London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Otomobil üreticisi, bu yıl 5-10 milyar Euro nakit yakmayı bekliyor

®
Çok Okunanlar

Hyundai, Gürcistan’daki 7,6 milyar dolarlık fabrikasında elektrikli SUV üretmeye başladı

Hyundai, Savannah'ın batısındaki 7,6 milyar dolarlık üretim tesisinin temelini attıktan iki yıldan kısa bir süre sonra Gürcistan'da elektrikli SUV...

BP Petrol ve Gaz Üretimini Azaltma Hedefinden Vazgeçiyor

BP'nin 2030 yılına kadar petrol ve gaz üretimini azaltma hedefinden vazgeçtiği bildirilirken, İngiliz enerji devinin CEO'su şirkete olan yatırımcı...

Meksika’dan ithal edilen araçlarda %200 vergi uygulayacak

Aday Amerika Birleşik Devletleri'nin Cumhuriyetçi başkanı Donald Trump, 5 Kasım'da seçilmesi halinde Meksika'dan ithal edilen araçlarda %200 gümrük vergileri...

Tesla üst düzey bir yöneticisini Waymo’ya kaptırdı

Tesla, EV üreticisinin Perşembe günü yaptığı robotaxi tanıtımı öncesinde üst düzey bir yöneticisini Waymo'ya kaptırdı... Tesla'nın eski araç programları ve...

Şirket şimdi 2024 için %5,5 ila %7 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Stellantis, pazar zorluklarının ortasında yıllık görünümlerini revize etmek için BMW, Mercedes ve Volkswagen’e katıldı.

Stellantis NV, ABD’deki işinin yeniden yapılandırılmasıyla ilgili artan maliyetleri ve Çinli elektrikli araç (EV) üreticilerinin yoğunlaşan rekabetini gerekçe göstererek Pazartesi günü yıllık tahminlerini düşürdü ve erken işlem saatlerinde hisse fiyatında %14’ten fazla düşüşü tetikledi.

Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat ve Peugeot gibi markalarla tanınan dünyanın en büyüklerinden biri olan otomobil üreticisi, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bu yıl 5 milyar € ile 10 milyar € arasında nakit yakmayı beklediğini duyurdu.

Kötüleşen endüstri dinamikleri ve Çin’den gelen rekabet ABD, Stellantis’in sıkıntılarının merkezinde Avrupalı rakipleri de baskıyı hissediyor Stellantis için sırada ne var?

Şirket şimdi, 2024 için daha önceki çift haneli marj tahmininden %5,5 ila %7,0 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde envanter normalizasyonunu hızlandırma kararı, bu revizyonda önemli bir faktör olmuştur.

Buna karşılık Stellantis, 2024’ün ikinci yarısında Kuzey Amerika’ya yapılan sevkiyatları yıllık bazda 200.000 adetten fazla azaltmayı planlıyor ve bu da önceki rehberliğinin iki katı.

Ek olarak, otomobil üreticisi eski modellerde daha fazla teşvikler sunacak ve üretkenliği artırmaya yatırım yapacak.

Şirket, 2024 yılı sonuna kadar bayi envanterini 330.000 adetten fazla olmayacak şekilde azaltma hedefi belirledi. Tahmininde şöyle dedi: Hem artan sanayi arzı hem de artan Çin rekabeti nedeniyle rekabet dinamikleri yoğunlaştı.

Otomobil üreticisi, özellikle Çinli üreticilerin daha uygun fiyatlı tekliflerle zemin kazandığı EV sektöründe önemli rüzgarlarla karşı karşıya.

Avrupa Birliği ayrıca, küresel otomotiv manzarasını etkileyebilecek bir hareket olan Çin elektrikli araçlarına tarife uygulama planlarını da tamamlıyor. Bir zamanlar çok satan bir marka olan Chrysler, son yıllarda satışların düşmesiyle alaka düzeyini yitirdi.  BMW ile rekabet etme hırsına sahip olan Alfa Romeo, lüks otomobil segmentinde çok geride kaldı. Bir başka premium marka olan Maserati, Ferrari ve Porsche gibi rakiplerine ayak uydurmak için mücadele etti.

Kitlesel pazar segmentinde, Stellantis’in Citroen ve Lancia gibi markaları da yıllar içinde pazar payını kaybediyor.

Bu mücadeleler, şirketin son teslimat rakamlarına da yansıdı ve 2024 için 1. çeyrek sevkiyatları yıllık %10 düştü. Stellantis markalarının Amerika Birleşik Devletleri’ndeki pazar payının bir yıl önceki %10,4’ten Haziran sonu itibarıyla %8,6’ya düştüğünü söyledi.

Şirketin envanter birikimi, satılmayan arabaların bayi lotlarında oturmasına neden oldu ve bayilerden sert eleştirilere yol açtı.

Stellantis Ulusal Bayi Konseyi başkanı Kevin Farrish, bu ay Stellantis CEO’su Carlos Tavares’e yazdığı bir mektupta şunları söyledi: 2023’te rekor karlar elde etmek için pervasız kısa vadeli karar verme, ABD pazarında yıkıcı, ancak tamamen öngörülebilir sonuçlar doğurdu. Bu sonuçlar arasında ikonik Amerikan markalarımızın hızla bozulması da yer alıyor. Bu sorunu siz yarattınız.

Bu yılın başlarında Stellantis, Ram 1500 Classic kamyonun üretimini sona erdirirken Detroit bölgesindeki montaj fabrikasında yaklaşık 2.450 işçinin işten çıkarıldığını duyurdu.

UAW Başkanı Shawn Fain, sendikanın ABD şubelerine yazdığı bir mektupta, Birleşik Otomobil İşçileri sendikasının, Fransız-İtalyan otomobil üreticisini toplu sözleşme taahhütlerini yerine getirmemekle suçladığı için Stellantis’teki işçilerden greve izin vermelerini istediğini söyledi.

Stellantis, ABD’deki hissedarların bu yılın başlarında artan stokları ve diğer operasyonel sorunları gizleyerek yatırımcıları yanılttığı iddialarıyla şirkete dava açmasıyla birlikte yasal sorunlarla da karşı karşıya kaldı.

Stellantis’in karşılaştığı zorluklar sadece ABD pazarıyla sınırlı değil.

Stellantis’in sıkıntıları, Avrupalı rakiplerinin sıkıntılarını yansıtıyor. Stellantis’in tahminlerini düşürmesinden sadece birkaç gün önce Volkswagen, üç ay içinde ikinci kez kendi yıllık görünümünü düşürdüğünü duyurdu.

Alman otomobil üreticisi şimdi 2024’te %5,6’lık bir faaliyet satış getirisi bekliyor ve önceki %6,5’ten %7,0’ye düştü.

Volkswagen, revize edilmiş tahminini binek otomobil ve ticari araç markalarındaki beklenenden daha yavaş gelişmelerin yanı sıra “makroekonomik ortamın bozulmasına” bağladı.

BMW ve Mercedes de otomotiv endüstrisinin karşı karşıya olduğu daha geniş zorlukları yansıtacak şekilde yıllık görünümlerini revize etti.

Tedarik zinciri kesintileri, enflasyon ve artan maliyetler zorlukları artırırken, Çin gibi kilit pazarlardaki talep zayıfladı.

Pazartesi günü kendi kar uyarısını yayınlayan Aston Martin, tedarik zinciri sorunları ve Çin’deki zayıf talep de dahil olmak üzere benzer faktörlere atıfta bulundu.

Lüks otomobil üreticisinin bakış açısı, üst düzey markaların bile mevcut endüstri baskılarına karşı bağışık olmadığı gerçeğinin altını çiziyor.

Analistler, Stellantis’in sorunlarının köklü olduğunu ve mevcut gidişatını tersine çevirmek için önemli bir yeniden yapılanmanın gerekli olacağını belirtti.

Diğer Haberler