Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

®
Çok Okunanlar

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...
Avrupa’nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru güçlü bir şekilde yönlendirdi. Şimdi ise Stellantis başkanı John Elkann, mevcut kuralları Avrupa otomobil üreticileri için olası varoluşsal tehdit olarak göstererek, bu kurallara yönelik olası bir güncellemeyi destekliyor.
Özellikle, holdingatın yöneticisi, Avrupa Birliği’nin yönetim organı 10 Aralık’ta 2035 için düzenlemelerine güncellemeler sunduğunda, Avrupa Komisyonu’nun karbon emisyon kurallarını gevşetmesini umuyordu. Şu anda kurallar, 2035 yılına kadar Avrupa Birliği’nde satılan yeni araçların sıfır emisyonlu olması gerektiğini—yani elektrikli araçlar—ve 2035 dönüm noktasına kadar ilerleyen adımlarla ileri sürülmesini belirtiyor. Ancak, bir grup otomobil üreticisi son bir yıldır bu hedeflere ulaşma konusunda alarm veriyor.

“Avrupa’da emisyonları yapıcı ve uzlaşılmış bir şekilde azaltmanın başka bir yolu var; kaybettiğimiz büyümeyi ve insanların ihtiyaçlarını yeniden kazandırıyor,” dedi Elkann, Fiat’ın yeni 500 Hybrid modelinin lansman etkinliğinde. Bu tür kuralların sert uygulanmasının Avrupa’da otomotiv endüstrisinin “geri dönülmez bir gerileme” riski taşıyacağını belirtti.
Alternatif olarak, bu sahip otomobil üreticileri grubu, hâlâ karbon emisyonlarını azaltmaya odaklanan ancak daha yumuşak bir yaklaşım benimseyen kendi önerilerini hazırladı: Reuters’a göre, bu otomobil üreticisinden türetilen öneride plug-in hibritler, menzil genişletici teknoloji ve alternatif yakıtlara vurgu yer alıyor. Öneri, 2035’e kadar sıfır emisyon kuralını tam olarak kaldırmıyor, ancak 2035’ten sonra da hibrit güç aktarma organlarına izin verilmesini talep ediyor. Ayrıca, Elkann daha önce Avrupa Komisyonu’na otomotiv üreticilerinin 2028’den 2032’ye kadar beş yıllık bir dönemde ortalama hedeflere ulaşmasına izin vermesi için lobi yapmıştı; mevcut AB planındaki bazı kesin parametreleri (ve ilgili cezaları) kaldırmıştı.
Sendikalar ve otomotiv yöneticileri, emisyon düzenlemelerinin bu kadar sıkı uygulanmasının sektör işlerini tehdit edeceği konusunda daha önce uyarıda bulunmuştu. Stellantis, AB emisyon kurallarının bazı fabrikaları kapatmasını zorunlu kılacağını belirtti; çünkü elektrikli araç satışlarında varsayılan düşüş ve emisyon hedeflerini karşılamaması durumunda alacağı olası para cezaları var. Özellikle, Stellantis, 2025’te eksik emisyon hedef hedeflerine uygulanacak olan cezaları 2025–2027 yılları arasında emisyon kredilerinin ortalamasını talep ederek pazarlık yapmayı başardı.
Fiat 500 Hybrid’in lansmanı, Stellantis’in AB düzenleyicilerine göstermek istediği bu iyi niyetli erdemin bir parçası. Otomobil üreticisinin önerileri arasında küçük otomobil üretimine odaklanmak yer alıyor; bu da küçük hibritlerin batarya elektrikli araçlardan daha popüler olduğunu ama yine de temiz olduğunu ima ediyor. Küçük otomobil üretimine odaklanmak, elbette sendikalar için de olumlu sonuçlarla bağlantılıdır.
“Eğer 500 hibrit gibi mükemmel ürünlerle müşterilerimizi geri kazanmamıza izin verilirse, gelecekteki yatırım ve yenilik için gerekli olan büyümeyi kesinlikle yeniden kazanabiliriz … Avrupa’da istihdam desteği veriyor,” dedi Stellantis CEO’su Antonio Filosa, lansman etkinliğinde.
Otomobil üreticisinin hafifletilmiş emisyon önerisindeki biraz daha endişe verici bir unsur, AB yollarında yaşlanan araçların hurdaya ayrılması iddiasıyla ilgili. Elkann daha önce, birçok eski (ve sözde daha az temiz) araçları yoldan kaldıracak büyük bir hurda girişimi için lobi yapmıştı; bu hamle muhtemelen Stellantis’in ceplerini yeni alıcıların son modellerinden ayrılmaya zorlanan parayla dolduracaktı. Her halükarda, Avrupa Komisyonları ile otomobil üreticileri arasındaki müzakerelerin nasıl sonuçlanacağını görmek için 10 Aralık’a kadar beklememiz gerekecek.

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...