London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Kauçuk-metal parçaların takılması ve çıkarılması

®
Çok Okunanlar

Tesla 3. Çeyrekte 462.890 araç teslim etti…

Dünyanın en değerli otomobil üreticisinin hisseleri piyasa öncesi işlemlerde %2,5 düştü. Amerika Birleşik Devletleri'nde artan rekabet, Avrupa sübvansiyonlarının eksikliği ve...

Nissan Türkiye’den 3 yaş üstü avantajlı servis kampanyası

Nissan Türkiye, 3 yaş üstü Nissan modellerinin periyodik bakım, seçili yedek parça ve aksesuarlarında işçilik dahil %30’a varan indirim...

Alfa Romeo Tonale “İki Ödül Birden Kazandı”

Alfa Romeo Tonale “Yılın Aile Otomobili” Yarışmasında İki Ödül Birden Kazandı Alfa Romeo Tonale, Alman AUTO Straßenverkehr dergisinin okuyucuları tarafından...

Goodyear UltraGrip Performance 3, ADAC Test Birincisi

Goodyear’ın en son teknolojiye sahip kış lastiği olan UltraGrip Performance 3, Avrupa'nın en prestijli otomobil derneği ADAC tarafından gerçekleştirilen...

Arızalı direksiyon ve süspansiyon parçalarının aracın direksiyonuna etkileri ve böylece yolcularının güvenliğine etkisi çok büyüktür. Özellikle modern şasi tasarımlarında, ilgili tüm parçaların etkileşiminin yüzde 100 işlevsel olması önemlidir. Ana süspansiyon dişlisi parçalarına ek olarak, kauçuk-metal parçalar gibi küçük elemanlar da düzenli olarak kontrol edilmeli ve değiştirilmelidir.

Şasi sistemi içinde kauçuk-metal parçalar (RTM) istenmeyen titreşimleri ve gürültüyü emer. Ayrı şasi parçaları arasında elastik bağlantı görevi görürler. Ayrıca, bu parçalar gürültünün tespiti, direksiyon hakimiyetinde zorlanma ve sürüş dengesi üzerinde de etkilidir. Bu durum özellikle tümseklerden geçerken, ani frenleme ve keskin manevralar için geçerlidir. RTM’nin özel boyutlandırması ve şekillendirilmesi şasi ayarını etkiler: Amortisör kule takozları, şasi yataklama rulmanı, salıncak burcu, denge çubuğu burcu veya aks rulmanları tarafından desteklenen direksiyon davranışını ve sürüş stabilitesini artırır. Marka ve modele bağlı olarak, şasi sistemine on iki farklı RTM takılabilir.

Diğer önemli parçalar – geleneksel kauçuk burçlara ek olarak – aks yuvası, aks kirişi ve salıncak burcu gibi hidrolik sönümlü yataklardır. Kauçuk çekirdeğe ek olarak sıvının sönümleme özellikleri nedeniyle, kauçuklar daha yüksek frekans aralıklarında optimum titreşim azaltımı sağlar.

RTM klasik aşınma parçaları arasında olmamasına rağmen; karmaşık görevleri, yüksek dinamik yüklere ve ısı veya yol tuzu gibi zararlı çevresel etkilere maruz kaldıkları anlamına gelir. Bu faktörler ağır aşınma ve yıpranmaya yol açabilir. Şasideki hasarlı RTM sadece güvenliği ve konforu bozmakla kalmaz, aynı zamanda bitişik şasi bileşenleri üzerinde de olumsuz bir etkiye sahip olabilir. Bir arıza tespit edilirse, etkilenen parçaların derhal değiştirilmesi gerekir – ideal olarak maksimum güvenlik için çiftler halinde.

Kauçuk-metal parçaların takılması ve çıkarılması

Bu parçaların takılması ve çıkarılması uygun aletler, bazen de özel aletler gerektirir. Sökmeden önce, montajla ilgili herhangi bir konumu belirlemek için montaj kauçuğunun konumuna dikkat etmek gerekir. ZF Aftermarket uzmanları genellikle kurulum pozisyonunu önceden işaretlemenizi önerir. Bazı durumlarda, parçaların üzerindeki ve / veya montaj konumundaki konum işaretleri yeni yatağın tam olarak oturmasını sağlar. Montaj yardımcısı olarak yağ, kauçuğu aşındırdığı ve dolayısıyla ona zarar verdiği için RTM için kullanılmamalıdır. Bir sabun çözeltisi bu durumda daha uygun bir seçenektir. Gidon ve gergi kolu destek yataklarının tespit cıvataları, ancak araç orijinal konumuna geri döndüğünde gerekli torkta sıkılmalıdır. Bu, yatak içinde bozulmayı önler, bu da yeni parçaların erken aşınmasına neden olur.

Aks körükleri ve direksiyon körüğünün kontrol edilmesi

Mekaniklere, bağlantı kısımlarında yer alan aks körüklerinin aşınmış, hasarlı veya sızıntı olup olmadığını kontrol etmeleri önerilir. Kir parçacıkları ekleme girdiyse, iç plastik bilya kabuğunu tamamen çözebilir, bilyaya ve mafsal yuvasına zarar verebilirler. Bu, derz boşluğunun artık gereksinimleri karşılamadığı anlamına gelir. Aynı zamanda, aks körüklerinin yay sıkıştırma halkalarında oyuk korozyonu görülürse de bu durum söz konusudur. Direksiyon sırasında, palet çubuğu özel dikkat gerektirir: Kauçuk körüklere ek olarak, direksiyon körüğü hasar açısından kontrol edilmelidir. ZF Aftermarket, bağlantıların sökülmesi için baskı aletlerinin kullanılmasını önerir.

Müşterilerin artan sürüş konforunu garanti etmek için atölyeler orijinal ekipman kalitesinde yedek parçalar kullanmayı düşünmelidir. Bu, çeşitli parçaların optimum etkileşimini sağlar. Lemförder markası altında ZF Aftermarket, uzun hizmet ömrü ve maksimum sürüş konforu ile karakterize edilen OE kalitesinde kapsamlı bir direksiyon ve şasi parçaları yelpazesi sunar.

Diğer Haberler