Stellantis, 4R stratejisinde yeniden üretim ve geri dönüşüm merkezini açtı

®
Çok Okunanlar

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Stellantis, motorları, dişli kutularını ve yüksek voltajlı EV akülerini yeniden üretmenin yanı sıra araçları yenilemek ve sökmek için ilk dairesel ekonomi merkezini resmen başlattı.

Otomobil üreticisi italya’nın Torino kentinde 73.000 metrekareye 40 milyon €(42,7 milyon$) yatırım yaptı. Şirket, döngüsel ekonomi işinin 2030 yılına kadar 2 milyar €gelir elde etmesini beklediğini söyledi. Stellantis, Sustainera Dairesel Ekonomi Merkezi olarak adlandırılan tesisin temel amacının parça ve araçların ömrünü uzatmak olacağını söyledi.

Merkez, Stellantis’in yeniden üretim, onarım, yeniden kullanım ve geri dönüşüm için beyan ettiği 4R stratejisine göre çalışacak.

Otomobil üreticisi, genel çabanın üretimin çevresel etkisini azaltmak ve 2038 yılına kadar karbon net sıfıra ulaşma iddialı hedefini daha iyi yönetmekle ilgili olduğunu söyledi.

Stellantis CEO’su Carlos Tavares,” Malzemelerin geri kazanımını ve sürdürülebilir yeniden kullanımını sanayileştiriyor, bu alanda büyüdükçe yeni teknolojiler ve gelişmiş yetenekler geliştiriyoruz ” dedi. “Yeniden üretim, onarım, yeniden kullanım ve geri dönüşüme olan bağlılığımızın yalnızca gezegenimizdeki baskıyı azaltmayacağını, aynı zamanda üretim ve tüketim iş modelimizi hızla dönüştürürken ortak geleceğimizi koruyarak Stellantis’e finansal değer getireceğini biliyoruz.”

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...