Orta Asya’da otomobil endüstrisi üretim patlamasının eşiğinde

®
Çok Okunanlar

Carwow Yılın En İyi Markası 2026 Ödülü” JAECOO’nun

Otomotiv sektörünün yenilikçi markası JAECOO,yükselen küresel performansıyla otomotiv otoritelerinin dikkatini çekmeye devam ediyor. Avrupa’da gücünü hızla artıran JAECOO, yenilikçi...

Kışa Güvenle Hazırlanın

Kış aylarına yaklaştığımız bugünlerde uzmanlar, otomobillerin yeni mevsime hazırlanması için gerekli bakım ve kontrollerin geciktirilmemesi gerektiğini vurguluyor. Şehre dönüşlerin...

Yeni Chery TIGGO8 Geliyor…

Chery Yenilenen Lüks SUV’u TIGGO8 ile Tüm Kullanıcı Beklentilerini Tek Araçla Karşılayacak... Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, orta-büyük SUV...

Ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu

Anadolu Grubu şirketi Anadolu Isuzu, uluslararası büyüme ve sürdürülebilir değer yaratma vizyonu doğrultusunda önemli bir stratejik adım attı. Şirket,...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün...

Offroad Şampiyonları Sakarya’da Belirleniyor

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği,...

Frontera Elektrik’in 408 Kilometre Menzilli Versiyonu Türkiye’de

Frontera Elektrik’in 408 Kilometre Menzilli VersiyonuTürkiye’de  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce yollara çıkan Frontera’dasunduğu seçenekleriartırmaya devam ediyor....

Ukrayna’yı işgalinden sonra uygulanan kapsamlı yaptırımların tetiklediği batılı OEM’LERİN Rusya’dan kitlesel göçü, Orta Asya’daki otomotiv endüstrisinin üretim kapasitesini artırması için güçlü bir ivme kazandırdı. Üretimdeki artış, Rusya’daki talebin yanı sıra araçlara yönelik iç talebi de karşılayacak. 

Kazak Sanayi ve Altyapı Geliştirme Bakanı Marat Karabaev’e göre, bölgedeki en büyük ekonomi olan Kazakistan, 2026 yılına kadar araç üretimini beş kat artırarak 500.000 adede çıkarma yolunda. Geçen yıl Kazakistan, şimdiye kadarki en yüksek rakam ve 2021’de üretilenin %20’si üzerinde olan 100.000’den fazla araç topladı. Karabaev, yeni bir strateji kapsamında Kazakistan’ın ithal yarı demonte (SKD) kitlerin montajından kademeli olarak uzaklaşmayı ve endüstri yerelleşmesini derinleştirmeyi planladığını söyledi.

Karabayev düzenlediği basın toplantısında,” Şimdiye kadar odak [SKD] meclisindeydi, ” diyerek hükümetin OEM’LERİN ülkedeki işletme kapasitelerine yönelik kısıtlamaları sıkılaştırmak için çalıştığını da sözlerine ekledi. “Şimdi her markanın CKD olarak en az bir model üretmesi gerektiğini söylüyoruz.”

Kazakistan, komşuları gibi yıllarca Rusya’dan bitmiş araçlar ithal etti, ancak şimdi işler tersine döndü. Karabaev, 2024 yılında ülkenin yılda 150.000 adet olduğu tahmin edilen bitmiş araçlara yönelik iç talebi tam olarak karşılamayı planladığını söyledi.

Ağustos 2023’te Kia, Kostanay’da yılda 70.000’e yakın bitmiş araç kapasiteli 190 milyon dolarlık bir montaj tesisi kurma planlarını hayata geçirdi.

Orbis Auto tarafından temsil edilen Exeed ve Geely üretimi için bir otomotiv fabrikasının inşası için bir anlaşmaya vardığını açıkladı. Planlanan kapasite 80.000 bitmiş araç olacağı yönünde.

Birkaç ay önce, Kazakistan’ın önde gelen otomobil üreticilerinden Astana Motors, 2025 yılına kadar yılda 90.000 bitmiş araç kapasitesiyle ülkenin en büyük otomotiv fabrikasını kurma niyetini açıkladı.

Škoda Auto, geçtiğimiz günlerde yerel bir distribütör olan Allur Company ile ortaklaşa 2024’ün başlarında Kazakistan’da araç üretimine yeniden başlama planlarını duyurdu.

Kazakistan Otomobil Birliği sözcüsü Kairal Elamanov’a göre Kazakistan da otomotiv komponent üretimini genişletme yolunda.

Özbekistan yetişiyor
Orta Asya’nın en büyük otomotiv üreticisi Özbekistan da iddialı planlara sahip. Yakın zamanda kabul edilen Strateji Özbekistan 2030 programı kapsamında, üretimin 2030 yılına kadar yılda 1 milyon araca ulaşması bekleniyor.

2023’ün ilk yarısında Özbekistan, neredeyse bir önceki yılın aynı döneminde olduğu gibi 150.000 araç üretti.

2024 yılında, şu anda UzAuto tarafından yürütülen kapasite artırımı sayesinde yıllık üretimin 500.000 araca çıkması bekleniyor.

Trans-Hazar rotası canlanıyor
Orta Asya’daki otomobil üreticileri ve tedarikçileri, bölgedeki kolaylaştırılmış lojistikten yararlanmayı hedefliyor ve Avrupa ile Çin arasında bir bağlantı noktası haline gelmek için iyi bir konumda.

Kazakistan cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev geçtiğimiz günlerde, Avrupa’yı Çin’e bağlayan ve Rus topraklarını atlayan bir ulaşım koridoru olan Trans-Hazar güzergahında beş kat kargo akışı beklediğini söyledi.

Kazakistan Sanayi ve Altyapı Bakanlığı, 2022’de Trans Hazar yolunun otomotiv ürünleri de dahil olmak üzere Avrupa ve Asya’dan gelen teslimatların büyümesinde öncü bir rol oynamasını beklediğini söyledi.

 

Diğer Haberler

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk C-SUV segmentindeki evrimini temsil eden...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu. Gerçek bir hikâyeden uyarlanan...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde yenilikçi bir iş birliğine imza...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün güçlü firmalarından İmperial Group Enerji,...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu takvimindeki en heyecanlı etaplardan...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan indiren TürkTraktör, 500.000'inci ponte, 700.000'inci...