
Avustralya Otomotiv Bayileri Birliği (AADA), Avustralya Tüketici Yasasının (ACL) otomotiv sektöründe nasıl uygulandığına ilişkin bir inceleme başlattı ve mevcut koşulların franchise bayilerini orantısız riske maruz bıraktığını ve sonuçta tüketicilere dezavantajlı hale gelebileceğini söyledi.
3.000’den fazla yeni franchise’ı temsil eden dernek,global“>araba bayiler, ACL’nin otomotiv pazarındaki etkinliğinin kök ve dal değerlendirmesi olarak tanımladığı şeyin bir parçası olarak üreticilerden, tüketici gruplarından ve endüstri kuruluşlarından başvurular talep ediyor.
AADA CEO’su James Voortman, Avustralya’ya yeni otomotiv markalarının gelişinin yasanın nasıl işlediğini yeniden değerlendirmek için uygun bir zaman olduğunu söyledi.
“Çok haklı olarak tüketiciler satın alıyor motor Araçlar, bu ürün ve hizmetlerin bayisini ve üreticisini/üreticilerini çok yüksek bir standartta tutuyor” diyor Voortman.
“Ancak çoğu zaman aracın üretiminde hiçbir rol oynamayan bayi, tüketici üzerindeki akış etkileriyle birlikte ACL yükümlülüklerini yerine getirmede aslan payını taşıyor.”
Voortman, bazı üreticilerin bayilerin yasal tazminat haklarını engellediğini ve aralarındaki güç dengesizliğini kötüleştirdiğini söyledi global“>küresel otomobil üreticileri ve küçük yerel işletmeler.
“Bayinin savunmasız konumu, bazı üreticiler tarafından, bayilerin yasal tazminat hakkını engelleyerek kendi risklerini azaltmak için sıklıkla kullanılabilir. Üreticinin (aracı üreten) bu uygulaması, sektörümüzde bulunan güç dengesizliğinin önemli bir özelliğidir ve tüketiciler için olumsuz sonuçlar doğurur” diyor.
Profesör Jenny Buchan liderliğindeki bağımsız inceleme
Girişimin bir parçası olarak AADA, Emeritus Profesör Jenny Buchan’ı yılın ilk çeyreğinde yayınlanacak bir Sorun Raporu hazırlaması için görevlendirdi. 2026. Buchan, büyük ve küçük işletmeler arasındaki güç dengesizliği konularında uzmandır ve hükümet, endüstri ve tüketici kuruluşlarına geniş çapta danışmanlık yapacaktır.
“Güç dengesizliklerini belirlemek ve ele almak mesleki deneyimimin önemli bir özelliği olmuştur. Şu anda Avustralya’da düşük emisyonlu araçlara en büyük geçiş gerçekleşirken deneyimimi ortaya koyabilmek ve bu Sorunlar Raporu’nu yazabilmek, görebildiğim kadarıyla çok yerinde bir şey” diyor.
İnceleme, otomotiv perakendeciliğine ilişkin ACL hükümlerini inceleyecek, etkili tazminat süreçlerinin önündeki engelleri belirleyecek ve araç üreticilerinin daha net yükümlülüklere sahip olduğu uluslararası en iyi uygulamaları değerlendirecek.
İnceleme, Hükümetin daha güçlü tazminat kuralları yönündeki baskısını takip ediyor
AADA, Federal Hükümetin tedarikçi tazminat yasalarını güçlendirmeye yönelik son duyurusu göz önüne alındığında zamanlamanın önemli olduğunu söylüyor. Yeni para cezaları yürürlüğe girmeden önce ACL’deki herhangi bir boşluk veya belirsizliğin giderilmesi gerektiğini savunuyor.
Dernek, tazminat konusunda netlik sağlanmasının, özellikle Avustralya’nın düşük emisyon ve elektrik araçlar.
İncelemeyle ilgili gönderiler ve daha fazla bilgi aada.asn.au/acl-review adresinde mevcuttur.
Automobile Magazine-AU



































































































