Test Sürüşü: BMW İX3

Bugüne kadar benzinli ve dizel seçenekleri mevcut olan BMW X3, şimdi seçenekleri arasına tamamen elektrikli ilk versiyonunu da Yeni BMW iX3 ile ekliyor. Bu da Yeni BMW iX3’ü, müşterilere ihtiyaçlarını en iyi karşılayan seçimi yapmalarına olanak tanıyan ilk BMW modeli haline getiriyor. Önümüzdeki dönemde gelecek elektrikli BMW modellerinde de kullanılacak olan ve elektrik motorunu, güç elektroniğini ve şanzımanı tek bir merkezi ünitede birleştiren beşinci nesil BMW eDrive teknolojisi, ilk kez Yeni BMW iX3 ile yollardaki yerini aldı.

Kontrol ekranından dört farklı seviyeden biri seçilerek veya vites üzerindeki “B” modu aracılığıyla maksimuma ayarlanabilen geri kazanım karakteristiğiyle, verimlilik ve menzil daha da artıyor. Geri kazanım özellikli elektrikli motor ve batarya teknolojisi sayesinde Yeni BMW iX3, mevcut rakiplerinden daha az güç kullanarak 459/520 kilometreye (WLTP / NEDC) kadar menzil sağlıyor. Yeni BMW iX3’ün brüt 80 kw’lık (net 74 kw) bataryası çeşitli şarj seçenekleriyle farklı hızlarda dolabiliyor.

Anlaşmalı kurulum servisi tarafından istediğiniz lokasyona monte edilebilen BMW i Wallbox ile de şarj süresinden önemli ölçüde tasarruf sağlanıyor. [BMW i Wallbox ile Şarj Süresi: 7,5 saat] Yeni BMW iX3 ile ortak hızlı şarj istasyonlarından da kolayca yararlanılabiliyor. Örneğin, Yeni BMW iX3’ü 150 kw gücündeki ortak şarj istasyonlarında sadece 34 dakikada %80’e kadar şarj edebilirsiniz.

Tamamen elektrikli bir SUV olan Yeni BMW iX3; üst düzey konforu, boyutları ve çok yönlülüğü göz önüne alındığında alışık olduğumuz BMW X3’e karşılık gelirken, yeniden tasarlanmış böbrek ızgaraları ve BMW i Mavisi aksanları gibi belirli tasarım öğeleriyle de aynı zamanda bağımsız bir kişiliği de yansıtıyor. BMW’nin elektrikli sürüş karakteri olan eDrive; vites değiştirme duraksamalarını ortadan kaldırıyor, kalkıştan itibaren hızlı ve sürekli güç aktarımı sağlarken en yüksek verimlilikte özel bir sürüş keyfi sundu.

Elektrik motoru, güç elektroniği, şarj teknolojisi ve yüksek voltajlı batarya ünitesi tamamen kendi bünyesinde geliştirilen Yeni BMW iX3’ün takip ettiği BMW Group BEV modellerine göre %30’luk artış gösteren güç yoğunluğu, onu diğerlerinden ayırarak teknoloji de öncülük yapıyor. Yeni BMW iX3, modele özgü arka aks traversine yerleştirilen bir senkron motora sahip. Nadir element kullanılmadan üretilen bu kompakt elektrik motor, daha ağır bir asenkron motordan (endüksiyon motoru) çok daha verimli. 18,6 kWh / 100 km ve 17,5 kWh / 100 km (WLTP / NEDC) ile Yeni BMW iX3 şu anda kendi sınıfındaki en düşük seviyedeki güç tüketimini sağlıyor. Başlat / Durdur düğmesinin kullanılması bile gerçek bir akustik geri bildirimle sonuçlanırken Harman Kardon ses sistemi ile birlikte özel olarak geliştirilmiş BMW IconicSounds Electric sistemi gaz pedalı konumuna ve sürüş moduna (Spor veya Konfor) bağlı olarak etkileyici bir ses ortamı da sağlıyor. EcoPro modunda ise, otomobil ek akustik efektler olmadan neredeyse tamamen sessiz hareket ediyor.

Yazar | Handan YILDIZ