Stellantis’in Kuruluşunu Takip Eden 3 Yılın Marka Bilançosu

®
Çok Okunanlar

Almanya’nın en iyi kompakt sınıf otomobili

Modern Alman tasarımı ve geleceğe dönük özellikleriyle yeni Opel Astra, segmentinde standartları belirlemeye devam ediyor. Yakın zamanda İngiltere’de düzenlenen...

Motor yağları konusunda dünya pazar lideri

LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost, krizdeki fırsatlar konusunu ele alıyor Motor yağı ve katkısı uzmanı Alman şirketi LIQUI MOLY...

Erin Motor, yüzde 100 özgün Türk

Üniversite sanayi iş birliği (SAN-TEZ) sonucunda geliştirilen Erin Motor, yüzde 100 özgün Türk tasarımı yerli motor olmasıyla dikkat çekiyor....

İlklerin 140. Yılı: Navitimer 41 ve Cosmonaute B12

140. yaşında Breitling; havada, karada ve denizde zaman tutma konusunda yaptığı yeniliklerden sürdürülebilirliğe dair dönüm noktalarına kadar, imza attığı...

Markanın 2023 yılındaki ticari performansı, Stellantis 2021 yılında kurulduğunda kararlaştırılan uzun vadeli bir ürün planının ve stratejilerin disiplinle takibinin doğal bir yansıması oldu. Bu dönemde ulaşılan hedefler:

  • Markayı yeninde kârlı hale getirmek: Bu hedefe aynı yılın (2021) ikinci yarısında ulaşıldı.
  • Alfa Romeo’nun “0’dan 0’a” stratejisi olarak adlandırılan onaylanmış uzun vadeli bir ürün planı: 2021’de yüzde 0 Elektrikli Araçtan 2027’de yüzde 0 emisyonlu ürün gamına geçmek ve her yıl yeni bir ürünü pazara sunarak, elektrikli otomobillere en hızlı geçiş yapan otomotiv üreticisi olma yolunda cesur bir hedef:
  • 2022 – Tonale Hybrid ve Plug-In Hybrid Q4 tanıtımı
  • 2023 –33 Stradale ile (BEV ve İçten Yanmalı Motorlu) ‘özel üretim otomobiller’ dünyasına geri dönüş
  • 2024 – İlk yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo olan Milano’nun tanıtımı
  • 2025 – Sadece yüzde 100 elektrikli olarak satışa sunulacak ilk Alfa Romeo modelinin tanıtımı.
  • 2027 –yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo ürün gamının tanıtımı.
  • Ödün verilmeyen kalite standartları, markanın tüm stratejik eylemlerine büyük bir titizlikle rehberlik etmeyi sürdürüyor ve bu standartlar küresel anlamda kabul görüyor.Kasım 2022’de markanın, J.D. Power Satış Memnuniyeti Endeksi’nde premium markalar arasında, daha önceki yerine oranlar dokuz sıra birden yükselerek (2021 yılına oranla 25 puan daha fazla) birinci sırada yer alması bu bakış açısının en önemli örneklerinden biri olarak öne çıkıyor.
  • Alfa Romeo, bir yıl sonra J.D. Power U.S. InitialQualityStudy’ye (IQS) göre premium markaların değerlendirildiği genel sıralamada, podyumun en üst basamağına yerleşti ve tüm sektörde üçüncü sırada yer aldı. (Marka 24 sıra birden yükseldi. Bu, sektöre yönelik IQS araştırmasında kaydedilen en büyük büyüme oldu.)
  • Sıkı stok yönetimi politikası ve ürün stratejisi sayesinde ikinci el değerlerinde artış.

2023’teki büyüme açıkça görülüyor

Tüm bunlar, Alfa Romeo’nun yoğun ve zorlu geçen 2023 yılında kaydettiği olağanüstü ticari performans için uygun bir temel oluşturdu:Kasım ayına kadar olan dönemde Alfa Romeo satışları, 2022’ye göre yüzde 34 artış gösterdi. Bu veri küresel satışlarda sağlam bir büyüme olduğunu teyit ediyor.

Avrupa, yüzde 53 gibi güçlü bir artışla küresel sonuçlara katkıda bulundu.

Orta Doğu ve Afrika, yüzde 95’lik bir artışla en hızlı büyüyen bölge olarak raporlarda yer aldı. Ayrıca, Alfa Romeo’nun Singapur ve Hong Kong’da varlığını güçlendirdiği Hindistan Asya Pasifik bölgesi de yüzde 6’lık bir büyüme ile katkıda bulundu.

Kuzey Amerika’da Eylül ayında Tonale’nin tanıtımı büyük bir coşkuyla karşılandı ve aynı şekilde Çin’de de Tonale’nin piyasaya sürülmesiyle ürün yelpazesi tamamlandı. Her iki bölge de Alfa Romeo’nun büyüme için ideal koşulları yaratmak adına büyük yatırımlar yaptığı stratejik açıdan önemli alanları temsil ediyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...