Alfa mühendisliğinin kahramanı Filippo Surace hayatını kaybetti

®
Çok Okunanlar

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent'...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen...

Alfa Romeo’nun savaş sonrası dönemden 1980’lere kadar olan yaratıcı ve teknolojik mükemmelliğinin en büyük kahramanlarından biri olan Filippo Surace, 96 yaşında hayatını kaybetti…

28 Mart 1928’de Reggio Calabria’da doğan Surace, Messina Üniversitesi’nde iki yıl makine mühendisliği okudu ve daha sonra Torino Politeknik’e geçti ve 1953’te Torino Politeknik’ten mezun oldu.

O zamanlar Surace, kimya alanında havacılık ve araştırma için yetkinlik ve tutku gösterdi, o kadar ki, Nobel Ödülü sahibi Natta ile Montecatini’deki işyerinde ilk çıkışını yaptı Surace’in Alfa Romeo’daki otuz yılının hikayesini anlatmak için, Biscione arşivlerinden sorumlu tarihçi Elvira Ruocco, alfasport.net web sitesindeki tanıklıklarından birinde. “Surace, Alfa’ya 1956 yılında yeni geliştirilen benzinli motorların geliştirilmesinde uzmanlaşmış deneysel bir teknisyen olarak katıldı”.

“1958’den itibaren Ing ile yakın bir şekilde çalıştı. Gianpaolo Garcea, birçok uzmanın şimdiye kadarki en iyisi olarak tanımladığı kampanalı frenler gibi çok sayıda fikir ve ürünü birlikte geliştirdi. Alfa Romeo’yu bilgisayarlarla tanıştırdı ve elektronik işleme olmadan araştırma ve geliştirmenin değerli bir geleceği olmayacağına ikna oldu.”

“Alfa’da geçirdiği otuz yıl, Alfa’nın tüm araştırma ve geliştirme operasyonları için (dokuz yıl boyunca sahip olduğu) sorumlulukla sonuçlandı. Ing’in ölümünden sonra. 22 Mart 1974’te gerçekleşen Orazio Satta Puliga’da, Ing başkanlığında bir Alfa Romeo Grubu teknik komitesi kuruldu. Rudolf Hruska. Surace, Busso, Chirico, Chiti, Colucci, Garcea, Luraghi bunun bir parçasıydı. Nicolis, Audisio, Celi ve Hoffman”.

“Komite – Ruocco’yu hatırlatıyor – Şirket İdare Konseylerinin İcra Komitelerinin onayı için Genel Yönetime, ürün yelpazesinin özelliklerini veya yeni modelleri, versiyonları ve modifikasyonları önerme ve yukarıda belirtilen komitelerin kararlarını uygulama görevini üstlendi yeni modellerin tasarımına ilişkin olarak.

“28 Temmuz 1976’da İng. Surace, Tasarım ve Deneyimler sektöründen sorumlu Merkez Direktörü pozisyonunu üstlendi ve Ing. Chirico onun asistanı olarak atandı”. Bu dönemde Surace, Alfa 33, dizel motorlar, 90 ve 75’in ‘babası’ oldu.

Teknik Departman’ın en üst kademesinde önemli görevlerde bulunduktan sonra Müh. Surace, Eylül 1985’te Alfa’nın stratejisi konusundaki anlaşmazlıklar nedeniyle ayrıldı. Hemen ardından, 1988’de emekli olana kadar Piaggio’nun teknik direktörlüğüne çağrıldı.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...