Stellantis, ‘İtalya planı sendikalarla paylaşıldı’

®
Çok Okunanlar

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Urso: ‘Çatışma yok’. Fim, ‘2025’te 25.000 işçi risk altında’

Stellantis, İtalya’ya olan bağlılığını yineliyor ve hükümet, hedefin “birlikte gitmek” olduğunu garanti ediyor…

Girişim ve Made in Italy Bakanı Adolfo Urso’nun Stellantis’in üretimindeki artışa yönelik Ecobonus hedefinin belirlenemediğinden bahsettiği otomotiv masasındaki kıvılcımların ardından moraller daha rahat görünüyor ve diyalog yolunu yeniden izlemeye çalışıyorlar.

Bu arada Fim Cisl istihdam konusunda alarm veriyor: 2025’te hem Stellantis hem de tedarik zincirindeki birçok şirket sosyal güvenlik ağlarından tükenecek, 25.000 işçi risk altında.
Stellantis İtalya’nın insan kaynakları başkanı Giuseppe Manca, “Stellantis, şirketin on yılın sonuna kadar her fabrikaya bir misyon atayan İtalya planını sendikalarla paylaştı” diye açıklıyor ve ekliyor: “Melfi’deki Jeep Compass’ın hibrit motoru, daha rekabetçi bir elektrikli Fiat 500’ün geliştirilmesi ve döngüsel ekonomi merkezinin de piyasaya sürüldüğü Mirafori’de hibrit bir versiyon, elektrikli şanzıman tesisi ve Pil Teknoloji Merkezi – Pomigliano’daki Panda üretiminin 2029’a kadar uzatılması ve STL Medium ve STL Large platformlarının İtalya’daki konumu”. Manca’ya göre, “otomotiv masası, şirket ile hükümet arasında yoğun bir diyalektik yılını yansıtıyordu ve bunun ülkenin çıkarları doğrultusunda ve İtalya’daki Stellantis’in endüstriyel büyüklüğünü göz önünde bulundurarak bir sentez yapmaya çalışmak zaten önemli”.

Bakan, “Kesinlikle bir çatışma yok, ancak sendikalar ve Bölgeler ile ve ülkemizin gücü olan otomotiv tedarik zincirindeki şirketlerle de ortak bir yol bulma arzusu, ülkemizde araç sektöründe, otomobillerde ve ticari araçlarda üretim seviyelerini artırmak için” diyor. “Birlikte gitmek istiyoruz. Her şeyden önce ülkemizdeki tek otomobil üreticisi olan Stellantis ile: bu yolu bir yıldan fazla bir süre önce zaten belirttik ve inatla tamamlamak istiyoruz”
Sendikalar endişeli çünkü “bir yıl sonra sektör için protokol hala orada değil” ve ufuk sakin değil.
“Zamanında önlem alınmazsa toplu işten çıkarmalar olacak. İlgili bakanlıklara, Mimit ve İşçi Partisi’ne defalarca çağrıda bulunduk, ancak şu ana kadar cevap vermediler. “, diye açıklıyor Uliano.
Sektördeki operatörlerden de talepler geliyor.
“Bakan Urso’nun otomotiv sektörüne olan bağlılığı kesinlikle takdire şayan. Halihazırda verilen taahhütlerin stokunu almak ve bunları teyit etmek olumlu, ancak sektörün daha fazla somutluğa ihtiyacı var” diyor Promotor Çalışma Merkezi başkanı Gian Primo Quagliano, hükümetten “İtalya’daki otomobilin yararına girişimlerini tanımlamak için AB yetkilileriyle irtibat kurmasını istiyor, aynı zamanda ve her şeyden önce enerji geçişinin otomobil felaketine dönüşmesini önleyen yeni bir sürdürülebilir otomobil politikasına katkıda bulunmak için ”
Federauto, “Ecobonus’un yeniden düzenlenmiş olmasına rağmen, yeşil enerji piyasası ve en eski, en güvensiz ve kirletici filonun gençleşmesi üzerinde mütevazı etkileri olduğunu” hatırlatıyor ve “şirket arabalarının vergilendirilmesinin reformuna yapısal bir şekilde, ayrıca şu anda Ecobonus için taahhüt edilen fonları azaltarak” yatırım yapmamızı istiyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...