Otomotiv yöneticilerinin sahnelerde parlak ışıklar ve yüksek sesli müzik eşliğinde büyük vaatlerde bulunmasına alışkınız. Dünya sık sık Elon Musk’a bakıyor ve tesla“>tesla‘nın Araba sürmenin geleceğini düşünürken. Ama farklı görünüyor CEO sürücüsüz taksi yarışında sessizce liderliği ele geçirdi.
İnanılmaz derecede hızlı süper arabalar üretmesiyle tanınan Mate Rimac, gerçek bir robotaksi filosunu ortaya çıkardı. Yeni projenin adı Verne ve diğer şirketler hâlâ ne yapabilecekleri hakkında konuşurken, Mate Rimac ciddi olduğunu kanıtlamak için 60 bitmiş prototipi bir otoparka park etti.
Mate Rimac, Nevera’yı inşa eden diğer şirketiyle ünlüdür. O araba bir elektrik yaklaşık 2000 beygir gücüne sahip canavar. Ancak Rimac, kurucu ortaklar Marko Pejković ve Adriano Mudri ile birlikte farklı bir şey yapmak istedi. Bir şehirde ulaşım sorununu çözmek istiyorlardı ve bunu yapmak için iki yıl kadar önce Verne’i kurdular.
Amaç bir inşa etmekti araba Kendi kendine hareket eden, onu çalıştıracak eksiksiz bir hizmetle birlikte bir kutunun içinde otonom bir taksi işi. Bu, Cruise’un Amerika Birleşik Devletleri’nde yapmaya çalıştığı şeye ve Waymo’nun değiştirilmiş araçlarıyla yaptığı şeye biraz benziyor. jaguar EV’ler. Ancak Verne bunu farklı şekilde yapıyor.
Çoğu şirket normal bir araba ve her yerine kameralar ve sensörler yapıştırın. Verne bir inşa etti araba sırf bu iş için sıfırdan. Rimac, Instagram’daki bir videoda hazır filoyu gösterdi. Gösterişli bir stüdyo kullanmadı; elinde telefonla Hırvatistan’da bir otoparkta dolaştı.
Basitti ama gerçeği gösterdi. Arabalar gerçek. Videoda ayrıca iki kapılı küçük bir hatchback olan yeni Verne robotaxi hakkında kısa bir tur da veriliyor. Normal bir şeye benzemiyor araba çünkü bir tane olmasına gerek yok.
Kabinin içinde işler çok rahat görünüyor. O zamandan beri araba kendi kendine hareket ediyor, direksiyon simidi yok ve yerde pedal yok. Ayrıca arka koltuklar da yok. Bu, iki yolcuya bol miktarda uzanma alanı sağlar. Kabinin ön kısmında, Rimac’ın söylediğine göre yolcuların YouTube izlemek veya film izlemek için kullanabileceği devasa bir ekran bulunuyor. araba trafiği yönetir. Bu tasarım tamamen sürücüye odaklanıyor ve sıkıcı bir işe gidip gelme sürecini eğlence veya iş için kullanabileceğiniz bir zamana dönüştürüyor.
Rimac’ın bazı hayranları oruç tutuyor elektrik arabaların kafası karışabilir. Neden bir hız Yavaş taksi yapan ucube mi? Rimac’ın buna güzel bir cevabı var. Şehir trafiğinde çok fazla zaman harcadığımızı söylüyor. Hiç kimse dur-kalk sürüşten hoşlanmaz. Eğer bir robot sıkıcı işlerin üstesinden gelebilirse, insanlar açık yollarda kendi arabalarını sürmenin keyfini çıkarmak için daha fazla enerjiye sahip olacak. Verne robotaksi şehir yolculuğunun acısını ortadan kaldırıyor.
Bunun arkasındaki teknoloji ciddi. Direksiyonun olmaması bunun Seviye 5 otonom sürüş olduğunu gösteriyor. Bu şu anlama gelir: araba ona yardım etmek için bir insana ihtiyacı yoktur. Verne bu arabaları halihazırda Hırvatistan’ın Zagreb sokaklarında test ediyor ve hizmeti 2019 baharında başlatmayı planlıyor. 2026. Bu, diğer otomobil üreticilerinden sıklıkla duyduğumuz belirsiz zaman çizelgelerinin aksine, sağlam bir tarih.
Verne bu noktaya gelmek için birçok büyük ismin sağladığı parayla yaklaşık 234 milyon dolar topladı. Mate Rimac’ın kendi şirketi bir yatırımcıdır ve KIA“>KIA Suudi Arabistan’dan Jameel adında bir yatırım firması ve avrupa Birliği de projeyi destekleyerek Verne’e sağlam temeller sağlıyor.
Automobile Magazine-UK



































































































