Orta Asya’da otomobil endüstrisi üretim patlamasının eşiğinde

®
Çok Okunanlar

Ford Otosan, üretim ve ihracatta liderliğini sürdürdü

Ford Otosan, Hyundai Assan ve Anadolu Isuzu'nun üretim tesislerine ev sahipliği yapan Kocaeli, ocak-mart döneminde Türk otomotiv sektörünün üretim...

Paris’te gerçekleştirilecek olan VivaTech Fuar’ında sergilenecek

PEUGEOT, 20 yıldır sanal gerçekliği daha hızlı ve daha etkili şekilde yenilikçi çözümler üretmek için kullanıyor. Yenilikçi ve modern...

Araba Lastiklerinin Püf Noktaları: Doğru Seçimden Bakıma Kadar Her Şey

Araba lastikleri, bir aracın performansı ve güvenliği üzerinde belirleyici bir rol oynar. Doğru lastik seçimi, her sürücünün bilmesi gereken...

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Ukrayna’yı işgalinden sonra uygulanan kapsamlı yaptırımların tetiklediği batılı OEM’LERİN Rusya’dan kitlesel göçü, Orta Asya’daki otomotiv endüstrisinin üretim kapasitesini artırması için güçlü bir ivme kazandırdı. Üretimdeki artış, Rusya’daki talebin yanı sıra araçlara yönelik iç talebi de karşılayacak. 

Kazak Sanayi ve Altyapı Geliştirme Bakanı Marat Karabaev’e göre, bölgedeki en büyük ekonomi olan Kazakistan, 2026 yılına kadar araç üretimini beş kat artırarak 500.000 adede çıkarma yolunda. Geçen yıl Kazakistan, şimdiye kadarki en yüksek rakam ve 2021’de üretilenin %20’si üzerinde olan 100.000’den fazla araç topladı. Karabaev, yeni bir strateji kapsamında Kazakistan’ın ithal yarı demonte (SKD) kitlerin montajından kademeli olarak uzaklaşmayı ve endüstri yerelleşmesini derinleştirmeyi planladığını söyledi.

Karabayev düzenlediği basın toplantısında,” Şimdiye kadar odak [SKD] meclisindeydi, ” diyerek hükümetin OEM’LERİN ülkedeki işletme kapasitelerine yönelik kısıtlamaları sıkılaştırmak için çalıştığını da sözlerine ekledi. “Şimdi her markanın CKD olarak en az bir model üretmesi gerektiğini söylüyoruz.”

Kazakistan, komşuları gibi yıllarca Rusya’dan bitmiş araçlar ithal etti, ancak şimdi işler tersine döndü. Karabaev, 2024 yılında ülkenin yılda 150.000 adet olduğu tahmin edilen bitmiş araçlara yönelik iç talebi tam olarak karşılamayı planladığını söyledi.

Ağustos 2023’te Kia, Kostanay’da yılda 70.000’e yakın bitmiş araç kapasiteli 190 milyon dolarlık bir montaj tesisi kurma planlarını hayata geçirdi.

Orbis Auto tarafından temsil edilen Exeed ve Geely üretimi için bir otomotiv fabrikasının inşası için bir anlaşmaya vardığını açıkladı. Planlanan kapasite 80.000 bitmiş araç olacağı yönünde.

Birkaç ay önce, Kazakistan’ın önde gelen otomobil üreticilerinden Astana Motors, 2025 yılına kadar yılda 90.000 bitmiş araç kapasitesiyle ülkenin en büyük otomotiv fabrikasını kurma niyetini açıkladı.

Škoda Auto, geçtiğimiz günlerde yerel bir distribütör olan Allur Company ile ortaklaşa 2024’ün başlarında Kazakistan’da araç üretimine yeniden başlama planlarını duyurdu.

Kazakistan Otomobil Birliği sözcüsü Kairal Elamanov’a göre Kazakistan da otomotiv komponent üretimini genişletme yolunda.

Özbekistan yetişiyor
Orta Asya’nın en büyük otomotiv üreticisi Özbekistan da iddialı planlara sahip. Yakın zamanda kabul edilen Strateji Özbekistan 2030 programı kapsamında, üretimin 2030 yılına kadar yılda 1 milyon araca ulaşması bekleniyor.

2023’ün ilk yarısında Özbekistan, neredeyse bir önceki yılın aynı döneminde olduğu gibi 150.000 araç üretti.

2024 yılında, şu anda UzAuto tarafından yürütülen kapasite artırımı sayesinde yıllık üretimin 500.000 araca çıkması bekleniyor.

Trans-Hazar rotası canlanıyor
Orta Asya’daki otomobil üreticileri ve tedarikçileri, bölgedeki kolaylaştırılmış lojistikten yararlanmayı hedefliyor ve Avrupa ile Çin arasında bir bağlantı noktası haline gelmek için iyi bir konumda.

Kazakistan cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev geçtiğimiz günlerde, Avrupa’yı Çin’e bağlayan ve Rus topraklarını atlayan bir ulaşım koridoru olan Trans-Hazar güzergahında beş kat kargo akışı beklediğini söyledi.

Kazakistan Sanayi ve Altyapı Bakanlığı, 2022’de Trans Hazar yolunun otomotiv ürünleri de dahil olmak üzere Avrupa ve Asya’dan gelen teslimatların büyümesinde öncü bir rol oynamasını beklediğini söyledi.

 

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler