Yeni asfaltının aşırı kaygan olduğunu gördük…

®
Çok Okunanlar

Petronas Madeni Yağlar ve Mercedes-Benz’den Önemli İş Birliği

Dünyanın en büyük madeni yağ şirketlerinden biri olan ve 100 ülkede faaliyet gösteren PETRONAS Madeni Yağlar ve Mercedes-Benz Global...

Hollanda’da “2024 Yılının Elektrikli Aracı” Seçildi

Alman otomotiv üreticisi Opel’in dünya çapında en çok tercih edilen modeli Corsa’nın yüzde yüz elektrikli versiyonu Corsa Elektrik kazandığı...

“Elektrikli Araçlarda Rüzgârı Tüketici Belirliyor”

Otomotiv endüstrisi hem globalde hem de ülkemizde son 5 yılda baş döndürücü gelişmelere sahne oldu. Çip, ham madde, lojistik...

Sprinter ve tamamen elektrikli eSprinter

Hafif ticari araçlar grubunda sunduğu araçlarla her zaman turizm sektörünün en çok tercih edilen markalarından biri olan Mercedes-Benz, 2024...

VERSTAPPEN VE RED BULL SON DERECE KAYGAN BİR PİSTTE YUMUŞAK C3 HAMURLA BAŞI ÇEKTİ…

  • İstanbul Park’ın dokuz yıllık bir aradan sonra Formula 1’e dönüşünde yeni asfaltın kayganlığı ile ilk serbest antrenmanda hafif nemli yüzey, ikinci serbest antrenmanda ise 20 °C’nin altında serin pist sıcaklığı öne çıkan koşullar oldu. Dolayısıyla tutuş sağlamak zorlaşırken araçların sıkça kaydığı görüldü ve özellikle yumuşak hamurda bir miktar tanelenme tespit edildi. Lastiklerde son derece düşük aşınma ve bozulma oluştu.
  • Sonuç olarak, tur zamanları takımların bildirdiği tahmin simülasyonlarına göre beklenenden daha yavaş kaldı.
  • Hamurların üçü de test edilirken takımlar sabah çoğunlukla P Zero Beyaz Sert lastiği kullandı ve ikinci serbest antrenmanda Sarı Orta lastiği de denedikten sonra günü kırmızı yumuşak lastiklerle tamamladı.
  • Lastikler arasındaki tahmini performans farkı oldukça yakın gerçekleşti; yumuşak ve orta arasında yaklaşık 0,9 saniye ve orta ile sert arasında 0,8 saniye oldu.
  • Her iki serbest antrenmanın en hızlısı Red Bull ve takımın pilotu Max Verstappen oldu. İkinci serbest antrenmanda en hızlı ve en yavaş otomobiller arasında fark beş saniyeden biraz fazla oldu.

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 27: Sebastian Vettel, Ferrari SF1000 during the Barcelona February testing II at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

MARIO ISOLA –F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

“İstanbul Park pistinin yaklaşık iki hafta önce dökülen yeni asfaltının aşırı kaygan olduğunu gördük. Aslında Portekiz’deki piste daha çok benzemesini bekliyorduk ama düşük tutuşlu ve oldukça farklı bir zeminle karşılaştık. Destekleyici yarışlar olmamasına rağmen pist yüksek oranda evrildi. Üstelik, pist yüzeyi önceki gece yıkanmıştı ve bu sabah bazı alanlar hafif nemliydi. Otomobillerin kayması nedeniyle bu gibi ekstrem koşullarda beklendiği üzere yumuşak lastikte bir miktar tanelenme gördük; hamur kullanılıp pilotlar lastiklerini ısıttıkça ve pist evrildikçe bu durum iyiye gidecektir. Öte yandan, hava durumuna da dikkat etmemiz gerekiyor; hafta sonu zaman zaman yağış olacağı tahmin ediliyor. Yağmur yağması, pist koşullarını başa döndürebilir ve zaten çok çetin olan şartları daha da zorlaştırabilir.”

Son Haberler

82,03 dolardan işlem gördü…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki gerginliğin azalmasıyla yaklaşık bir ayın en düşük seviyelerine geriledikten sonra, yatırımcıların kâr alımları ve önümüzdeki...

Diğer Haberler