Foxconn ile imzalanan ve bağlayıcı olmayan mutabakat

®
Çok Okunanlar

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F...

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç

FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha! Yerli Ulysse’nin Üretimi ve Satışı Başladı FIAT Professional, ticari araç kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmaya devam...

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti. Yıldönümü arabası Hyper Green...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için Aralık ayına özel kampanyalarını...

Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

Avrupa'nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru güçlü bir şekilde yönlendirdi....

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına...

Stellantis, Yazılım Destekli Ürünlerle 2030’a Kadar 20 Milyar Euro Gelir Elde Edecek!

Çatısı altındaki yenilikçi ve teknolojik markalarla dünyanın en büyük otomotiv gruplarından olan Stellantis, yazılım destekli ürünler ile aboneliklerden 2026’ya kadar yıllık yaklaşık 4 milyar Euro, 2030’a kadar da 20 milyar Euro gelir elde etmeyi hedefliyor. Grup ayrıca yazılım ve elektrikliye geçişi tamamlamak için 2025’e kadar 30 milyar Euro’nun üzerinde yatırım planlıyor. 2024’te “STLA Brain”, “STLA SmartCockpit” ve “STLA AutoDrive” olmak üzere üç farklı yeni yapay zeka destekli teknoloji platformunun geliştirilmesi amaçlanıyor. Teknoloji platformlarının 2024’te pazara sürülerek, iki yıl içinde de Stellantis’in dört araç platformunda kullanılması hedefleniyor.

Stellantis NV (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) (“Stellantis”) yatırımlarına aralıksız devam ediyor. Dünyanın en büyük otomotiv gruplarından Stellantis, müşterilerinin araçlarıyla olan etkileşimini dönüştürmek ve 2030’a kadar yıllık yaklaşık 20 milyar Euro’nun üzerinde gelir elde etmek için bağlantılı araç teknolojileri kapsamında yeni nesil teknoloji platformları hayata geçirmek üzere yazılım stratejisini planladı. Bu dönüşümle; Stellantis’in araçlarını günümüzün özel elektronik altyapılarından müşterilerin dijital yaşamlarıyla bütünleşen açık yazılım tanımlı bir özel platforma taşıması amaçlanıyor. Böylece, araçların üretildikten yıllar sonra bile düzenli güncellemelerle (OTA) yeni, heyecan verici ve güncel kalabilmesi hedefleniyor. Ayrıca müşterilerin de aracına yenilikçi özellikler ve hizmetler ekleyebilmesi, kısacası her açıdan verimliliğin artırılması amaçlanıyor.

Sınıfının en iyi, tamamen elektrikli çözümleri… Stellantis, yazılım ve elektrikliye geçiş dönüşümü için 2025’e kadar 30 milyar Euro’nun üzerinde yatırım yapmayı planlıyor. Stellantis yazılım stratejisi; 2030’a kadar Avrupa’daki araç satışlarının yüzde 70’inden fazlasının, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki araç satışlarının ise yüzde 40’ından fazlasının düşük emisyonlu araçlar (LEV) olmasını hedefleyen şirketin elektrikliye geçiş planlarıyla birlikte ilerliyor. Grubun 14 ikonik markasının her biri, sınıfının en iyi ve tamamen elektrikli çözümlerini sunmayı hedefliyor.

“Hız ve çeviklik kazanacağız” Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Elektrikliye geçiş ve yazılım stratejilerimiz, kablosuz özellikler ve hizmetlerle ilgili ticari büyümeden yararlanıp, müşterilerimize en iyi kullanıcı deneyimini sunarak, sektöre öncülük eden sürdürülebilir bir ulaşım teknolojisi şirketi olma hedefimizi destekliyoruz. Dört STLA araç platformunda kullanmak üzere 2024’te pazara sunacağımız, yapay zeka destekli üç yeni teknoloji platformuyla, donanım ve yazılım döngülerini ayrıştırarak hız ve çeviklik kazanacağız” dedi.

Foxconn ile çip ortaklığı! Foxconn ile imzalanan ve bağlayıcı olmayan mutabakat, Stellantis ile üçüncü parti müşterileri desteklemek için bir mikro denetleyici çip ailesi tasarlamayı amaçlıyor. Ortaklık ile şirketin mikro denetleyici ihtiyacının yüzde 80’inden fazlasının karşılanması, tedarik zincirini büyük ölçüde basitleştirmeye yardımcı olacak dört çip ailesinin geliştirilmesi amaçlanıyor. Ürünlerin, 2024’e kadar Stellantis araçlarına adapte edilmesi ve uygulanması hedefleniyor.

Waymo ile gerçekleştirilen özel projelere devam ediliyor! Stellantis, Waymo ile gerçekleştirdiği projelerine de devam ediyor. Waymo Driver ile donatılan Chrysler Pacifica Hybrid’lerin Phoenix, ABD Arizona’da binlerce tam otonom sürüşü tamamlamasının ardından, Stellantis ve Waymo da ortaklıklarını yerel dağıtım hizmetlerine odaklanmak üzere genişletti. Stellantis’in hafif ticari araçlardaki liderliğini ve elektrikliye geçiş için yaptığı yatırımı esas alan ortaklık, ticari gelişime odaklanan iş akışlarına yönelik iş birliği yapıyor. Mühendislik ekiplerinin, 2022’de Stellantis prototiplerini tanıtması amaçlanıyor. Stellantis, yazılım ve bağlantılı hizmetlere yönelik iş hacmini beş temel başlık altında geliştirmeyi amaçlıyor. Bu konuların arasında ise “Hizmetler ve Abonelikler”, “İhtiyaca Yönelik Özellikler”, “Hizmet Olarak Veri ve Filo Hizmetleri”, “Araç Fiyatlandırması ve Yeniden Satış Değeri” ve “Kazanımlar, Hizmeti Elde Tutma ve Çapraz Satış” yer alıyor.

Stellantis’in dünya genelinde 12 milyon adet bağlantılı otomobili bulunuyor. 2026’a kadar bu rakamın 26 milyon araca ulaşarak yaklaşık 4 milyar Euro gelir elde etmesi ve 2030’a kadar 34 milyon araca ulaşarak, yaklaşık 20 milyar Euro yıllık gelir elde etmesi bekleniyor. Stellantis, 2022’de veri toplama becerilerini kullanarak, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki kendine ait finans kolları üzerinden kullanıcı odaklı bir sigorta programı başlatacak.

2024’te üç yeni teknoloji platformu geliyor! Tüm bunlarla birlikte 2024’te üç yeni teknoloji platformunun geliştirilmesi amaçlanıyor. Söz konusu teknoloji platformlarının 2024’te pazara sürülerek takip eden iki yıl içinde Stellantis’in dört araç platformunda geniş ölçekte kullanılması hedefleniyor. Yeni elektrik/elektronik (E/E) ve yazılım mimarisi STLA Brain, müşteri odaklı hizmetlere dönüşümün kalbini oluşturuyor. Günümüzdeki 10 modül yerine 30 modüle sahip olan STLA Brain, tamamen havadan güncelleme (OTA) yeteneğine sahip. Bu özelliği de onu oldukça esnek hale getiriyor. Bu, “araç içindeki elektronik kontrol ünitelerini aracın merkezi yüksek performanslı bilgisayarı (HPC) ile yüksek hızlı bir veri yoluyla birbirine bağlayan bulutla entegre hizmet odaklı bir mimari” olarak tanımlanıyor.

Kişiselleştirilebilir üçüncü bir yaşam alanı! STLA Brain yazılımı üzerine inşa edilen STLA SmartCockpit ise kişiselleştirilebilir bir üçüncü yaşam alanı yaratmak için araç yolcularını dijital yaşamlarıyla sorunsuz bir şekilde bütünleştiriyor. Araştırmalar, müşterilerin hayatlarının ortalama dört yılını araçlarında geçirdiğini ve bu sürenin giderek arttığını gösteriyor. Stellantis ve Foxconn ortak girişimi Mobile Drive tarafından desteklenen STLA SmartCockpit; navigasyon, sesli yardım, e-ticaret ve ödeme hizmetleri gibi yapay zeka tabanlı uygulamalar sunuyor. BMW ile ortaklaşa geliştirilen STLA AutoDrive’ın da Seviye 2, Seviye 2+ ve Seviye 3 otonom sürüş becerileri sunacak ve OTA ile sürekli olarak güncellenmesi planlanıyor. Stellantis, yazılım ve isteğe bağlı özellikler sayesinde, OTA güncellemeleriyle müşterilere araçlarını gereksinim ve isteklerine göre uyarlama olanağı sağlıyor. Böylece Stellantis bünyesindeki markaların benzersiz niteliklerinin daha da artması, araç ile sürücü arasındaki bağın daha da güçlenmesi hedefleniyor.

Stellantis, bugüne kadar 6 milyonun üzerinde araca, havadan kablosuz güncelleme sağladı. Şirket, 2026’ya kadar en az üç ayda bir sürüm sunmayı planlıyor. Stellantis’in bağlantılı araçları, 3 trilyondan fazla veri noktası sağlayarak, zamanında ve eyleme geçirilebilir veriler üretiyor. Stellantis mühendislerinin bu bilgiyi, araç iyileştirme döngüsünü kısaltmak, müşteri memnuniyetini artırmak ve 2030’a kadar verimliliği 1,1 milyar Euro artırmak için kullanması amaçlanıyor. 

Çok katılımcılı yazılım ve veri akademisi! Stellantis, bu dönüşümü desteklemek için bünyesindeki 1000’in üzerinde mühendisi, birden fazla görevde yeniden eğitmek ve yazılım topluluğunu geliştirmek için bir “yazılım ve veri akademisi” oluşturuyor. Stellantis, 2024 yılına kadar 4 bin 500 verimlilik odaklı yazılım mühendisine sahip olmayı ve dünya genelinde yetenek merkezleri oluşturmayı hedefliyor. Söz konusu mühendislerin Stellantis’in yazılım hedeflerinin yürütülmesine destek sağlaması ve Stellantis ortaklıkları tarafından oluşturulan ekosistem içinde çalışması planlanıyor.

Diğer Haberler

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....
İsviçre'nin en büyük hızlı şarj parkı açıklandı

İsviçre’nin en büyük hızlı şarj parkı açıklandı

Energie 360°, İsviçre'deki en büyük hızlı şarj parkını duyurdu. 1 Mart'tan itibaren 2026 Sürücüler bu...
Rolls-Royce, yerel toplulukta yol güvenliğini artırmak için yeni Hız Gösterge Cihazlarını finanse ediyor

Rolls-Royce, yerel toplulukta yol güvenliğini artırmak için yeni Hız Gösterge Cihazlarını finanse ediyor

roll-royce motor Otomobil iki yeni fon sağlıyor hız Yerel topluluk için Gösterge CihazlarıGirişim Westhampnett Bölge...
Avrupa ve Almanya'daki pazar/satış eğilimleri

Avrupa ve Almanya’daki pazar/satış eğilimleri

Otomotiv Yönetim Merkezi (CAM), elektromobiliteye yönelik pazar ve satış eğilimlerini değerlendirdi avrupa ve Almanya yayınladı....
Bentley Dutch Masters Koleksiyonu Rembrandt, Vermeer ve Van Gogh'tan ilham aldı

Bentley Dutch Masters Koleksiyonu Rembrandt, Vermeer ve Van Gogh’tan ilham aldı

Bentley, son derece özelleştirilmiş üç otomobili sergilemek için dünyanın en ünlü sanat müzelerinden birini kullandı....
DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, E.ON Drive ile birlikte, Münih yakınlarındaki Aschheim paket merkezinde Elektrikli kamyonlar için ilk altı...
2026 Dacia Jogger artık İngiltere'de satışta

2026 Dacia Jogger artık İngiltere’de satışta

Yeni 2026 <a href="https://google.co.uk/search?q=dacia">dacia Jogger kapsamlı tasarım, teknoloji ve güç aktarım sistemi yükseltmeleri getiriyorGelişmiş konfor...
Zwickau ve Chemnitz'deki VW fabrikaları yerinde kalacak

Zwickau ve Chemnitz’deki VW fabrikaları yerinde kalacak

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagenSaksonya Başbakanı Michael Kretschmer'e (CDU) göre Zwickau ve Chemnitz'deki fabrikalar uzun vadede yerinde...
Trump Yönetimi Amerika'nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump Yönetimi Amerika’nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump yönetimi, ülkenin Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi (CAFE) standartlarını sıfırlamak için kapsamlı yeni bir teklif...
XPeng, Almanya'daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

XPeng, Almanya’daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

Çinli olan Elektrikli araba-Üretici XPeng, 2025 yılına kadar Almanya'da 3.000 ila 3.500 adet satış planlıyor...
Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası'na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası’na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Bir elektrik <a href="https://google.co.uk/search?q=mercedes">mercedes-Benz eActros 600 ve HVO üzerinde çalışan bir Actros L ProCabin, önde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti....
Çalışma, Avrupa'nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

Çalışma, Avrupa’nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

2035'ten itibaren avrupa Birliği'nde fosil yakıtlı yanmalı motora sahip yeni otomobil ve hafif ticari araçların...
AB'nin 2035'teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

AB’nin 2035’teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

avrupa'nın en büyük otomobil üreticileri pazarın geleceğine ilişkin kararı beklerken Brüksel'de hava belirsizlikle dolu. avrupa...
Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikası'nın (GMD) yeniden düzenlenmesi için rotayı belirledi: Şirket, Özgür Saksonya Eyaleti...
Zeekr BAE ve AW Rostamani'den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

Zeekr BAE ve AW Rostamani’den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

320 kilometrelik bir yolculuk bir dayanıklılık testi olabilir, ancak 22 Kasım 2025 Cumartesi günü Zeekr...
TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

Nick Knowles, Isuzu'ya elçi olarak katılıyor ve uygulamalı uzmanlığını ve güvenilir TV kişiliğini markaya getiriyor.Yeni...
1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

Volvo, elektrifikasyonda yeni bir dönüm noktasını kutluyor: İsveçli premium otomobil üreticisi birkaç hafta önce 500.000'inci...
Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

stellantis, Kuzey Amerika, Japonya ve Güney Kore'deki seçkin stellantis akülü Elektrikli araçları (BEV'ler) için Kuzey...
Rimac, 60 kişilik Verne robotaksi filosuyla Tesla'yı geride bırakıyor

Rimac, 60 kişilik Verne robotaksi filosuyla Tesla’yı geride bırakıyor

Otomotiv yöneticilerinin sahnelerde parlak ışıklar ve yüksek sesli müzik eşliğinde büyük vaatlerde bulunmasına alışkınız. Dünya...