Kia named Newsweek ‘Sustainability Disruptor of the Year’

®
Çok Okunanlar

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...
Kia named Newsweek ‘Sustainability Disruptor of the Year’ after three years of collaboration with The Ocean Cleanup
Kia has announced today that it has won ‘Sustainability Disruptor of the Year’ at the 2025 Newsweek Auto Disruptor Awards. The award recognises the brand’s three-year partnership with The Ocean Cleanup and its initiatives to remove legacy plastics from the world’s oceans.
This prestigious award highlights Kia’s commitment to environmental sustainability, its ongoing support of The Ocean Cleanup’s large-scale efforts to extract plastic from the ocean, and the utilisation of recycled plastic in Kia accessories.
Since the launch of the partnership in 2022, Kia has played an integral role in The Ocean Cleanup’s operations, contributing financial resources, technical expertise, and in-kind support, including logistical, mobility and research assistance, to accelerate the removal of plastic waste from the ocean. The collaboration has also led to innovations to advance the recycling of ocean plastics and their application in Kia accessories.
As Kia and The Ocean Cleanup mark three years of collaboration, the Newsweek ‘Sustainability Disruptor of the Year’ award – which celebrates the brands driving transformative change in the automotive industry – underscores the organisations’ multiple achievements in environmental sustainability. To date, the partnership has contributed to the removal of over one million pounds of plastic from the world’s largest accumulation of floating waste – the Great Pacific Garbage Patch – located between the west coast of the US and Hawaii, and covering an area three times the size of France.
Charles Ryu, Executive Vice President and Head of Kia’s Global Brand & CX Division said: “Over the past three years, our partnership with The Ocean Cleanup has reduced the amount of plastic waste in our oceans. This collaboration continues to drive scalable and lasting solutions for cleaner waterways, reinforcing Kia’s responsible material sourcing while strengthening our presence across The Ocean Cleanup’s growing global footprint.”
Julian Searle, Chief Development Officer at The Ocean Cleanup, commented: “Kia’s support in advancing our ocean cleanup initiatives marks an essential step toward achieving our broader goal of ridding the world’s oceans of plastic. This partnership embodies the power of collaboration and innovation in addressing plastic pollution. By working closely with Kia, we can make significant progress towards achieving our mission and contributing to the restoration of ocean health for people and the planet.”
Three years after the launch of Kia’s partnership with The Ocean Cleanup, the collaboration continues to evolve, with plans to expand support for river cleanup initiatives in the future. By tackling plastic pollution at its source, Kia and The Ocean Cleanup aim to further strengthen their commitment to cleaning the world’s oceans and pursuing long-term sustainability.
Kia’s ongoing partnership with The Ocean Cleanup aligns with the brand’s wider sustainability goals. Beyond cleanup operations, Kia and The Ocean Cleanup will continue to drive innovation in ocean plastic recycling, supporting research and development aimed at integrating recycled materials into future mobility solutions.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...