Futura Alpine A110, oltre che elettrica sarà anche ibrida

®
Çok Okunanlar

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini hızlandırmak amacıyla bir iş...

2025 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’si – Cumartesi

George Russell, daha önce F4 Sprint'te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix'sine 1. sırada...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor....

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji...

İşte Dünya Basınında: Yine yaptı Toprak Razgatlıoğlu 2025 WorldSBK Dünya Şampiyonu!

Toprak Razgatlıoğlu, FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW Motorrad Motorsport ile üst üste ikinci Dünya Şampiyonluğunu elde etti. +++ Şampiyonluk,...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini duyurdu. Scenic rozeti, 2001–2010...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın...

Il futuro modello di punta di Alpine, quella A110 che è la moderna erede della storica ‘berlinetta’ degli Anni ’60 e ’70, debutterà il prossimo anno al Mondiale de l’Automobile di Parigi per poi essere commercializzata nel 2027.
    E lo farà accompagnando l’arrivo della nuova generazione di questa compatta e performante coupé con la inaspettata ‘rivoluzione’ legata al ritorno dei propulsori termici a benzina.
    Come era stato spiegato da Luce de Meo quando era il ceo del Gruppo Renault, per questa nuova generazione della coupé sportiva a due posti è stata scelta una architettura dedicata ai modelli ad alte prestazioni, la Alpine Performance (APP) realizzata con uno schema modulare con profilati di alluminio estruso.
    L’obiettivo di questa decisione – ‘anomala’ rispetto all’obiettivo del Gruppo di condividere le architettura – è evidentemente quello di contenere al massimo il peso della prossima A110 che, nella versione 100% dotata di quattro motori ruota (come nella Renault Turbo 3E), non dovrebbe superare il peso di 1.450 kg batteria compresa.
    Ma, come ha recentemente confermato in un’intervista con il magazine britannico Evo il numero uno di Alpine Philippe Krief (ex Ferrari) la propulsione elettrica non sarà la sola prevista, proprio come nella diretta rivale Porsche 718 Cayman.
    La prossima generazione della A110 – che Alpine prevede di lanciare con tre varianti: coupé a due posti, decappottabile e una versione 2+2 – potrebbe infatti essere anche ibrida con un gruppo propulsore specifico a cui sta lavorando il colosso dei motori termici Horse, controllato al 45% ciascuna da Renault e dalla cinese Geely e al 10% dal gigante saudita dei carburanti Aramco.
    Secondo quanto riportato dai media specializzato lo sviluppo della versione completamente elettrica non è stato tuttavia abbandonato. Nel 2027 potrebbe dunque esserci una e-A110 da circa 460 Cv e con tassativa trazione posteriore per conservare il caratteristico sovrasterzo.
    Nella versione termica la futura Berlinetta Alpine A110 – di cui il magazine britannico Auto Express ha ricostruito con un rendering il possibile aspetto – il motore ibrido sarà evidentemente meno potente, perché l’assenza della batteria ‘large’ (peso attorno ai 400 kg) seppure sostituita da quella ‘small’ per l’ibrido non richiederebbe che circa 350 Cv per avere lo stesso rapporto peso/potenza e lo stesso scatto della elettrica. 
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar ve gelecek projelerin ele alındığı önemli bir toplantı gerçekleştirdi.  Türkiye...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı yeni tesisiyle hizmet alanını genişletti....

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un 100. yılı kutlanırken, Rolls-Royce Motor...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın teknolojik küreselleşme yolculuğunda yeni bir...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji Gecesi ile mobilite teknolojilerinin yakın...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini hızlandırmak amacıyla bir iş birliği anlaşması imzaladı. Sürdürülebilirlik ve enerji...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için...