Test Sürüşü: TESLA MODEL S…

®
Çok Okunanlar

Renault Trucks’tan yol kat ettikçe kazandıran kampanya

Kilometreleri Aşmak Sizden, Yol Arkadaşlığı Bizden! Renault Trucks, 200.000 km ve üzerindeki araçlarına yönelik dikkat çeken bir kampanya başlattı. 1...

ABB’nin yeni IE5 SynRM motorlarıyla yüzde 40 enerji tasarrufu

ABB, IE5 senkron relüktans motor (SynRM) portföyüne IE5 SynRM motor portföyüne 90, 100 ve 112 olmak üzere üç yeni...

MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi

MAN, dünyanın en büyük uluslararası otobüs fuarı Busworld Europe 2025’te sürdürülebilir mobilite çözümleri ve yenilikçi teknolojileriyle göz doldurdu. Yeni...

Uşak’ta Zirve Mücadelesi Parmak Isırttı

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası, İzmir Karting Kulübü (İKK) Spor Kulübü tarafından 11-12 Ekim 2025 tarihlerinde Uşak Karting Pisti’nde...

Borusan Otomotiv Motorsport “Avrupa İkincisi” Olarak Tamamladı

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu Barcelona-Catalunya Pisti’nde elde ettiği çifte podyum başarısıyla “Avrupa İkincisi” olarak...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld 2025 Brüksel Fuarı, bu...

Yeni Fiat Grande Panda Lansman Fiyatı 1 milyon 399 bin TL

Yeni Fiat Grande Panda için Türkiye fiyatı resmi olarak açıklandı. Aracın fiyatı, İstanbul Rahmi Koç Müzesinde düzenlenen basın lansmanında...

Hemen belirteyim, elektrikli otomobillerle ilgili çok da tarafsız yorum yapabilecek bir editör değilim, zira otomobilin herşeyine kendisi hükmetmeyi seven, bu nedenle otomatik vitesten bile hiç hoşlaşmayan bir sürücüyüm. Özellikle sürekli yavaşlayıp hızlanmak zorunda kalınan bol virajlı inişli çıkışlı dağ yollarında direksiyonla sürekli oynamaktan, hız ve yol durumuna göre vites büyütüp küçültmekten, bunu yaparken de her iki ayağımın sürekli hareket hâlinde olmasından büyük zevk duyan biri olarak, sırf bu yüzden İstanbul-Ankara yolculuklarımda Bolu Dağı rampasını da içeren eski yolu kullanırım.

Otobanda gazı kökleyip 180’le dümdüz gitmenin otomobil kullanmakla zerre ilgisi yok bence. Bu açıdan baktığımda; elektrikli otomobiller benim için otomobil kullanma zevkinin ölüm fermanı! Hem tıpkı otomatik vitesli araçlar gibi sadece gaz ve fren pedallarının olmasına, hem de hızlanmaya eşlik eden lezzetli bir motor sesinin eksikliğine bakıyorum; ben elektrikli otomobil üretsem, yalandan da olsa bir motor sesi eklerim, en azından kabindekilere duyuracak şekilde. Ha nedir; elektrik motorlarının karakteristik özelliği olan devirden bağımsız tork ve güç özellikleri sayesinde, gazı köklediğim an koltuğa yapıştıran ivmelenmeyi ölüm sessizliği içinde gerçekleştirmek de başka bir tatmin, onu da inkâr etmeyeyim. 5 saniye gibi bir sürede gerçekleşen 0-100 km/s hızlanmasının böylesi bir sessizlikle gerçekleşmesi, bir anlamda gelecekte yol aldığımızı ve teknolojinin hiç olmadığı kadar günlük hayatımızda olduğunu hissettiriyor. Neyse, gelelim testimizin “öncü” diyebileceğimiz kahramanı Tesla Model S’e. Öncelikle aracın tasarımı son derece dinamik, enerjik ve sportif. Çerçevesiz kapı camları, liftback diyebileceğimiz eğimli arka kısım, çok sayıda “yay”dan oluşan ve bu hâliyle bir parça Mazda’yı da anımsatan tasarım bence çok zekice.

Fazla zorlanmamış, olabildiğince basit ve sade tutulmuş hatlar, akıcı çizgiler ve araç üzerinde neredeyse tek bir “düz” çizginin olmaması, Model S’in teknoloji ve gelecekçilik iddiasına çok uygun. Aynı sadelik iç mekanda da devam ediyor, ancak ne yalan söyleyeyim, konsolu oluşturan, evde kullandığım 19 inçlik monitörle aşık atabilecek büyüklükteki ekran biraz tuhaf hissettirdi. Aslında çok mantıklı, zira, tıpkı akıllı telefonlardaki gibi, ihtiyaca göre tuşların ve grafiklerin belirdiği, her bir işlev için farklı ve pratik arayüzlerin yer aldığı büyük bir ekran bu. Yine de, çevirmeli bir dairesel düğmenin sağladığı pratiklikle hiç bir “tuş” yarışamaz. Araca biniş ve inişte hissettiğim ve açıkçası Tesla’da olmasını yadırgadığım şey – belki de test otomobilimize has münferit bir sıkıntıdır – kapıların kapanması sırasında duyduğum metal sesi ve çerçevesiz camların kapı gövdesi içinde bir kaç milim sallandıklarını düşündüren çarpma sesleri. Bu seviyede bir otomobilden, Alman otomobillerinden alışık olduğumuz o tok “plop” sesini beklerdim. Ancak dediğim gibi, bu durum hor kullanılmış test otomobiline özgü bir durum da olabilir.

Elektrikli otomobillerin sürüş özellikleri, benzinli ya da dizellerden alışık olduğumuzdan çok da farklı değil aslında. Motor gücü ve torkunun ilk andan itibaren en yüksek seviyede olması dışında herşey aynı. Ancak bu farklılık da kullanımda hiç bir sorun ya da sıkıntı yaratmıyor. Hatta biraz eğlenmek isterseniz, kesinlikle harika. Aracın ilk hareketi geçtiği andan itibaren max tork ve Hp ayağınızın altında. Aracın 4 tekerden çekişli olması ve dengeli yapısı sayesinde, yola aktarılan gücün yüksekliğine ve abartılı ivmelenmeye rağmen en küçük bir huzursuzluk ya da kopma yok. Sürüşte dikkatimi çeken iki temel konudan biri, direksiyonun biraz fazla ağır oluşu; üstelik bu ağırlığına karşın yol yüzeyi hakkında çok da net bir bilgilendirme sağlamıyor. İkinci konu ise, ayak gazdan çekildiğinde aracın frene basılmış gibi yavaşlaması. Geleneksel araçlarda ayak gazdan çekildiğinde kompresyonun (motor freni) aracı yavaşlatmasına aşinayız, ancak Tesla’da bu yavaşlama alışık olduğumuzun çok çok üzerinde. Gaz predalından ayak çekildiği an elektrik motorları dinamo gibi çalışmaya başlayıp aracı şarj ediyor, bu da rotorun dönme yönünün aksi yönde bir manyetik kuvvet oluşturuyor, yavaşlamanın sebebi bu. Günlük kullanımda herhangi bir sorun ya da sıkıntı yaratmayan bu durum, ancak araç kullanırken çok detaycı olan ve aracı sürekli dinleyen / hisseden sürücüler için dikkat çekici olabilir. Elon Musk’ın en başarılı adımlarından biri diyebileceğimiz Model S için sonuç yorumum; elektrik teknolojisi ve çevreciliğin öncülerinden biri olan araçta, otomobil kullanma zevkinin ve sürüş dinamiklerinin biraz ihmal edilmiş olduğu. En azından benim kullandığım araçtan aldığım his oydu.

Yazar-Gökçer Alp

Diğer Haberler

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld 2025 Brüksel Fuarı, bu yıl da dünyanın dört bir...

Yeni Fiat Grande Panda Lansman Fiyatı 1 milyon 399 bin TL

Yeni Fiat Grande Panda için Türkiye fiyatı resmi olarak açıklandı. Aracın fiyatı, İstanbul Rahmi Koç Müzesinde düzenlenen basın lansmanında 1 milyon 399 bin türk...

Uşak’ta Zirve Mücadelesi Parmak Isırttı

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası, İzmir Karting Kulübü (İKK) Spor Kulübü tarafından 11-12 Ekim 2025 tarihlerinde Uşak Karting Pisti’nde düzenlenen 4.ayak ile devam etti....

ABB’nin yeni IE5 SynRM motorlarıyla yüzde 40 enerji tasarrufu

ABB, IE5 senkron relüktans motor (SynRM) portföyüne IE5 SynRM motor portföyüne 90, 100 ve 112 olmak üzere üç yeni küçük gövde boyutu ekledi.  ABB’nin uluslarası...

Renault Trucks’tan yol kat ettikçe kazandıran kampanya

Kilometreleri Aşmak Sizden, Yol Arkadaşlığı Bizden! Renault Trucks, 200.000 km ve üzerindeki araçlarına yönelik dikkat çeken bir kampanya başlattı. 1 Ekim – 31 Aralık 2025...

MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi

MAN, dünyanın en büyük uluslararası otobüs fuarı Busworld Europe 2025’te sürdürülebilir mobilite çözümleri ve yenilikçi teknolojileriyle göz doldurdu. Yeni Lion's Coach E modeliyle tamamen...

Borusan Otomotiv Motorsport “Avrupa İkincisi” Olarak Tamamladı

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu Barcelona-Catalunya Pisti’nde elde ettiği çifte podyum başarısıyla “Avrupa İkincisi” olarak tamamladı. Türkiye motor sporları tarihinde...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld...

Yeni Fiat Grande Panda Lansman Fiyatı 1 milyon 399 bin TL

Yeni Fiat Grande Panda için Türkiye fiyatı resmi olarak açıklandı. Aracın fiyatı, İstanbul Rahmi Koç...

Uşak’ta Zirve Mücadelesi Parmak Isırttı

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası, İzmir Karting Kulübü (İKK) Spor Kulübü tarafından 11-12 Ekim 2025...

ABB’nin yeni IE5 SynRM motorlarıyla yüzde 40 enerji tasarrufu

ABB, IE5 senkron relüktans motor (SynRM) portföyüne IE5 SynRM motor portföyüne 90, 100 ve 112...

Renault Trucks’tan yol kat ettikçe kazandıran kampanya

Kilometreleri Aşmak Sizden, Yol Arkadaşlığı Bizden! Renault Trucks, 200.000 km ve üzerindeki araçlarına yönelik dikkat çeken...

MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi

MAN, dünyanın en büyük uluslararası otobüs fuarı Busworld Europe 2025’te sürdürülebilir mobilite çözümleri ve yenilikçi...

Borusan Otomotiv Motorsport “Avrupa İkincisi” Olarak Tamamladı

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu Barcelona-Catalunya Pisti’nde elde ettiği çifte podyum...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...