Alpine’in %100 elektrikli rüya garajı

®
Çok Okunanlar

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta Start Aldı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası 05-06 Temmuz tarihlerinde İstanbul Park’ta gerçekleşen iki yarış ile start aldı. Geçtiğimiz günlerde pist işletme sorumluluğunun TOSFED’e...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde...

Hamilton Ferrari’den şikayetçi

Yedi kez dünya şampiyonu olan pilot, yağmurlu havada aracı kontrol etmenin neredeyse imkânsız olduğunu belirtti. Hamilton, “Islak zeminde ikinci...

Hotomobil’den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi

Hotomobil'den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi: Yapay Zekâyla Oluşturulan “Yol Şarkıları” Serisi Yayında Türkiye'nin yerli karavan üreticisi Hotomobil, 2015 yılından bu...

Sunderland Fabrikasında yeni e-POWER Qashqai’nin üretimi başladı

Nissan Sunderland fabrikasında yeni nesil e-POWER ile Qashqai'nin üretimi başladı... Nissan Sunderland Fabrikası'ndaki ekip, teknolojik olarak şimdiye kadarki en gelişmiş...

Lassa, Mısır’da İlk Perakende Mağazasını Açtı

Brisa, Lassa markasıyla Kuzey Afrika pazarındaki kalıcı büyüme hedefi doğrultusunda Mısır’ın başkenti Kahire’deki ilk perakende mağazasını açtı. Açılış, markanın...

Opel, Yeni Frontera GRAVEL Konsepti

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni nesil Frontera için çok özel bir konsept versiyon hazırlayarak XS CARNIGHT Wörthersee etkinliğinde görücüye...

Alpine, yenilikçi, özgün ve seçkin spor arabalara adamış bir Renault Grubu markası olarak, uzun vadeli büyüme planlarını bugün duyurdu. 

Alpine Cars, Renault Sport Cars ve Renault Sport Racing’in mevcut faaliyetleri, Alpine markası altında tek bir oluşum olarak birleşecek. Alpine, özgün bir markanın güvenilirliğini, uzman üretim kabiliyetini, mühendislik becerisini Formula 1’in medya yansımaları ile bir araya getirecek. Tüm bunlar, Alpine çevresinde gerçek bir pazar değeri yaratma ve markayı farklı bir lige taşıma hedeflerinin temellerini oluşturuyor.

Yeni kurulan Alpine oluşumu, sezgisi güçlü, tutkulu ilk kullanıcılar için “yeni nesil” bir otomotiv markası olacak.

2021_Alpine_MOTORS

Yeni zorluklar için yeni sinerjiler

Alpine, Renault Grubu ve Renault Nissan Mitsubishi (RNB) İttifakı’nın yeteneklerinin gücünü arkasına alaqcakBunlar arasında Alliance-EV platformu ile teknoloji, küresel üretim ayak izi, optimum maliyet rekabeti sağlayan güçlü bir satın alma kolu, küresel bir dağıtım ağı ve RCI finansal hizmetler yer alıyor. Temel hedef ise motor sporları yatırımları da dahil olmak üzere 2025 yılına kadar kâr eden bir şirket haline gelmek.

Alpine’in %100 elektrikli rüya garajı 

Yeni organizasyonel yapı, Renault Grubu ve RNB İttifakı ile sinerji yaratılması ve seçilen ortaklarla iş birliği, Alpine’nin ürün planını desteklemede birer araç olacak:

  • İttifak CMF-B EV platformuna dayalı %100 elektrikli B segmenti Hot Hatch
  • İttifak CMF-EV platformuna dayalı %100 elektrikli C segmenti Sports Cross Over
  • Lotus ile birlikte geliştirilen A110’un %100 elektrikli muadili

Alpine iş birimini geliştirmenin bir parçası olarak, Renault Grubu ve Lotus Grubu, elektrikli spor otomobilin ortak geliştirilmesi de dahil olmak üzere bir dizi iş birliği alanını incelemek için bir mutabakat sözleşmesi (MoU) imzaladı. Alpine ve Lotus ekipleri, hem Fransa hem de Birleşik Krallık’taki ilgili kurumların kaynaklarını, uzmanlığını ve tesislerini kullanarak elektrikli spor otomobilinin ortak mühendisliği, tasarımı ve geliştirilmesi için kapsamlı bir fizibilite çalışması yürütecek.

Alpine; teknoloji, dağıtım, müşteri deneyimi ya da markaya ve müşterilere değer katan diğer tüm alanlarda Renault Grubu inovasyonunun ön saflarında yer alacak. Dolayısıyla, Alpine’nin yeni ürün jenerasyonu, Renault Grubu’nun en son yeniliklerinin yanı sıra F1’in teknoloji ve uzmanlığından yararlanacak: F1’in veri analizi ve işlemedeki yüksek performansından elde edilen verimli enerji yönetimi, güvenlik sistemleri ve bağlantı çözümleri… Tüm bunlar Alpine ürünlerine önemli bir rekabet avantajı sağlayacak:

Alpine CEO’su Laurent Rossi, “Yeni Alpine oluşumu, ayrı değerlere ve kusursuz özelliklere sahip 3 markayı güçlendirerek tam donanımlı tek bir çatı altında topluyor. Dieppe’deki fabrikamızın hünerleri, F1 ve Renault Sport ekiplerimizin mühendislik becerisi, teknolojiyle donatılmış tamamen elektrikli ürün gamımızı ön plana çıkartarak Alpine adını geleceğe taşıyacak. Özgün tarzımız, ileri teknolojimiz, ezber bozan yaklaşımımız ve tutkumuzla yollarda ve pistlerde olacağız” dedi.

Diğer Haberler

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,6 oranında büyüme kaydetti. Türkiye...

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme imzalamakla ilgilenebileceğine dair söylentiler dolaşırken...

Formula 1: Red Bull, uzun süredir takım patronu olan Christian Horner’ı görevden aldı

Red Bull Racing, Christian Horner'ı yirmi yıl görevde kalmasının ardından işine son verdiğini duyurdu. Formula 1 takımı, Max Verstappen'in ayrılmasına yol açabilecek çalkantılı bir...

Factbox-Çin’in otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara yönelik küresel bir kaymanın ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir pazara girmek için rekabetçi fiyatlarına...

Teknik Üstünlük ve Elektrikli Performans Bir Arada

Hyundai IONIQ 6 N, Yüksek Performansa Yeni Bir Standart Getiriyor Hyundai Motor Company, yüksek performanslı ikinci elektrikli model IONIQ 6 N'i Goodwood Hız Festivali'nde Oynadı....

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW Grubu, ikinci çeyreğe ilişkin satış...