Test Sürüşü: JAGUAR I-PACE EV400 AWD

®
Çok Okunanlar

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

J aguar’ın Tesla’ya meydan okuyan, tamamen elektrikli, performans lüks SUV aracı. Elektrikli motorları ve kusursuza yakın ağırlık dağıtımıyla 696 Nm seviyesinde anında tork ve spor otomobillere özgü çeviklik sunabiliyor. 0.29Cd’lik düşük sürtünme katsayısı ile şık ve son derece aerodinamik bir tasarıma sahip olan Tamamen Elektrikli Jaguar I‑PACE,maksimum menzil ve denge için verimlilik sağlayacak şekilde yaratılmış.

Jaguar I-PACE akıcı bel çizgisi, motor kapağının etkileyici biçimi ve karakteristik arka bölümü sayesinde her açıdan heyecan verici olduğu kesin. Jaguar I-PACE, teknolojik ve geniş bir iç hacim sunarken; İç tasarım, yenilikçi özellikleri ve akıcı çizgileriyle yalın bir tasarım eşlik ediyor. Elektrikli motor, yapısı gereği araç içinde daha geniş bir alan yaratılmış. Jaguar I-PACE’in iç tasarımı tarafından sunulan konfor ile daha fazla kendinizi özgür hissedebiliyorsunuz.

Yeni dokunmatik Pivi Pro haber/eğlence sistemi tüm önemli haber/eğlence bilgilerini tek bir bakışta görebilmenizi sağlamış. Akıllı telefonunuzdan ilham alan sistem bir o kadar sezgisel. Hızlanma (saniye) 0-100 km/sa sadece 4.8 saniye. Jaguar, I-PACE’in dış tasarımını değiştirmedi çünkü hala harika görünüyor. 2019’da Yılın Dünya Otomobil Tasarımını kazanan tasarımın ta kendisi. Bu pürüzsüz ve agresif ön uç, her modern model gibi zarafet ve performansı aktarmada hala liderliği elinde tutuyor.

Zıtlık ve incelik, kontrast oluşturan siyah öğeler, markaya ait çıkıntılı su birikintisi lambaları ve kilitlendiğinde veya sürüş sırasında gövdeye giren gömme kapı kolları ile arkaya doğru farklı şekillerde açılıyor. Arkada ise Jaguar logosu, geniş arka farlar ve daha düz arka cam eğimi, XE ve XF kardeşleri gibi görünmesini sağlıyor.

Dört tekerlekten çekişli olmasına rağmen, genel şekli, dik, üstten ağır bir SUV’dan daha çok yerden yüksek bir hatcback aracı ortaya çıkarıyor. İç tarafta, etrafınızdaki kırpılmış yok edilmiş metal alanlar, bol miktarda deri ve yüksek çözünürlüklü ekranlarla kesinlikle bir lüks duygusu yaşarsınız. Hatta klima kontrollerine kadar. İki düğmenin kendi ekranları vardır ve düğmeyi itip çekmek size farklı ayarları değiştirmenizi sağlar. Çok havalı. Kabinin bir başka harika yönü de, büyük bir SUV’den farklı olmayan, elde ettiğiniz mutlak pratiklik ve alan. Ön koltuk yükseklikleri hafifçe yükseltilmiştir, bu nedenle bir SUV kadar geniş ve binip inmesi kolay bir his veriyor. I-PACE’de arka yolcular da unutulmuyor.

Kaliteli genişletilmiş deri, rahat koltuklar, USB bağlantı noktaları, bardak tutucular ve havalandırma delikleri ile tam lüks muamele. Tek sorun, orta koltuktaki yolcunun ayaklarında bir aktarma organları tüneli çıkıntısı ile pazarlık etmesi gerektiği ve bir EV’de tünelin neden gerekli olduğundan da aslında emin değiliz. Arka bagaj 656 litre depolama alanı sunuyor. Ayrıca arka koltukları 40:20:40 oranında katlayarak boyutunu 1453 litreye kadar çıkarmanız mümkün. En önemli teknolojilerden bazıları; ileri ve geri çarpışma azaltma, şeritte kalma yardımı ve kalkış uyarısı, subwoofer’lı 11 hoparlörlü mükemmel bir ses sistemi, kablosuz hotspot, 19 inç alaşımlar, uzaktan çalıştırma ile çift bölgeli klima kontrolü, seçilebilir sürüş modları.

Yazar | Gökçer ALP

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...