İngiliz yapımı Qashqai’deki yeni e-POWER

®
Çok Okunanlar

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...
Küresel lansmanından yaklaşık on yıl sonra Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin yeni neslini İngiliz yapımı Qashqai crossover’da piyasaya sürüyor.
Daha iyi yakıt verimliliği, daha düşük emisyonlar ve daha yüksek arıtma için kapsamlı bir şekilde yeniden tasarlanan ve Sunderland’de üretilecek olan Yeni e-POWER, yakıttan sıfır emisyona geçişi daha da kolaylaştıracak.

İlk olarak dört yıl önce bölgede piyasaya sürülen e-POWER, bir EV’nin sorunsuz, zahmetsiz hızlanmasını ve iyileştirilmesini geleneksel yanma gücünün günlük rahatlığıyla birleştirerek, fişe takmaya gerek kalmadan elektrikli bir sürüş deneyimi sunmak için geliştirildi.
Dizelin menzili ve rahatlığı, bir EV’nin inceliği ve duyarlılığı ile e-POWER’ın kalbinde, gerçek müşteri avantajları sağlayan benzersiz bir ilke vardır: benzinli motor sadece elektrik üretmek için kullanılır ve bu elektrik doğrudan tekerlekleri tahrik etmek için elektrik motoruna dağıtılır ve gerektiğinde aküyü şarj eder.

Geleneksel hibritlerin aksine, tekerlekleri sürmek için benzin gücünü ve elektrik enerjisini birleştirmek için karmaşık bir dişli kutusu ve kaplin yoktur, bu da tepkinin anında olduğu ve sürüşün tıpkı bir EV gibi her zaman yumuşak olduğu anlamına gelir. Ve bir EV gibi, e-POWER’daki rejeneratif fren sistemi kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür ve aküye geri beslenir.
Yeni e-POWER, bu konsepti alıyor ve sınıfının en iyisi performans, EV benzeri iyileştirme ve gerçek dünya yakıt verimliliği dengesi sunmak için daha da yükseltiyor – ancak geleneksel bir içten yanmalı motorlu aracın menzili ve esnekliği ile.

Yeni e-POWER, her kilit alanda önemli iyileştirmeler getiriyor:
Yakıt tüketimi: 62mpg’ye (WLTP) düşürüldü – segmentinin en iyisi rakamlar, 745 millik potansiyel bir menzile eşittir
CO₂ emisyonları 116 g/km’den 102 g/km’ye düşürüldü, bu da mevcut yinelemeye kıyasla %12’lik bir azalma
Kabin gürültüsü: önceki nesle kıyasla 5,6 dB’ye kadar azaltılır – EV benzeri incelik sunar
Spor Modunda +10kW artış – daha duyarlı ve ilgi çekici bir sürüş sağlar
Kapsamlı motor değişiklikleri
Yeni e-POWER’ın merkezinde, elektrik motorunu, jeneratörü, invertörü, redüktörü ve yükselticiyi kompakt ve daha hafif bir pakete entegre eden, yeni geliştirilmiş 5’i 1 arada modüler güç aktarma ünitesi yer alıyor. Motor kalibrasyonu ve ses yalıtımındaki iyileştirmelerle birlikte sistem, yük altında hem gürültüyü hem de titreşimi azaltır. Genel olarak, güç 11kW artarak maksimum 151kW’a ulaşıyor. Pil kapasitesi 2,1 kWh’de değişmedi.

Giden versiyonla benzer üç silindirli 1.5 litrelik turbo konfigürasyonuna sahip olmasına rağmen, motor tamamen yeni ve şimdi e-POWER’daki uygulamasına adanmıştır. Motorun daha düşük hızlarda daha sessiz ve etkili bir şekilde çalışmasını sağlayan silindir içi yanmayı stabilize ederek termal verimliliği %42’ye (son derece yüksek bir seviye) yükselten Nissan’ın tescilli STARC yanma konseptini benimsiyor. Otoyol sürüşü sırasında motor devirlerinde 200 rpm’lik bir azalmaya izin vererek daha düşük genel gürültü seviyesine katkıda bulunan verimlilik kazanımları da sağlayan yeni, daha büyük bir turbo takıldı.

Önceki sürümde bulunan değişken sıkıştırma oranı teknolojisi, motorda yapılan diğer değişiklikler tarafından gereksiz hale getirildi.
0W16 yağlama yağına geçilerek ek motor verimliliği sağlandı ve iç sürtünme azaltıldı. Müşteriler ayrıca 9.000 milden 12.000 mile uzatılan yeni ve daha uzun hizmet aralıklarını da takdir edeceklerdir.
Tüm değişikliklerin net sonucu, Yeni e-POWER ile donatılmış Qashqai’nin gerçek dünya koşullarında %16 daha iyi yakıt ekonomisi elde etmesi ve mevcut nesle kıyasla otoyol yakıt tüketiminde %14 iyileşme sağlamasıdır.
Nissan AMIEO Bölge Araştırma ve Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı David Moss, “e-POWER’ın bu yeni versiyonu, Avrupa için elektrikli motor tahrik sistemleri geliştirirken öğrendiğimiz her şeyi yansıtıyor. Önceki nesillerimizde neyin işe yaradığını, müşterilere en çok neyin hitap ettiğini analiz ettik ve sistemi maksimum verimlilik, daha düşük emisyonlar ve daha sessiz, daha rafine bir sürüş sunacak şekilde yeniden tasarladık – hepsi de bir dizel ile aynı performansa sahip. Yeni e-POWER’ın artık sınıfının en iyisi yakıt verimliliği ve emisyon oranı sunmasından gurur duyuyoruz” dedi.
Dolu bir depoda 745 millik teorik bir menzile sahip olan Yeni e-POWER, şarj kablosuna ihtiyaç duymadan veya tam şarjı beklemeden birçok geleneksel plug-in hibritten daha ileri gidiyor.
Elektriğe doğru daha akıllı bir adım Birçok sürücü için tamamen elektrikli bir araca geçmek, şarj, menzil, altyapı ve alışkanlık değişikliği gibi soruları da beraberinde getiriyor. İşte bu noktada e-POWER devreye giriyor.
Tamamen elektrikli motor tahriki ve eklenti gereksinimi olmayan yeni e-POWER, elektrikli sürüşe net ve kendinden emin bir adım sunuyor – bir EV’nin akıcılığını ve anında tepkisini bir ICE’nin tanıdık menzili ve rahatlığıyla birleştiriyor. Bazı sürücüleri tamamen elektriğe geçmekten alıkoyabilecek algılanan zorluklar ve yaygın yanılgılar olmadan elektrik deneyimini sunar.
Ve motor hiçbir zaman tekerleklere güç vermediği için, vites değiştirme, güç gecikmesi ve düşük hızlarda minimum motor gürültüsü olmadan sürüş hissi tamamen elektriklidir. Yine de, akülü bir elektrikli aracın aksine, yakıt ikmali herhangi bir benzin istasyonunda gerçekleşir.
Değişimin karmaşıklığını ortadan kaldıran e-POWER, gerçek bir geçiş teknolojisi olarak hareket eder ve müşterilere hiçbir sürtünme olmadan elektrikli mobilitenin avantajlarını sunar. Alışılmadık bir şey değil, daha iyi bir şey isteyen sürücüler için üretilmiştir.
Nissan AMIEO Ürün ve Hizmetler Planlama Bölge Başkan Yardımcısı Clíodhna Lyons şunları ekledi: “Bu nesil e-POWER, müşteri içgörülerimizi Nissan’ın elektrikli güç aktarma organları vizyonuyla birleştirmenin bir sonucudur. Performanstan ödün vermeden çok daha iyi verimlilik sunarak e-POWER’ın vaadini daha da ileri götürüyor. En iyi yakıt verimliliği ve menzil – otoyolda bile – keyifli, zarif, günlük EV sürüşü ile. Ve tüm bunlar, geleneksel bir araçla yaşamaya alışkın olduğumuz şekli değiştirmeden. Müşterilerimiz için tam EV’ye sorunsuz bir geçişi ve elektrifikasyon stratejimizin önemli bir ayağını her zamankinden daha fazla temsil ediyor.”
Yeni e-POWER, Eylül 2025’ten itibaren en çok satan Qashqai’ye geliyor Qashqai ayrıca, Google Haritalar, Asistan ve Play Store’a erişim sağlayan Google yerleşik bilgi-eğlence sistemi de dahil olmak üzere gelişmiş bağlantılı teknoloji özelliklerinden de yararlanacak. Yeni özellikler arasında Google Asistan aracılığıyla sesli komutlar, Google Play aracılığıyla ek uygulamalara erişim, planlanan varış noktalarında hava durumu tahminleri ve müşterilerin NissanConnect Servisleri uygulaması aracılığıyla en sevdikleri yolculukları kolayca kaydetmelerine ve paylaşmalarına olanak tanıyan Nissan Seyahat Hikayeleri yer alıyor.
Ek teknolojik iyileştirmeler arasında, daha iyi trafik izleme ve çevredeki çevre farkındalığı için geliştirilmiş çok şeritli otonom sürüş arayüzleri gibi gelişmiş ProPILOT sürücü yardım özellikleriyle artırılmış sürüş zekası yer alıyor.
Bu arada, yeni e-POWER müşterileri, 9.000 milden 12.000 mile uzatılan servis aralıkları sayesinde daha düşük toplam sahip olma maliyeti (TCO) bekleyebilirler.
Nissan’ın İngiltere’nin Sunderland kentindeki son teknoloji fabrikasında üretilen yeni e-POWER ile donatılmış en yeni Qashqai, Eylül 2025’ten itibaren Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...