Trump yönetimi, ülkenin Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi (CAFE) standartlarını sıfırlamak için kapsamlı yeni bir teklif duyurdu. Beyaz Saray, önceki kuralların günümüzün benzinli ve dizel teknolojisiyle karşılanmasının çok pahalı ve imkansız olduğunu ileri sürerek, yakıtın kanıtlanmış faydalarını rahatlıkla göz ardı ediyor. elektrik arabalar.
Ulaştırma Bakanlığı yeni paketi “Özgürlük Uygun Fiyatlı Arabalar Teklifi Demektir” olarak adlandırıyor ve Elektrikli araçları yoğun bir şekilde teşvik eden politikalardan dramatik bir uzaklaşmaya zemin hazırlıyor. Beyaz Saray, önceki yönetimin hedeflerini “gerçekçi olmayan yakıt ekonomisi hedefleri” olarak nitelendirdi.elektrik araç yetkisi” – Amerikalı tüketicilerin ne istediğini ne de kolayca karşılayabildiğini iddia ettikleri bir hareket.
En büyük yapısal değişiklik hükümetin verimli bir sistemi nasıl tanımladığıyla ilgilidir. araba. Bu yeni plan kapsamında, yakıt ekonomisi standartları dikkate alınmaksızın geliştirilecek. elektrik araçlar veya daha önce oluşturdukları krediler. O zamandan beri elektrik Arabalar sıfır egzoz borusu emisyonu ürettiğinden, genel filo ortalamasının otomobil üreticileri için çok daha iyi görünmesini sağladılar. EV satışlarının hesaplamadan çıkarılmasıyla, daha düşük genel hedeflere rağmen şirketlerin uyması gereken kurallar çok daha zor hale geliyor.
başkan Donald J. Trump, arabaların maliyetini düşürerek Amerikalı ailelere ve otomobil üreticilerine büyük kazançlar sağlıyor. Biden’ın gizli yaşam maliyeti artışlarını ortadan kaldırmaya yönelik bir BÜYÜK adım daha. pic.twitter.com/WeaCtrHY51— Beyaz Saray (@WhiteHouse) 4 Aralık 2025
Buna ek olarak yönetim, 2028 model yılından itibaren CAFE kredili ticaret sistemini ortadan kaldırmayı planlıyor. Bu sistem, birçok verimli araba (veya Elektrikli araç) satan şirketlerin tesla“>tesla‘nın) kuralları karşılamakta zorlanan şirketlere kredi satmak; bu, elektrifikasyona odaklananlar için hayati bir gelir akışı.
Yeni teklif aynı zamanda araçların sınıflandırılma şeklini de değiştirerek üreticilere anında rahatlama sağlıyor. Ülkenin en popüler araçlarından bazıları olan crossover’lar ve küçük Suv‘ler, hafif kamyonlar yerine binek otomobiller olarak yeniden sınıflandırılacak. Basit bir ifadeyle bu değişiklik, hafif kamyon kategorisinin genellikle daha düşük standartlara sahip olması nedeniyle otomobil üreticilerinin gerekli ortalamalara ulaşmasını kolaylaştırıyor.
Trump yönetiminin planı aynı zamanda verimliliğin artması gereken hızı da yavaşlatıyor. Binek araçlarda dik artışlar yerine mütevazı yıllık kazançlar görülecektir: 2023 model yılına göre %0,5’lik bir artış 20262027 için %0,35’e düştü ve ardından programın son yılları olan 2029’dan 2031’e kadar yüzde çeyrek (%0,25) artış gösterdi. Hafif kamyonlar da benzer, kademeli olarak hafifleyen bir artış izleyecektir.
Özgürlük Uygun Fiyatlı Arabalar Demektir! @POTUS kapsamında @NHTSAgov, Amerikalı ailelerin yeni araçlarda 1.000 dolardan fazla tasarruf etmesine yardımcı olmak için yakıt ekonomisi standartlarını sıfırlıyor. Bu yönetim Amerikalıların direksiyona geçmesine izin veriyor pic.twitter.com/R6JAvyvgQt— ABD Ulaştırma Bakanlığı (@USDOT) 3 Aralık 2025
Bu artan değişiklikler, yeni filonun ortalama yakıt ekonomisi standartlarının 2031 model yılına kadar 34,5 mpg’ye ulaşacağı anlamına geliyor. Metrik ölçüm kullanan sürücüler için bu hedef, 100 kilometrede yaklaşık 6,82 litreye karşılık geliyor. Bu, önceki hükümetin dayattığı ve Beyaz Saray’ın “pahalı ve yasa dışı” olarak nitelendirdiği daha agresif standartlardan büyük bir azalma.
Yönetimin temel argümanı ekonomik: Eski, katı düzenlemelerin yeni ortalamayı yükselteceği. araba fiyat yaklaşık 1000$ kadar. Buna karşılık, sıfırlamanın Amerikalılara 109 milyar dolarlık devasa bir tasarruf sağlayacağı öngörülüyor. Toplam Önümüzdeki beş yıl içinde tüketicilere, yaşam maliyetlerinde önemli artışlarla karşılaşmadan daha yeni araçlar satın alabileceklerini vaat ediyor.
Ekonomik odak doğrudan iddia edilen güvenlik faydalarıyla bağlantılıdır. Trump yönetimi, daha yeni araçları daha uygun fiyatlı hale getirerek daha fazla Amerikalının eski modellerini daha kısa sürede takas edebileceğini öne sürüyor. Hükümet, bu politikanın 2050 yılına kadar 1.500’den fazla hayat kurtaracağını ve yaklaşık çeyrek milyon ciddi yaralanmayı önleyeceğini tahmin ediyor. Bu, kuralsızlaştırmayı doğrudan kamu güvenliğine bağlayan ilginç bir istatistiksel kumar.
Yeni politika, Amerika pazarındaki yeni bir trendle uyum sağlıyor: elektrik otomobillerin pek çok çevre savunucusunun umduğundan çok daha aşamalı olduğu ortaya çıkıyor. Yönetim, planının, tüketicilerin Elektrikli araçlara kitlesel geçişe hazır olmadığı, pazarda seçenek ve uygun fiyatta kalmayı tercih ettiği yönündeki mevcut gerçeği yansıttığını savunuyor.
Şimdilik teklif sadece bir plan, bir kural değil. Ulaştırma Bakanlığı tüm ayrıntıları Federal Kayıt’ta yayınladıktan sonra, 45 günlük önemli bir kamuoyu yorum dönemini başlatacak. Teklif halihazırda tüketici tercihi ve satın alınabilirlik konusundaki uzun vadeli yakıt tüketimi ve emisyon azaltma hedefine karşı bölücü ve çatışma yaratan argümanları kanıtlıyor.
Bir bakış açısından elektrik Araç destekçisi olarak bu politika sıfırlaması yalnızca geriye doğru değil, aynı zamanda Amerika’nın pazardaki yerini de tehdit ediyor. global“>küresel oto endüstri. Trump yönetimi tüketicilerin üzerindeki yükü hafiflettiğini iddia ederken, eleştirmenler yakıt ekonomisi standartlarının zayıflamasının otomobil üreticilerini iç pazar için ağır, yüksek kârlı, benzin tüketen Suv‘lar ve kamyonlar üretmeye devam etmeye teşvik edeceğini savunuyor.
Bu yeni strateji hızlı büyümeyi göz ardı ediyor global“>küresel meydana gelen değişim Çin ve hükümetlerin ve tüketicilerin giderek daha sıkı emisyon ve verimlilik kuralları talep ettiği avrupa. Çıtayı düşürerek ABD’li üreticiler en son EV teknolojisini geliştirme teşvikini kaybedecek ve bunun yerine eski tip içten yanmalı motorlara odaklanacak. Bu karar, Amerikan otomotiv sektörünü etkili bir şekilde izole ederek onu çok geride bırakıyor global“>küresel rakipler.
İnsanların daha yeni modeller satın alabilmesi nedeniyle daha düşük fiyatlı benzinli araçların hayat kurtaracağı iddiası, hava kalitesi ve halk sağlığı üzerindeki uzun vadeli etki nedeniyle sorgulanıyor. Ne zaman bir üretici daha az verimli bir araç satsa, ömür boyu daha yüksek emisyonlara mahkum olur. Bu geri dönüş, araçların toplu olarak çalışma ömürleri boyunca önceki, daha katı kurallara göre çok daha fazla benzin yakacağı anlamına geliyor.
Daha fazla yakıt yakılması, gezegeni ısıtan sera gazlarının ve duman üreten kirleticilerin daha yüksek emisyonları anlamına gelir. Yeni politika, benimsenmeyi yavaşlatmak için tasarlandı elektrik gibi şirketler için finansal faydaları ortadan kaldırır tesla“>tesla‘nınve ülkenin petrole bağımlılığını artırın. Sonuç, kısa vadeli fiyat yeni bir cihazda birkaç bin dolar mola arabaönümüzdeki birkaç on yılda daha yüksek yakıt maliyetleri ve halk sağlığı yükleri nedeniyle milyarlarca dolarlık işlem gördü.
Automobile Magazine-UK


































































































