Üç otomobil üreticisi, iletken şarja dayalı matris şarj teknolojisini standartlaştırmak için işbirliği yapmaya karar verdi. Genellikle küçük cihazlar için kullanılan endüktif şarjın aksine, iletken yöntem, iletken kontakların doğrudan fiziksel bağlantısını içerir. Automobilwoche’a göre şarj işlemi yüzde 99,8’e varan enerji verimliliği sağlıyor.
Sistem, zemine sıkı bir şekilde sabitlenmiş bir şarj plakası aracılığıyla çalışır. Elektrikli otomobil üzerinden geçtiğinde, bir ünite (konektör adı verilen) araçtan şarj plakasının temas yüzeyine alçalır ve fiziksel temas kurar.
“Matrix Charging Interest Group”un (MCIG) kurucu üyeleri Audi, Nissan ve otomobil üreticisi Dongfeng’in premium markası olan Çinli üretici Voyah’dan oluşuyor. Voyah, Dongfeng ve Renault arasındaki ortak girişimden yaratıldı. Şarj teknolojisini geliştiren Avusturyalı Easelink şirketi de işbirliğinin bir parçası.
Şu anda YouTube’daki yer tutucu içeriğini görüntülüyorsunuz. Gerçek içeriğe erişmek için “İçeriğin Kilidini Aç” düğmesini tıklayın. Verilerin üçüncü taraflara aktarılacağını lütfen unutmayın.
Daha fazla bilgi
2016 yılında kurulan Easelink, temel teknolojiyi daha da geliştirerek matris şarj teknolojisi olarak pazara sundu. Şirkete göre, Viyana ve Graz’da dönüştürülmüş 66 elektrikli taksiyle yapılan testler, sistemin günlük kullanıma uygunluğunu ortaya koydu.
MCIG’ye ek olarak ISO ve IEC gibi çeşitli standardizasyon kuruluşlarının komiteleri de iletken şarj sorunlarıyla ilgilenmektedir. Yeni endüstri işbirliği artık Easelink’in teknolojisini yaymak istiyor. Easelink, ürün geliştiricilerine temel patentlere erişim sağlamak için FRAND (Adil, Makul ve Ayrımcı Olmayan) şartlarına göre lisanslar vermeye hazırdır.
Easelink kurucusu ve genel müdürü Hermann Stockinger, “Hedefimiz, Matrix Charging’i otomatik şarj için küresel bir standart olarak oluşturmaktır” diyor. Lisans sahiplerine teknolojiyi adil şartlarda daha da geliştirme ve marka profillerine göre farklılaştırma fırsatı tanınmalıdır. Başkan Menno Treffens, “MCIG’nin görevi arayüzü standartlaştırmak ve sektörler arası pazara çıkışını izlemektir” diye vurguladı.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany
































































































