aldı. Bununla birlikte, bireysel markaların dikkate değer farklılıkları vardır: BYD avrupa (+%285) ve SAIC Motor (+%22,5) büyüyor ve daha fazla pazar payı kazanıyor, Volvo ise yüzde 11 ile kırmızıda.

(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
Almanya’da elektromobilite: üretici karşılaştırması ve tahmini
Tamamen akülü Elektrikli araçlara (BEV) yönelik Alman pazarı dinamik bir şekilde büyümeye devam ediyor. Ocak-Kasım 2025 döneminde 490.368 BEV yeni tescil edildi; bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde +41,3 artış gösterdi. Yeni otomobil tescillerinin BEV payı son 12 ayda neredeyse sürekli olarak yüzde 14,4’ten yüzde 22,2’ye yükseldi ve bu yılın 11 ayından sonra yüzde 18,8 seviyesinde bulunuyor.
Plug-in hibrit (PHEV) kotası da benzer şekilde yüzde 8,4’ten 12,9’a yükseldi ve 2025’te yüzde 10,8 olacak. CAM, 2025’in tamamında yaklaşık 530.000 otomobillik yeni BEV kaydı bekliyor ki bu da önemli bir rakam. üstünde Bir önceki rekor yılı olan 2023, o dönemdeki çevresel ikramiyeyle karakterize edilmişti.

(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
Otomobil üreticilerinin karşılaştırması, Ocak ve Ekim 2025 arasında saf Elektrikli mobiliteye yönelik satış eğilimlerini gösteriyor volkswagen“>volkswagen Ve bmw“>bmw son derece güçlü. volkswagen“>volkswagen-Grup, 192.498 yeni kayıt ve yüksek büyüme oranıyla (+%81) BEV pazar lideridir. Ana sürücüler Škoda (+%103), Seat/Cupra (+%96) ve daha az bir ölçüde volkswagen“>volkswagen Arabalar (+%74). Grubun BEV payı yüzde 11,2’den yüzde 19,6’ya yükseldi.

(Büyütmek için tıklayın) Resim: CAM
Bunlar da bmw“>bmw Grup BEV’de büyümeye devam ediyorbölüm. Toplam 51.545 BEV (+%29) yeni kaydedildi. bmw“>bmw kendisi yüzde +19 arttı, mini“>mini yüzde +76 arttı. Grubun BEV payı yüzde 18,6’dan 22,1’e yükseldi; bu, büyük Avrupalı ​​üreticiler arasında en yüksek değerlerden biri. mercedes“>mercedes-Benz şu ana kadar pazarla birlikte büyüyemedi ve 26.976 BEV (-%2) ve hala ortalamanın oldukça altında olan yüzde 12,5’lik BEV payında neredeyse sabit kaldı.
Koreli üreticiler (Hyundai & KIA“>KIA) ayrıca 35.153 BEV (+%39) ile önemli ölçüde iyileşme gösterdi. Rekabetin desteğiyle BEV payları yüzde 18,0’dan yüzde 26,5’e çıktı. Modeller ve istikrarlı bir pazar varlığı.
Çinli üreticiler karışık bir tablo kaydetti. Genel olarak yeni BEV kayıtları 39.352 araca (-%11) düştü. Geely Group’un bir parçası olarak Volvo (-%35), MG (SAIC Group, -%46) ve Smart (şirketin ortak girişimi) mercedes“>mercedes & Geely, -68% önemli ölçüde kayıp yaşarken, BYD ve Leapmotor önemli ölçüde arttı. Çinli markaların BEV payı geçen yılki yüzde 50,1’den sonra şimdi yüzde 37,7 oldu.
stellantis“>stellantiler 32.654 BEV (+%64) ile güçlü bir şekilde büyümeyi başardı ve BEV payını yüzde 6,7’den yüzde 12,2’ye neredeyse ikiye katladı. Ancak BEV payı yüzde 18,4 olan ülke ortalamasının oldukça altındadır. fiat“>fiat, opel“>opel ve Jeep bu gelişmede önemli bir rol oynadı. renault“>renault Grup, BEV kayıtlarını 14.225 araca (+%98) çıkardı. BEV payı ikiye katlanarak yüzde 7,1’den yüzde 13,2’ye çıktı.
ABD’li üreticiler Ford ve tesla“>tesla‘nın 31.068 BEV vardı (-%13). tesla“>tesla‘nın önemli bir düşüş kaydetti (-%50), Ford ise yüzde +283 oranında güçlü bir artış kaydetti. ABD markalarının BEV payı şu anda yüzde 29,0.
Almanya’daki yeni elektrik sübvansiyonları hakkında çalışma lideri Bratzel: “Prensip olarak, Almanya’da Elektrikli mobilitenin hedefli bir şekilde teşvik edilmesi mantıklı olacaktır. Bununla birlikte, planlanan satın alma sübvansiyonunun, ölü ağırlık etkisi ve kullanılmış araçların kalan değerlerinde daha fazla bozulma ile sadece kısa bir parlamayı tetikleme riski vardır. Pahalı satın alma bonusları sunmak yerine, şarj akımını teşvik edecek bir program, yeni veya genç kullanılmış araçların özel alıcıları için bir fiyat sınırına kadar bir yıllık ücretsiz şarj gibi çok daha hedefli ve sürdürülebilir olacaktır.”

Otomobil Dergisi Almanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...