Duster, ciddi bir ticari başarıya imza attı

®
Çok Okunanlar

Honda, Goodwood Hız Festivali’ne damga vurmaya hazırlanıyor

Honda, 10-13 Temmuz 2025 tarihlerinde İngiltere’de gerçekleşecek Avrupa’nın en sevilen motorspor etkinliklerden Goodwood Hız Festivali’nde hız tutkunları ile buluşacak....

Lassa, Mısır’da İlk Perakende Mağazasını Açtı

Brisa, Lassa markasıyla Kuzey Afrika pazarındaki kalıcı büyüme hedefi doğrultusunda Mısır’ın başkenti Kahire’deki ilk perakende mağazasını açtı. Açılış, markanın...

Borusan Otomotiv BMW ve MINI Yetkili Servisi Otomol’ün Antalya

Premium servis hizmetleri üzerine uzun yıllara dayanan faaliyet gösteren Otomol, Ankara, İzmir ve Bodrum'dan sonra şimdi de Antalya'da hizmet...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI...

TOSFED Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta Başladı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası'nın ilk ayak yarışları, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Spor Toto, ICRYPEX, AVIS, Tuzla Belediyesi...

Tosfed İstanbul Park Yarış Pisti’ne bekliyoruz…

Tosfed İstanbul Park Yarış Pisti halkın kullanımına açıldı. İstanbul Park’ın heyecan verici virajlarında adrenalin dolu bir sürüş deneyimi yaşamak ister...

Hotomobil’den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi

Hotomobil'den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi: Yapay Zekâyla Oluşturulan “Yol Şarkıları” Serisi Yayında Türkiye'nin yerli karavan üreticisi Hotomobil, 2015 yılından bu...

Dacia, 1968 yılındaki kuruluşu, 1999’da Renault Grubu tarafından satın alınması ve günümüze gelinceye kadar çok önemli bir yol katetti. Artık uluslararası bir kimlik kazanan Romanya markası, en uygun fiyatlara en temel özellikleri sunma formülüyle başarıya ulaştı. Başarı hikayesine yeni bir başlık eklemeye hazırlanan marka, çağın gerekliliklerine uygun olarak fiyat performans ürünlerini tüketicilerle buluşturmayı sürdürüyor. 

Geçtiğimiz 15 yılda gelenekselin dışına çıkan yaklaşımıyla Dacia, akılcı bir tüketime dönük yaklaşımıyla geniş bir hedef kitleye hitap ediyor. 44 ülkede 7 milyondan fazla müşterisi olan marka, zamana ayak uydurmak için sürekli olarak dönüşmeye devam ediyor.

1968 yılında tüm Romanya vatandaşlarına modern, sağlam ve ekonomik otomobiller sunmak hedefiyle yola çıkan Dacia’nın isminde, günümüz Romanya bölgesinin eski ismi olan “Dacia”dan ilham alındı.  1999 yılında Louis Schweitzer önderliğinde Renault Grubu’na katılan marka, yeni hedeflere giden yolu da açmış oldu.

Markanın tarihindeki bu yeni sıçrama 2004 yılında modern, dayanıklı ve hepsinden önemlisi erişilebilir aile sedan otomobili Logan modelin lansmanıyla gerçeğe dönüştürüldü. İlk olarak gelişmekte olan pazarlar için tasarlanan ve 5 bin Euro gibi rakipsiz bir fiyatla satışa sunulan model, 2005 yılında batı Avrupa da dahil olmak üzere büyük bir ticari başarıya imza attı. İkinci el fiyatına sunulan bu yeni araç, otomobil pazarında devrim yarattı.

2008 ise Dacia’nın Renault Grubu altındaki ikinci büyük lansmanı olan Sandero’nun satışa sunulmasına sahne oldu. Model ayrıca markanın en büyük ticari başarısına da imza attı. Sandero, sunduğu birçok avantaj arasında yer alan bir üst segment seviyesindeki iç hacim, çok yönlü yapısı ve uygun fiyatı ile, Avrupa’da bireysel satışlarda zirveye oturdu. 

2010 yılında Dacia, pazardaki en uygun fiyatlı SUV aracı sunarak bir kez daha kuralları değiştirdi. Çekici bir dış tasarım ve erişilebilir bir fiyatla sunulan Duster, ciddi bir ticari başarıya imza attı.

Hikâyenin devamında Avrupa pazarındaki en uygun fiyatlı elektrikli otomobil Spring ile yeni bir devrim geliyor. SUV görünümlü şehir otomobiliyle Dacia bir kez daha kuralları değiştirerek elektrikli mobiliteyi herkesin erişebileceği bir noktaya getiriyor.

Yıllar içinde marka, müşteri taleplerine uyum sağlarken, bir yandan da kendi kimliğine sadık kaldı. Zamana eksiksiz ayak uyduran ve akıllı teklifleriyle tüketicilerin karşısına çıkan Dacia böylece, etkisi çok olan ünlü Dacia buluşmalarında bir araya gelmekten keyif alan bir topluluk ortaya çıkardı. 

Bugün ve yarın Dacia

Yıllar geçtikçe zamanın gerekliliklerine uygun olarak daha modern otomobiller üreten Dacia, başarıyı getiren felsefesi rakipsiz fiyat performans dengesinden ödün vermiyor. Tasarımdan satışa ve üretimden taşımaya kadar marka her adımda maliyetleri optimize etme stratejisine sadık kalıyor. Böylece müşterileri sadece ihtiyacı olan özellikler için ödeme yapmış oluyor. 

Dacia’nın en büyük hedefi, temel müşteri ihtiyaçlarına odaklanan geriş ürün gamıyla ve etkili işletme modelleriyle yeni pazarlarda başarı yakalamak. Bunu yaparken, özellikle C segmentinde pazar ve ürünler de zenginleşecek. Ocak 2021’de Renaulution stratejik planının sunumunda lansmanı gerçekleştirilen Bigster Concept, Dacia serisinin yeni ufuklara doğru genişlemesini müjdeliyor.

Diğer Haberler

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW Grubu, ikinci çeyreğe ilişkin satış...

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu

Cengiz Eroldu: Türk otomotiv sanayi olarak üretim ve ihracat rakamlarımızın 2024'e göre artış göstermesini bekliyoruz... OSD Başkanı Cengiz Eroldu, hem ihracatın hem de üretimin geçen...

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem

Aralık 2023’te OYAK ve Renault tarafından açıklanan 400 milyon Euro’luk yatırım kararının ikinci büyük hamlesi duyuruldu. OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem: “Türkiye’nin küresel pazardaki rolünü...

Hamilton Ferrari’den şikayetçi

Yedi kez dünya şampiyonu olan pilot, yağmurlu havada aracı kontrol etmenin neredeyse imkânsız olduğunu belirtti. Hamilton, “Islak zeminde ikinci kez kullandım. Zorluğunu tarif edecek...

Toprak Razgatlıoğlu, Donington Park’ta piste çıkıyor

WorldSBK Şampiyonası'nı 2021 ve 2024 yıllarında kazanarak Türk motor sporları tarihine adını altın harflerle yazdıran Toprak, 2025 sezonunun heyecan verici duraklarından biri olan İngiltere...

Sunderland Fabrikasında yeni e-POWER Qashqai’nin üretimi başladı

Nissan Sunderland fabrikasında yeni nesil e-POWER ile Qashqai'nin üretimi başladı... Nissan Sunderland Fabrikası'ndaki ekip, teknolojik olarak şimdiye kadarki en gelişmiş Nissan Qashqai'nin üretimine başladı. Fabrikada Birinci...