Foxconn ile imzalanan ve bağlayıcı olmayan mutabakat

®
Çok Okunanlar

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede derecelendirildi. Silent Pattern ve...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden Phantom’un yüzüncü yılını dünya...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken, Hyundai Continue çatısı altında...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden oluşan 600’ü aşkın katılımcıyla...

Stellantis, Yazılım Destekli Ürünlerle 2030’a Kadar 20 Milyar Euro Gelir Elde Edecek!

Çatısı altındaki yenilikçi ve teknolojik markalarla dünyanın en büyük otomotiv gruplarından olan Stellantis, yazılım destekli ürünler ile aboneliklerden 2026’ya kadar yıllık yaklaşık 4 milyar Euro, 2030’a kadar da 20 milyar Euro gelir elde etmeyi hedefliyor. Grup ayrıca yazılım ve elektrikliye geçişi tamamlamak için 2025’e kadar 30 milyar Euro’nun üzerinde yatırım planlıyor. 2024’te “STLA Brain”, “STLA SmartCockpit” ve “STLA AutoDrive” olmak üzere üç farklı yeni yapay zeka destekli teknoloji platformunun geliştirilmesi amaçlanıyor. Teknoloji platformlarının 2024’te pazara sürülerek, iki yıl içinde de Stellantis’in dört araç platformunda kullanılması hedefleniyor.

Stellantis NV (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) (“Stellantis”) yatırımlarına aralıksız devam ediyor. Dünyanın en büyük otomotiv gruplarından Stellantis, müşterilerinin araçlarıyla olan etkileşimini dönüştürmek ve 2030’a kadar yıllık yaklaşık 20 milyar Euro’nun üzerinde gelir elde etmek için bağlantılı araç teknolojileri kapsamında yeni nesil teknoloji platformları hayata geçirmek üzere yazılım stratejisini planladı. Bu dönüşümle; Stellantis’in araçlarını günümüzün özel elektronik altyapılarından müşterilerin dijital yaşamlarıyla bütünleşen açık yazılım tanımlı bir özel platforma taşıması amaçlanıyor. Böylece, araçların üretildikten yıllar sonra bile düzenli güncellemelerle (OTA) yeni, heyecan verici ve güncel kalabilmesi hedefleniyor. Ayrıca müşterilerin de aracına yenilikçi özellikler ve hizmetler ekleyebilmesi, kısacası her açıdan verimliliğin artırılması amaçlanıyor.

Sınıfının en iyi, tamamen elektrikli çözümleri… Stellantis, yazılım ve elektrikliye geçiş dönüşümü için 2025’e kadar 30 milyar Euro’nun üzerinde yatırım yapmayı planlıyor. Stellantis yazılım stratejisi; 2030’a kadar Avrupa’daki araç satışlarının yüzde 70’inden fazlasının, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki araç satışlarının ise yüzde 40’ından fazlasının düşük emisyonlu araçlar (LEV) olmasını hedefleyen şirketin elektrikliye geçiş planlarıyla birlikte ilerliyor. Grubun 14 ikonik markasının her biri, sınıfının en iyi ve tamamen elektrikli çözümlerini sunmayı hedefliyor.

“Hız ve çeviklik kazanacağız” Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Elektrikliye geçiş ve yazılım stratejilerimiz, kablosuz özellikler ve hizmetlerle ilgili ticari büyümeden yararlanıp, müşterilerimize en iyi kullanıcı deneyimini sunarak, sektöre öncülük eden sürdürülebilir bir ulaşım teknolojisi şirketi olma hedefimizi destekliyoruz. Dört STLA araç platformunda kullanmak üzere 2024’te pazara sunacağımız, yapay zeka destekli üç yeni teknoloji platformuyla, donanım ve yazılım döngülerini ayrıştırarak hız ve çeviklik kazanacağız” dedi.

Foxconn ile çip ortaklığı! Foxconn ile imzalanan ve bağlayıcı olmayan mutabakat, Stellantis ile üçüncü parti müşterileri desteklemek için bir mikro denetleyici çip ailesi tasarlamayı amaçlıyor. Ortaklık ile şirketin mikro denetleyici ihtiyacının yüzde 80’inden fazlasının karşılanması, tedarik zincirini büyük ölçüde basitleştirmeye yardımcı olacak dört çip ailesinin geliştirilmesi amaçlanıyor. Ürünlerin, 2024’e kadar Stellantis araçlarına adapte edilmesi ve uygulanması hedefleniyor.

Waymo ile gerçekleştirilen özel projelere devam ediliyor! Stellantis, Waymo ile gerçekleştirdiği projelerine de devam ediyor. Waymo Driver ile donatılan Chrysler Pacifica Hybrid’lerin Phoenix, ABD Arizona’da binlerce tam otonom sürüşü tamamlamasının ardından, Stellantis ve Waymo da ortaklıklarını yerel dağıtım hizmetlerine odaklanmak üzere genişletti. Stellantis’in hafif ticari araçlardaki liderliğini ve elektrikliye geçiş için yaptığı yatırımı esas alan ortaklık, ticari gelişime odaklanan iş akışlarına yönelik iş birliği yapıyor. Mühendislik ekiplerinin, 2022’de Stellantis prototiplerini tanıtması amaçlanıyor. Stellantis, yazılım ve bağlantılı hizmetlere yönelik iş hacmini beş temel başlık altında geliştirmeyi amaçlıyor. Bu konuların arasında ise “Hizmetler ve Abonelikler”, “İhtiyaca Yönelik Özellikler”, “Hizmet Olarak Veri ve Filo Hizmetleri”, “Araç Fiyatlandırması ve Yeniden Satış Değeri” ve “Kazanımlar, Hizmeti Elde Tutma ve Çapraz Satış” yer alıyor.

Stellantis’in dünya genelinde 12 milyon adet bağlantılı otomobili bulunuyor. 2026’a kadar bu rakamın 26 milyon araca ulaşarak yaklaşık 4 milyar Euro gelir elde etmesi ve 2030’a kadar 34 milyon araca ulaşarak, yaklaşık 20 milyar Euro yıllık gelir elde etmesi bekleniyor. Stellantis, 2022’de veri toplama becerilerini kullanarak, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki kendine ait finans kolları üzerinden kullanıcı odaklı bir sigorta programı başlatacak.

2024’te üç yeni teknoloji platformu geliyor! Tüm bunlarla birlikte 2024’te üç yeni teknoloji platformunun geliştirilmesi amaçlanıyor. Söz konusu teknoloji platformlarının 2024’te pazara sürülerek takip eden iki yıl içinde Stellantis’in dört araç platformunda geniş ölçekte kullanılması hedefleniyor. Yeni elektrik/elektronik (E/E) ve yazılım mimarisi STLA Brain, müşteri odaklı hizmetlere dönüşümün kalbini oluşturuyor. Günümüzdeki 10 modül yerine 30 modüle sahip olan STLA Brain, tamamen havadan güncelleme (OTA) yeteneğine sahip. Bu özelliği de onu oldukça esnek hale getiriyor. Bu, “araç içindeki elektronik kontrol ünitelerini aracın merkezi yüksek performanslı bilgisayarı (HPC) ile yüksek hızlı bir veri yoluyla birbirine bağlayan bulutla entegre hizmet odaklı bir mimari” olarak tanımlanıyor.

Kişiselleştirilebilir üçüncü bir yaşam alanı! STLA Brain yazılımı üzerine inşa edilen STLA SmartCockpit ise kişiselleştirilebilir bir üçüncü yaşam alanı yaratmak için araç yolcularını dijital yaşamlarıyla sorunsuz bir şekilde bütünleştiriyor. Araştırmalar, müşterilerin hayatlarının ortalama dört yılını araçlarında geçirdiğini ve bu sürenin giderek arttığını gösteriyor. Stellantis ve Foxconn ortak girişimi Mobile Drive tarafından desteklenen STLA SmartCockpit; navigasyon, sesli yardım, e-ticaret ve ödeme hizmetleri gibi yapay zeka tabanlı uygulamalar sunuyor. BMW ile ortaklaşa geliştirilen STLA AutoDrive’ın da Seviye 2, Seviye 2+ ve Seviye 3 otonom sürüş becerileri sunacak ve OTA ile sürekli olarak güncellenmesi planlanıyor. Stellantis, yazılım ve isteğe bağlı özellikler sayesinde, OTA güncellemeleriyle müşterilere araçlarını gereksinim ve isteklerine göre uyarlama olanağı sağlıyor. Böylece Stellantis bünyesindeki markaların benzersiz niteliklerinin daha da artması, araç ile sürücü arasındaki bağın daha da güçlenmesi hedefleniyor.

Stellantis, bugüne kadar 6 milyonun üzerinde araca, havadan kablosuz güncelleme sağladı. Şirket, 2026’ya kadar en az üç ayda bir sürüm sunmayı planlıyor. Stellantis’in bağlantılı araçları, 3 trilyondan fazla veri noktası sağlayarak, zamanında ve eyleme geçirilebilir veriler üretiyor. Stellantis mühendislerinin bu bilgiyi, araç iyileştirme döngüsünü kısaltmak, müşteri memnuniyetini artırmak ve 2030’a kadar verimliliği 1,1 milyar Euro artırmak için kullanması amaçlanıyor. 

Çok katılımcılı yazılım ve veri akademisi! Stellantis, bu dönüşümü desteklemek için bünyesindeki 1000’in üzerinde mühendisi, birden fazla görevde yeniden eğitmek ve yazılım topluluğunu geliştirmek için bir “yazılım ve veri akademisi” oluşturuyor. Stellantis, 2024 yılına kadar 4 bin 500 verimlilik odaklı yazılım mühendisine sahip olmayı ve dünya genelinde yetenek merkezleri oluşturmayı hedefliyor. Söz konusu mühendislerin Stellantis’in yazılım hedeflerinin yürütülmesine destek sağlaması ve Stellantis ortaklıkları tarafından oluşturulan ekosistem içinde çalışması planlanıyor.

Diğer Haberler

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas Oto tarafından temsil edilen İtalyan...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı. Otomotiv Paketi kapsamında birçok alanda...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda ikonu haline getiriyor. “Fiat 500e...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken,...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu...