Alfa Romeo’nun savaş sonrası dönemden 1980’lere kadar olan yaratıcı ve teknolojik mükemmelliğinin en büyük kahramanlarından biri olan Filippo Surace, 96 yaşında hayatını kaybetti…
28 Mart 1928’de Reggio Calabria’da doğan Surace, Messina Üniversitesi’nde iki yıl makine mühendisliği okudu ve daha sonra Torino Politeknik’e geçti ve 1953’te Torino Politeknik’ten mezun oldu.
O zamanlar Surace, kimya alanında havacılık ve araştırma için yetkinlik ve tutku gösterdi, o kadar ki, Nobel Ödülü sahibi Natta ile Montecatini’deki işyerinde ilk çıkışını yaptı Surace’in Alfa Romeo’daki otuz yılının hikayesini anlatmak için, Biscione arşivlerinden sorumlu tarihçi Elvira Ruocco, alfasport.net web sitesindeki tanıklıklarından birinde. “Surace, Alfa’ya 1956 yılında yeni geliştirilen benzinli motorların geliştirilmesinde uzmanlaşmış deneysel bir teknisyen olarak katıldı”.
“1958’den itibaren Ing ile yakın bir şekilde çalıştı. Gianpaolo Garcea, birçok uzmanın şimdiye kadarki en iyisi olarak tanımladığı kampanalı frenler gibi çok sayıda fikir ve ürünü birlikte geliştirdi. Alfa Romeo’yu bilgisayarlarla tanıştırdı ve elektronik işleme olmadan araştırma ve geliştirmenin değerli bir geleceği olmayacağına ikna oldu.”
“Alfa’da geçirdiği otuz yıl, Alfa’nın tüm araştırma ve geliştirme operasyonları için (dokuz yıl boyunca sahip olduğu) sorumlulukla sonuçlandı. Ing’in ölümünden sonra. 22 Mart 1974’te gerçekleşen Orazio Satta Puliga’da, Ing başkanlığında bir Alfa Romeo Grubu teknik komitesi kuruldu. Rudolf Hruska. Surace, Busso, Chirico, Chiti, Colucci, Garcea, Luraghi bunun bir parçasıydı. Nicolis, Audisio, Celi ve Hoffman”.
“Komite – Ruocco’yu hatırlatıyor – Şirket İdare Konseylerinin İcra Komitelerinin onayı için Genel Yönetime, ürün yelpazesinin özelliklerini veya yeni modelleri, versiyonları ve modifikasyonları önerme ve yukarıda belirtilen komitelerin kararlarını uygulama görevini üstlendi yeni modellerin tasarımına ilişkin olarak.
“28 Temmuz 1976’da İng. Surace, Tasarım ve Deneyimler sektöründen sorumlu Merkez Direktörü pozisyonunu üstlendi ve Ing. Chirico onun asistanı olarak atandı”. Bu dönemde Surace, Alfa 33, dizel motorlar, 90 ve 75’in ‘babası’ oldu.
Teknik Departman’ın en üst kademesinde önemli görevlerde bulunduktan sonra Müh. Surace, Eylül 1985’te Alfa’nın stratejisi konusundaki anlaşmazlıklar nedeniyle ayrıldı. Hemen ardından, 1988’de emekli olana kadar Piaggio’nun teknik direktörlüğüne çağrıldı.