Etkilenen araç sayısının 1,5 milyon olduğu belirlendi

®
Çok Okunanlar

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Fren arızası 1,5 milyondan fazla aracın geri çağrılmasına neden oldu. Bu geri çağırmanın maliyetinin 1 milyar doları aşabileceği belirtiliyor. Bu arada diğer Alman otomobil üreticileri de rekabetçi otomotiv sektöründe ayakta kalmak için mücadele ediyor.

Almanya’nın saygın otomotiv endüstrisi, artık önemli sorunlarla boğuşuyor. Çinli elektrikli araçlarla yaşanan yoğun rekabet ve küresel ekonomik dalgalanmalar nedeniyle Alman otomobil üreticileri artan baskılarla karşı karşıya kalıyor. Son BMW fren skandalı, sektörün kendi kendine açtığı yaraları daha da belirginleştirdi ve bir zamanlar tartışılmaz olan bu sektördeki daha derin sistemsel sorunları ortaya çıkardı.

BMW’nin fren skandalı sektörü sarstı, şirket şimdi de ciddi bir üretim hatasının sonuçlarıyla karşı karşıya.

Müşteriler ilk olarak Haziran 2022’de arızalı frenlerle ilgili endişelerini dile getirdiler.

Aynı yılın ekim ayına kadar, çok sayıda şikayetin ardından BMW kapsamlı bir inceleme başlatmadı. Geçtiğimiz ay tamamlanan soruşturmada, etkilenen araç sayısının 1,5 milyon olduğu belirlendi.

Sorunun çözümündeki gecikmenin BMW’ye 1 milyar dolardan fazla maliyet çıkarması bekleniyor ve bu durum şirketin hem mali hem de itibar açısından ciddi bir darbe anlamına geliyor.

Arızanın BMW’nin Macaristan fabrikasında devre kartlarındaki toz parçacıklarının fren performansının güvenilmez olmasına yol açtığı tespit edildi.

Ciddi bir olay bildirilmemiş olsa da geri çağırmanın boyutu sektör analistlerini şaşkına çevirdi.

Bochum Otomotiv Araştırmaları Merkezi Müdürü Ferdinand Dudenhoeffer, durumu büyük bir şok olarak nitelendirerek, sorunun ciddiyetini vurguladı.

Geri çağırmanın mali etkisi: 1 milyar dolardan fazla

Geri çağırmanın mali etkisinin, BMW’nin marka değerine ve itibarına verilen zararla birlikte 1 milyar doları aşması bekleniyor. Şirket, cari çeyrek için mali tahminlerini, kâr marjlarındaki düşüşü yansıtacak şekilde ayarladı.

BMW, Çin ve ABD’deki sert rekabet ortamında hacim hedeflerini karşılamakta zorlanıyor. Bu kriz, geri çağırmanın etkisiyle birleşince şirketin mali durumunu daha da zayıflatıyor.

Pazar içten yanmalı motorlu araçlardan elektrikli araçlara doğru evrilirken, Avrupa’nın bu alandaki performansı belirsizliğini koruyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...