Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım

®
Çok Okunanlar

Otomotivde İhracat yüzde 5 artışla 9,2 milyar dolar oldu

Yılın ilk çeyreğinde otomotiv ihracatı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 1 artarak 256 bin 511 adet...

2024 Red Dot Ödülü YENİ PEUGEOT E-3008

PEUGEOT, bu yıl üstün tasarımıyla bir kez daha Red Dot Ödülü’ne layık görüldü. Yeni PEUGEOT E-3008, dinamik fastback silueti,...

82,03 dolardan işlem gördü…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki gerginliğin azalmasıyla yaklaşık bir ayın en düşük seviyelerine geriledikten sonra, yatırımcıların kâr alımları ve önümüzdeki...

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Mobilite dünyasının her alanına değen ve herkesin erişimine uygun ulaşımı sunmak için çalışan Citroën, 101. yılında tamamen elektrikli Ami ile şimdi Türk tüketicisinin ‘yol arkadaşı’ oluyor. Fransızca’da ‘arkadaş’ anlamına gelen sözcükten esinlenen model Ami, müşterilerinden ilham alan yenilikçi ve yeni tüketim biçimlerine uyum sağlayan bir markanın şehir içi ulaşım zorluklarına ve çevresel kaygılara sunmuş olduğu yenilikçi bir çözüm olarak öne çıkıyor. Ami – 100% ëlectric; iki koltuklu, tamamen elektrikli, konforlu, kompakt ve kişiselleştirilebilir bir şehir içi ulaşım çözümü sunarken 45 km/saat’e kadar hıza ulaşabilen model, 16 yaşından itibaren kullanılabilmesi ile her yaştan kullanıcı için bambaşka bir deneyimi sunuyor. Araç paylaşım, kısa süreli kiralama, uzun dönem kiralama ve satın alma da dahil olmak üzere kentsel ulaşıma 360° çözüm üretmeyi hedefleyen Ami, ülkemizde öncelikle kurumsal firmaların kullanımı için satışa sunuldu.

 Gelişimin öncüsü Citroën’in herkes için otomobil olan mottosunun şimdi herkes için mobilite olduğunu vurgulayan Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yeni model, her yaştan kullanıcı için elektrikli mobilitenin en önemli oyuncularından bir tanesi olmaya aday. Şimdiden aldığımız talep, 2022 yılı için 1.000 adet olan bireysel satış hedefimizi 3.000’e çıkartmamızı sağladı. Tabii bu noktada tedarik konusu yine en belirleyeci kriter olacak. Ami, Türkiye pazarında şu anda filo satışı ve kurumsal müşteriler için piyasaya sürülürken, 2022 ilk çeyreğinden itibaren son tüketici ile direkt olarak buluşmaya başlayacak” şeklinde konuştu.

100 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan ve bu süre içerisinde ikonik bir marka haline gelen Citroën, her ulaşım gereksimlerine çözüm üretme ilkesiyle yenilikleri ortaya koymaya devam ediyor. Hem ürünleriyle hem de hizmetleriyle kullanıcılarının hayatını kolaylaştıran marka, geçmişten gelen bu geleneğini tamamen elektrikli Ami – 100% ëlectric ile geleceğe taşıyor. Mart 2019’da Cenevre Otomobil Fuarında Ami One Concept otomobilini tanıtan ve tüketicinin yoğun ilgisiyle karşılaşan Citroën, sadece bir yıl içinde bu projeyi tamamen elektrikli Ami – 100% ëlectric ile seri üretim aşamasına getirdi ve şimdi de Türkiye yollarına çıkarttı.

Çevreci bir mobilite çözümü

Scooter, bisiklet veya toplu taşıma gibi ulaşım araçlarına etkin bir alternatif ve makul maliyetli bir çözüm, dijital dünyaya yönelik çözümler, şehir merkezlerine kolay erişim ve benzeri özellikleri karşılayan Ami – 100% ëlectric her yaştan günümüz tüketicisinin şehir içi ulaşım gereksinimine pratik ve çevreci bir yanıt olarak öne çıkıyor. Ulaşım dünyasında bir benzeri daha bulunmayan Ami – 100% ëlectric ile Citroën, ulaşımı herkesin erişimine sunma felsefesine uygun olarak benzersiz bir tamamen elektrikli ulaşım deneyimi sağlıyor.

“Müşteriler online satın alacak, aracı evine teslim edilecek”

Yüzde 100 elektrikli mobilite çözümü Ami – 100% ëlectric’i 2022 yılının ilkbahar aylarından itibaren perakende satışına başlayacaklarını müjdeleyen Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Kentsel ve kent çevresine yönelik tamamen elektrikli ulaşım aracı Ami sadece ulaşımı değil, hayatı her anlamda kolaylaştırmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda müşterilerin çevrimiçi yolculuğunun bir parçasını oluşturuyor. Sadece sürüş özellikleriyle değil, hayatı her anlamda daha akıcı ve daha pratik kılmayı hedefleyen Ami – 100% ëlectric, dijital dünya üzerinden; araç paylaşımı, farklı sürelerde kiralama veya satın alma olsun çeşitli formüllerle kullanıcıların ulaşıma erişimlerini kolaylaştırıyor. O yüzden iş yapış tarzımızı da biraz değiştirdik, iş yapış tarzımızda güncelleme yapmak istedik. Ami’yi müşterimize online bir yolculuk ile sunmaya hazırlanıyoruz. Online bir satın alma yolculuğu hazırlıyoruz. Web sitemiz üzerinden bayilerimizin de entegre olduğu sistemle bir tıkla Ami’nin satın alma yolculuğunu tamamlayacağız. Üstelik bu online satın alma yolculuğunda Citroen AMI satın alacak her müşterimize de aracını evine kadar gönderme veya istediği adreste teslim etme gibi ayrıcalıklı bir hizmet sunacağız” şeklinde konuştu.

16 yaştan itibaren herkes için mobilite

Dengeli yapısı ve 45 km/s maksimum hızı ile Ami, şehir içi kullanımlarda güven veriyor ve kolay bir kullanım sunuyor. Eğlenceli etkinlikler için gençler, kısa geziler için genç yetişkinler veya her yaştan hareketli bir hayatı olanlar tarafından kullanılabileceğini vurgulayan Selen Alkım, “Citroën Ami’nin en önemli özelliklerinden bir tanesi 16 yaşından itibaren B1 ehliyetine sahip herkes için uygun bir çözüm olarak öne çıkması. Ami, evden işe günlük gidiş gelişler için ideal bir çözüm olarak öne çıkıyor. Vites kolu veya debriyaj olmadığından Ami kolay ve pratik bir kullanım sunuyor” dedi.

“İlk etapta kurumsal müşterilere, 2022 ilk çeyrekte son tüketiciye”

Yepyeni modelin Türkiye satış stratejisi hakkında da bilgiler paylaşan Selen Alkım, “Türkiye’de satışını gerçekleştirdiğimiz yüzde 100 elektrikli ilk mobilite ikonumuz olan Ami’nin, 2021 yılında önce kurumsal firmalara satışı başladı. Bu dönemde 150 adetlik bir satışı şimdiden gerçekleştirdik. İlk etapta özellikle yenilikçi araç paylaşım sistemleriyle de ortaklık görüşmelerimiz oldu. Son tüketiciye yani bireysel müşterilerimize direkt perakende olarak satışımız ise 2022 yılının ilkbahar aylarında başlayacak” bilgisini verdi.

“Satış hedefini iki katından fazla artırdık ve 3.000’e çektik”

2021 yılının son aylarıyla birlikte kurumsal müşteriler için satışa sunulan elektrikli mobilite çözümü Ami’ye olan talebin beklentilerin de çok üzerinde olduğunu vurgulayan Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “2022 için sadece bireysel müşterilere perakende satış hedefi olarak 1.000 adet belirlemiştik. Ancak talep ve aldığımız sinyaller bize gösteriyor ki, perakende satışlar da bu rakamın çok daha üzerine çıkacağız. Şu an için gelecek sene için bireysel satışlarda perakende hedefimizi 3.000 adet olarak güncelledik” açıklamasında bulundu.

“Cargo versiyonunu da getirebiliriz”

Özellikle kurumsal müşterilerin ve ticaret yapan işletmelerin radarında modelin “Cargo’ versiyonunun de olduğunu belirten Selen Alkım, “Ami’nin Cargo versiyonu da oldukça dikkat çekiyor. Fransa’da lansmanı da henüz yeni gerçekleştirildi. Biz de talep olursa Türkiye’ye getirebiliriz” dedi.

Kompakt, kullanışlı ve kıvrak

Ami – 100% ëlectric kentsel kullanımı hedefleyen bir ulaşım çözümü. Bu nedenle sadece özgün ve çekici bir görünüme sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda son derece kompakt boyutlarıyla da dikkat çekiyor. 14 inç büyüklüğündeki tekerlekler kullanım ve manevra kolaylığı için köşelere yerleştirilmiş durumda. 2,41 metre uzunluk, 1,39 metre genişlik ve 1,52 metre yükseklik ile boyutlar da kullanım ve manevra kolaylığını destekliyor. 7,20 metrelik dönüş çapı en dar alanlarda bile manevra yapma imkânı sunuyor.

%100 elektrikli Citroën kimliği

Özgün karakter 100 yılı aşkın bir süredir markanın karakteristik öğesi olarak öne çıkıyor. Citroën stili her yerde henüz ilk bakışta hemen fark edilebiliyor. Ami, boyutları, hacmi ve görsel unsurlarıyla kuralları yeniden yazıyor. Yalın ve zarif tasarım çizgileri hakim olurken, Ami farlar ve sinyaller başta olmak üzere ön tasarımıyla Citroën kimliğini vurguluyor. Tasarımda devamlılığı sağlamak üzere benzer hatlar arka stop lambalarında da uygulanıyor. Ön ve arka tamponlar, tamponların altları ve gövde altı panelleri ön ve arka bölümde tekrar ediliyor. Üstyapının her parçası sağlamlık, montaj kolaylığı ve işçilik kalitesini bir arada sunuyor. Kişiselleştirme seçeneklerine bağlı olarak jant kapakları, gövdesi, köşelerdeki aydınlatma birimleri, tavan çıkartmaları veya Airbump® benzeri yandaki kapsülleriyle Ami, kent mücadelesine hazır bir tasarım sergiliyor. Yuvarlatılmış manuel ayarlı küçük aynalar paketi tamamlıyor.

 Tamamen elektrikli özgürlük

Ami – 100% ëlectric, sıfır emisyon değerine sahip tamamen elektrikli yapısıyla tüm kent merkezilerine özgürce erişim imkânının yanı sıra sessiz ve dingin bir sürüş sağlıyor. Sürekli hareket halinde olmayı gerektiren günümüzdeki kent yaşamının gereklerine uygun bir yapı sunan Ami, yeni bir ulaşım formatı tasarlıyor sadece bugünün değil, aynı zamanda yarının da kent sorunlarına yanıt veriyor. Sürüş keyfini artırmak ve sürücülerin günlük yaşamlarını kolaylaştırmak için her şey düşünülürken, tamamen elektrikli sürüş modu sayesinde Ami, şehir merkezinin en dar alanlarında bile özgürce erişim sağlıyor ve kullanım maliyetlerini minimuma indiriyor.

Tek şarj ile 75 kilometre sürüş imkânı

Ami -100% ëlectric, 45 km/saat’e kadar hızlara ulaşabilen, debriyajsız, yumuşak ve akıcı bir sürüşün yanısıra elektromotorun ürettiği yüksek tork değeri sayesinde henüz ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü sunan dört tekerlekli bisiklet. Üstelik tamamen elektrikli güç-aktarma organıyla tamamen sessiz bir sürüşe imkan tanıyor. Şehir içinde özgürce ulaşım imkânı sunan Ami tek bir şarj ile 75 kilometreye kadar elektrikli sürüş menziline ulaşabiliyor. Bu, çoğu çalışanın işe gidip-gelme gereksinimini karşılıyor. 5,5 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya araç zeminine gizlenmiş durumda ve yolcu tarafı kapı eşinde bulunan kablo ile kolaylıkla şarj edilebiliyor. 220 Volt standart prizde tam şarj için üç saat yeterli oluyor.

Standart prizde 3 saatte %100 şarj

Citroen Ami’yi şarj etmek için yolcu kapısının içinde bulunan entegre kabloyu, standart bir prize (220 V), tıpkı bir akıllı telefon veya dizüstü bilgisayar gibi takmak yeterli oluyor. Sadece 3 saat içinde %100 şarj olabilen Citroen Ami ile özel şarj istasyonu ihtiyacı da son buluyor.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler