Stellantis’in Kuruluşunu Takip Eden 3 Yılın Marka Bilançosu

®
Çok Okunanlar

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Avrupa lansmanları yapılan yeni modeller FORTHING S7 REEV

DONG FENG MOTOR BÜNYESİNDEKİ FORTHING YENİ MODELLERİNİN LANSMANLARI İLE 2025 MÜNİH AUTOSHOW’DA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ Çin’in lider otomobil üreticilerinden...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse...

Markanın 2023 yılındaki ticari performansı, Stellantis 2021 yılında kurulduğunda kararlaştırılan uzun vadeli bir ürün planının ve stratejilerin disiplinle takibinin doğal bir yansıması oldu. Bu dönemde ulaşılan hedefler:

  • Markayı yeninde kârlı hale getirmek: Bu hedefe aynı yılın (2021) ikinci yarısında ulaşıldı.
  • Alfa Romeo’nun “0’dan 0’a” stratejisi olarak adlandırılan onaylanmış uzun vadeli bir ürün planı: 2021’de yüzde 0 Elektrikli Araçtan 2027’de yüzde 0 emisyonlu ürün gamına geçmek ve her yıl yeni bir ürünü pazara sunarak, elektrikli otomobillere en hızlı geçiş yapan otomotiv üreticisi olma yolunda cesur bir hedef:
  • 2022 – Tonale Hybrid ve Plug-In Hybrid Q4 tanıtımı
  • 2023 –33 Stradale ile (BEV ve İçten Yanmalı Motorlu) ‘özel üretim otomobiller’ dünyasına geri dönüş
  • 2024 – İlk yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo olan Milano’nun tanıtımı
  • 2025 – Sadece yüzde 100 elektrikli olarak satışa sunulacak ilk Alfa Romeo modelinin tanıtımı.
  • 2027 –yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo ürün gamının tanıtımı.
  • Ödün verilmeyen kalite standartları, markanın tüm stratejik eylemlerine büyük bir titizlikle rehberlik etmeyi sürdürüyor ve bu standartlar küresel anlamda kabul görüyor.Kasım 2022’de markanın, J.D. Power Satış Memnuniyeti Endeksi’nde premium markalar arasında, daha önceki yerine oranlar dokuz sıra birden yükselerek (2021 yılına oranla 25 puan daha fazla) birinci sırada yer alması bu bakış açısının en önemli örneklerinden biri olarak öne çıkıyor.
  • Alfa Romeo, bir yıl sonra J.D. Power U.S. InitialQualityStudy’ye (IQS) göre premium markaların değerlendirildiği genel sıralamada, podyumun en üst basamağına yerleşti ve tüm sektörde üçüncü sırada yer aldı. (Marka 24 sıra birden yükseldi. Bu, sektöre yönelik IQS araştırmasında kaydedilen en büyük büyüme oldu.)
  • Sıkı stok yönetimi politikası ve ürün stratejisi sayesinde ikinci el değerlerinde artış.

2023’teki büyüme açıkça görülüyor

Tüm bunlar, Alfa Romeo’nun yoğun ve zorlu geçen 2023 yılında kaydettiği olağanüstü ticari performans için uygun bir temel oluşturdu:Kasım ayına kadar olan dönemde Alfa Romeo satışları, 2022’ye göre yüzde 34 artış gösterdi. Bu veri küresel satışlarda sağlam bir büyüme olduğunu teyit ediyor.

Avrupa, yüzde 53 gibi güçlü bir artışla küresel sonuçlara katkıda bulundu.

Orta Doğu ve Afrika, yüzde 95’lik bir artışla en hızlı büyüyen bölge olarak raporlarda yer aldı. Ayrıca, Alfa Romeo’nun Singapur ve Hong Kong’da varlığını güçlendirdiği Hindistan Asya Pasifik bölgesi de yüzde 6’lık bir büyüme ile katkıda bulundu.

Kuzey Amerika’da Eylül ayında Tonale’nin tanıtımı büyük bir coşkuyla karşılandı ve aynı şekilde Çin’de de Tonale’nin piyasaya sürülmesiyle ürün yelpazesi tamamlandı. Her iki bölge de Alfa Romeo’nun büyüme için ideal koşulları yaratmak adına büyük yatırımlar yaptığı stratejik açıdan önemli alanları temsil ediyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...