Pazartesi, Haziran 2, 2025

Alfa mühendisliğinin kahramanı Filippo Surace hayatını kaybetti

®
Çok Okunanlar

TokenFlex, Opet İş Birliği ile Şirketlere Akıllı Filo

TokenFlex, Opet İş Birliği ile Şirketlere Akıllı Filo Yönetimi Sunmaya Başladı TokenFlex; dijital yemek kartı, kurumsal hediye kartı, QR geçiş...

General Tire yeni dört mevsim lastik

General Tire yeni dört mevsim lastik Grabber Cross A/S ile “Yola Çık ve Ötesini Keşfet” Bir Continental markası olan General...

AB ülkelerinde Tesla satışları nisanda sert düştü

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), Avrupa ülkelerinin ocak-nisan dönemine ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, ABD'li milyarder Elon Musk'ın sahibi...

Stellantis Metro Detroit Megahub’a 388 Milyon Dolarlık Yatırım

 Stellantis bugün, Michigan, Van Buren Township'te son teknoloji bir Metro Detroit Megahub geliştirmek için 388 milyon dolarlık bir yatırım...

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500...

Kerem Kazaz Bursa’da Zirveye Ulaştı…

Türkiye’nin milli sporcusu Kerem Kazaz ve Fransız co-pilotu Corentin Silvestre, Dünya Ralli Şampiyonası’nın Portekiz ayağında elde ettikleri ikincilikten sadece...

Klasik ve retro tarzdaki motosikletler sokakları süsledi

Her yıl dünyanın farklı yerlerinden binlerce klasik motosiklet tutkununu bir araya getiren The Distinguished Gentleman's Ride'ın İstanbul'da gerçekleşen Türkiye...

Alfa Romeo’nun savaş sonrası dönemden 1980’lere kadar olan yaratıcı ve teknolojik mükemmelliğinin en büyük kahramanlarından biri olan Filippo Surace, 96 yaşında hayatını kaybetti…

28 Mart 1928’de Reggio Calabria’da doğan Surace, Messina Üniversitesi’nde iki yıl makine mühendisliği okudu ve daha sonra Torino Politeknik’e geçti ve 1953’te Torino Politeknik’ten mezun oldu.

O zamanlar Surace, kimya alanında havacılık ve araştırma için yetkinlik ve tutku gösterdi, o kadar ki, Nobel Ödülü sahibi Natta ile Montecatini’deki işyerinde ilk çıkışını yaptı Surace’in Alfa Romeo’daki otuz yılının hikayesini anlatmak için, Biscione arşivlerinden sorumlu tarihçi Elvira Ruocco, alfasport.net web sitesindeki tanıklıklarından birinde. “Surace, Alfa’ya 1956 yılında yeni geliştirilen benzinli motorların geliştirilmesinde uzmanlaşmış deneysel bir teknisyen olarak katıldı”.

“1958’den itibaren Ing ile yakın bir şekilde çalıştı. Gianpaolo Garcea, birçok uzmanın şimdiye kadarki en iyisi olarak tanımladığı kampanalı frenler gibi çok sayıda fikir ve ürünü birlikte geliştirdi. Alfa Romeo’yu bilgisayarlarla tanıştırdı ve elektronik işleme olmadan araştırma ve geliştirmenin değerli bir geleceği olmayacağına ikna oldu.”

“Alfa’da geçirdiği otuz yıl, Alfa’nın tüm araştırma ve geliştirme operasyonları için (dokuz yıl boyunca sahip olduğu) sorumlulukla sonuçlandı. Ing’in ölümünden sonra. 22 Mart 1974’te gerçekleşen Orazio Satta Puliga’da, Ing başkanlığında bir Alfa Romeo Grubu teknik komitesi kuruldu. Rudolf Hruska. Surace, Busso, Chirico, Chiti, Colucci, Garcea, Luraghi bunun bir parçasıydı. Nicolis, Audisio, Celi ve Hoffman”.

“Komite – Ruocco’yu hatırlatıyor – Şirket İdare Konseylerinin İcra Komitelerinin onayı için Genel Yönetime, ürün yelpazesinin özelliklerini veya yeni modelleri, versiyonları ve modifikasyonları önerme ve yukarıda belirtilen komitelerin kararlarını uygulama görevini üstlendi yeni modellerin tasarımına ilişkin olarak.

“28 Temmuz 1976’da İng. Surace, Tasarım ve Deneyimler sektöründen sorumlu Merkez Direktörü pozisyonunu üstlendi ve Ing. Chirico onun asistanı olarak atandı”. Bu dönemde Surace, Alfa 33, dizel motorlar, 90 ve 75’in ‘babası’ oldu.

Teknik Departman’ın en üst kademesinde önemli görevlerde bulunduktan sonra Müh. Surace, Eylül 1985’te Alfa’nın stratejisi konusundaki anlaşmazlıklar nedeniyle ayrıldı. Hemen ardından, 1988’de emekli olana kadar Piaggio’nun teknik direktörlüğüne çağrıldı.

Diğer Haberler

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500 listesinde elde ettiğimiz bu başarının,...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel Komitesi'ni topladı ve şirketin yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma Yapanlar: Claude Cham- Fransa Araç...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir araya gelmenin değil, aynı zamanda...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin En Değerli Markaları” listesinde bir...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto Servis, 'Yenilenen Auto King, Güçlü...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika İstanbul fuarı, bir kez daha...