Test Sürüşü: Yeni Nissan Juke 1.0 litre benzinli

Yeni Nissan Juke bambaşka bir tasarım dili ve baştan aşağı yenilenmiş olan modeli ile Ülkemiz’de satışa sunuldu. İngiltere’de üretilen yeni Nissan Juke’ın bir önceki nesline göre ön far ve ızgarada bir makyajlanma değişim söz konusu. Önceki nesline göre yuvarlak hatlar yerine daha çekik hatlar farlar ve büyük Nissan Logosu ön ızgarada yer alıyor. Ön A sütünu ve aynalarda büyük değişim var. Nissan Juke Crossover 1.0 litre 3 silindir 115 beygir gücünde benzinli motor ve DCT 7 ileri son gelişmiş şanzımanı ile sunuluyor.

Ön tasarımda motor kaputundan yukarı tavandan devam eden aerodinamik tasarım çok dikkat çekiyor. Aracın 19inç olan alaşımlı Jantları elmas tasarımında. Aracın ön çamurluk yanaklarının yükseklikleri kısa olduğundan tasarımda daha büyük kaslı ve daha çekici gözükmesine sebep olmuş. Yeni Nissan Juke modelinin her yeri çepeçevre siyah plastik korumalar ile birbirine bağlantılı olarak yanlarda dikkat çekiyor. Bu koruma olarak çok iyi olmuş. Aracın etrafında ise siyah parlak matrix süslemeler yer almakta. Nissan Juke’un arka kısmına baktığımızda ise aracın egzos çıkışları gizlenmiş gözükmüyor. Bagaj anahtar ile açılabiliyor. Yeni Juke bir önceki nesline oranla 10cm daha uzun olduğu için bu genişlik bagaja da yansımış. Arkada bagaj kapağı üzerinde bir difüzör rüzgarlık bulunuyor. Genel olarak ise Nissan kimliğini ve image’ını araç arkadan vurguluyor. Nissan Juke’un içerisinde ise 7 ileri DCT yeni bir şanzıman sistemi yer alıyor. Yine iç tarafta deri ile beraber entegre edilmiş özellikle vites topuzu kısmında aliminyum parçalara siyah matrix kaplamalar aracın ön göğüs bölümü ile genelinde arka tarafta da eşlik ediyor. Bunun yanısıra yeni Nissan Juke alcantra olarak iç tasarımda döşenmiş. Kalitesi oldukça iyi. Yeni vites topuzu da dikkat çekiyor. Gündüz yanan yeni led farlarımız aktif.

Juke’ın arkada ve yanda oturan yolcularında kolayca görebileceği oldukça büyük bir navigasyon ekranı bulunuyor. Juke’ta 360 derece kamera sistemide bu ekran ile birlikte çok mükemmel olmuş. Ayrıca içeride yer alan iç trim sert parçalarda nubuğu andıran alcantra ile ayrıca kaplanmış. Ön gösterge panelin de ise karbon kaplama göze çarpıyor. 3 koldan oluşan ve parlak alüminyum görüntülü bir direksiyonu var. Direksiyon kullanımı çok sportif. Ayrıca, yeni Nissan Juke’ta vazgeçemeyeceğiniz F1 vites pedalları da bulunuyor. Bu kullanımda ayrı bir zevk veriyor. 1.0 litre benzinli 3 silindire sahip ve 115 beygir gücündeki yeni Nissan Juke 180nm tork üretiyor. Nissan Juke aracımızda 3 farklı sürüş modu yer alıyor. Standart, Sport ve Eco sürüş modları ile aracı kullanabiliyorsunuz. Eco modunda aracın gaz tepkileri oldukça ağırlaşırken, Sport moda aldığımızda ise 1.0 litrelik yeni Nissan Juke aracımız biraz daha canlanıyor. Sport modda enerjik performans daha çok sürüşte hoşuma gitti. Fiat 500, Mini Cooper’ın bazı modellerinde olduğu gibi Nissan Juke’un içi bayanların daha çok hoşuna gidecek bir tarzda. Ön taraftaki koltuklar deri-alcantra olduğu için 2 adet ısıtmalı koltuk yer alırken, deri koltuk kenarlarına beyaz dikiş geçişler yapılmış. Aracın makyaj aynası ise yine değişik bir tarzda bayanların hoşuna gidecektir.

Standart bir Nissan ön gösterge paneline sahip. Gayet net ve okunaklı. Bose marka müzik sistemi Nissan Micra’dan da hatırlayacağınız üzere ön sürücü koltuk başlığında da yer alan bir hopörlör sistemine sahip. Ön tarafta yer alan 2 adet Usb çıkışı ve telefon şarj ünitesi bulunuyor. Yine erkek ya da bayan hiç farketmez önemli olan bir diğer unsur ise Nissan Juke aracımızda bir SOS düğmesi var Kırmızı. Düğmeye bastığınız an acil yardım çağrı asistanına direk olarak bağlanıyor. Aracın hopörlörlerinden gelen ses ile size bir sorun olup olmadığını soran canlı bir kişi ile ileşime geçmiş oluyorsunuz. Bu panik haline bence çok önemli bir detay. Bu düğmeye her halukarda basmanız hayati ve güvenliğiniz açısından önem arz ediyor. Nissan Juke eski modeline göre daha hafifletilmiş bir araç olduğundan 1.0 litrelik motor yeteri kadar hızlanabiliyor. Nissan’ın özellikle yeni nesil Micra ve Qashqai’de kullanmış olduğu bu fren sistemi ABS oldukça başarılı olarak çok kısa bir anda herhangi bir kayma yapmadan aracı durduruyor. Aracın 19inç’ten oluşan alaşımlı jantlarda aracın savrulmasını engelliyor ve ESP, ESC aracı kasarak savrulmasına izin vermiyor.

Akıllı Çarpışma Önleme Sistemi, mevcut hızınızı ve önünüzdeki araç ile olan mesafenizi sürekli takip ediyor. Olası bir çarpışmayı önlemek ya da çarpışmanın şiddetini azaltmak için otomatik olarak devreye girip fren yapıyor. Yeni Juke’ta yer alan Akıllı Şerit Takip sistemi ise sinyal vermeden şeridinizden dışarı çıkmaya başladığınızda bunu fark ederek sizi uyarıryor ve şeride döndürmek için ilgili tekerlere gerekli fren kuvvetini uyguluyor. Kör nokta uyarı sistemi ise sol ve sağ arka çaprazındaki kör nokta alanlarını sürekli izliyor görüş alanınız dışında kalanları görmenizi sağlarken, bir araç farkettiğinde sizi uyarıyor. Akıllı Arka Çapraz Trafik Uyarı Sistemi ise park alanından çıkarken arkanızdan yaklaşan bir araç olması durumunda olası çarpışma riskine karşı sizi uyarıyor. Akıllı Otomatik Uzun Far Asistanı, ihtiyaç duyduğunuzda otomatik olarak uzun hüzmeli farları açar ve ileride bir araç algıladığında otomatik olarak kısa hüzmeli farlara geçer. Gece sürüşünde karşı yönden gelen sürücüleri rahatsız etmeden daha iyi görüş sağlıyor. Sizi yormaz. Trafik İşareti Tanıma Sistemi, yolda ilerlerken yol işaretlerini algılar ve dijital bilgi ekranında en güncel yasal hız sınırını size bildirir. Akıllı yorgunluk algılama sistemi konsantrasyon derecenizi ve yorgunluğunuzu tespit ederek, sizi mola vermeniz konusunda görsel ve sesli olarak uyarıyor. Akıllı Yol Kontrolü sistem yol durumunu takip eder, gerekli gördüğünde müdahale ederek virajlarda sizi yolun içinde tutmanıza yardımcı olur.