Volkanların kalbindeki Losange

®
Çok Okunanlar

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Hareket aramamız gereken yer Clermont-Ferrand’ı (63) çevreleyen volkanların seviyesinde değil. 6.000 yıldır uykuda olduklarından nefes almayı bırakmış gibi görünüyorlar. Eğlence bulmak için, tüm hızıyla bir bayilik keşfetmek üzere otoyol üzerinden Auvergne kasabasına girmelisiniz. Renault grubu markalarına ayrılmış yaklaşık 2.000 m²’lik dev bir alan.

Bony grubunun genel merkezini, elmas markası ve Dacia’nın atölye ve showroomunun bulunduğu binada kurmaya karar verdi. Operatör, 50’de konumlandırılmışe En son ilk 100 dağıtım grubumuz arasında yer alan Şirketimiz, 2024 yılında 380 milyon Euro ciro elde ederek 8.500 yeni araç ve 8.000 ikinci el araç satışı gerçekleştirdi.

Auvergne distribütörü için son iki yıl, birçok işletmenin devralınması ve aynı zamanda kurumsal imajının değişmesi açısından önemliydi.

Dağıtım grubu açısından 2025 yılı, mobilite hizmetinde 80 yıllık faaliyetini simgelemesi açısından ayrı bir tat taşıyor. Şirketin kutlamayı ihmal etmediği seksen yıl. “Geçmişimizi seviyor ve kabul ediyoruz ama bu bir gurur kaynağı olmak zorunda değil. Gelecek için hâlâ planlarımızın olduğunu göstermek istiyoruz“, diye gülümsüyor başkan Mickaël Bony, yanında genel müdür yardımcısı Pierre-Michel Erard.

Mickaël Bony, doğum gününü kutlamak için Haziran 2025 ayı boyunca her tesisteki tüm çalışanlarla bir barbekü düzenleyerek grubun tüm işlerini gezdi.

Basit ve zararsız gibi görünse de başkanının tavrını açıkça karakterize eden bir an. “Onlarla gerçekten konuşmayı istiyordum.dedi. Zamanın geçtiğini göremediğimiz dostane anlardı bunlar. İş toplantılarından uzaktaydık ve satış görevlileri, tamirciler, hazırlayıcılar ve sekreterlerle sıcak bir şekilde sohbet edebildim.“diye hatırlıyor.

Pırlanta markası 80 yıldır gruptan ayrılmıyor.

Acenteden bayiye

Güçlü yerel köklere sahip birçok distribütör gibi, Bony grubunun tarihi de ailenin tarihiyle yakından bağlantılıdır. Şirketin kuruluşunda Mickaël Bony’nin büyükbabası Émile Bony, 1945 yılında bisiklet üretimi ve onarımına adanmış bir atölye kurmaya karar verdi.

Clermont-Ferrand’dan Mont-Dore kayak merkezine doğru 30 km uzaklıkta bulunan bir tesis. “Bisiklet tekerleklerini tamir etti, daha sonra yavaş yavaş mekanikle ilgilenmeye başladı, ardından araçları tamir etmeye başladı.“diyor Mickaël Bony.

Tutkulu Émile Bony iki tekerleğe geçti ve on yıl sonra Renault temsilcisi olmaya karar verdi. “Neden Losange’ı seçtiğini tam olarak bilmek zor. Hiç şüphe yok ki, o zamanlar hızla büyüyen ve Fransa’da 10.000’e yakın acentesi bulunan büyük bir ulusal markaydı.“, Pierre-Michel Erard’ı açıklamaya çalışıyor.

Şirket, Mickaël’in babası Daniel Bony ile birlikte temsilcilik aşamasından bölgesel bir grup aşamasına geçecek. Ajansı devraldığında Renault tabelasını benimsemeye karar verdi.

1988 yılından itibaren Ussel’de (19) Fransız markası bayrağı altında bayilik alınmasıyla genişlemeye başlamıştır. Dört yıl sonra Vichy’de (03) bir Renault satış noktası açtı, ardından 1999’da hala Allier’de bulunan Moulins’de bir başka satış noktası açtı. 2000’li yılların başında 180 çalışana ulaşmasını sağlayan bir gelişme.

Yeni yüzyıl, yeni yaklaşım: 2001’den itibaren grup, üreticiye sadakatsizlik etmeden, Nissan markasının Moulins bayiliğinde boy göstermesiyle çoklu markalaşmaya açıldı.

Dacia’nın 2005 yılında Fransa’ya gelişiyle birlikte Bony grubu portföyüne yeni bir marka ekledi. 2004 ve 2006 yılları arasında Mozac’taki Renault bayiliği (63) ve Cusset (03), Clermont-Ferrand ve Montluçon’daki (03) Nissan showroomlarıyla genişlemesini sürdürdü.

Bony grubunun ilk sitesi.

Renault ile ayrıcalıklı bir ilişki

2016 yılında bu genişleme başka bir boyut kazandı ve grup, yedi Renault ve Nissan bayiliği satın alarak Auvergne‑Rhône‑Alpes bölgesinin doğusuna ve güneyine doğru genişledi. Bony grubunun, daha sonra genel merkezi olacak olan elmas markasının Clermont şubesini 2002 yılında satın aldığını unutmayın.

Grup, 2010’lu yıllardan itibaren hizmetlerini ve faaliyetlerini de genişletti. Binanın, 2016 yılında Renault CEO’su Carlos Ghosn’un huzurunda yeniden açılmasından önce iki yıllık bir yenileme çalışması gerekiyordu.

Distribütörün üreticisine sarsılmaz bağlılığının bir başka kanıtı. “İnşaatçımızla mükemmel bir ilişkimiz var ve her zaman sadık kaldık. Markayla olan bağımızın zaman içinde nasıl sürdüğünü görmek ilginç. Uzun ömürlülüğü, sektörümüzdeki iyi performansımız nedeniyle grubun bize duyduğu güvene borçluyuz. Renault her zaman ağına özel önem verdiAuvergne grubunun başkanının altını çiziyor.

Grubun tüm markaları Dacia ve Nissan’da yankı uyandıran iyi bir ilişki. “Onlara Renault ile aynı yeri veriyoruz“, diyor Pierre-Michel Erard. Bu nedenle 2017 yılında Alpine markasının A110 ile yeniden lansmanı sırasında distribütörün buna uyum sağlamak için yatırım yapacağı açıktı.

Özellikle marka Mickaël Bony’nin kalbine yakın olduğu için. A oklu markanın modellerini görmek için ofisinizin dekorasyonuna bakmanız yeterli. Grup bu nedenle Clermont-Ferrand bayiliğinde bir Alpine merkezi inşa etti. Aralık 2024’te genişleyerek 200 m²’den 500 m²’ye çıkan ve böylece Avrupa’nın en büyüklerinden biri haline gelen alan.

Üreticinin markanın yenilenmesine verdiği vizyon hoşuma gitti ve kendi kendime hemen yatırım yapmamız gerektiğini söyledim.Mickaël Bony’nin altını çiziyor. Müşterilerimiz ve çalışanlarımız tarafından gerçekten iyi karşılandı. İlgi çeken bir marka ve biz de müşteri sadakati oluşturmaya yardımcı olan birçok etkinlik düzenliyoruz.

Clermont-Ferrand bayisindeki Alpine merkezi Avrupa’nın en büyüklerinden biridir.

Güçlü bir bölgesel çapa

Bony grubu kendisini oluşturan toprak olmasaydı ne olurdu: Auvergne. Şirketin bu bölgede güçlü kökleri var. Distribütör, genişleme sürecinde coğrafi tutarlılığı korumuştur. Bunu hep tekrarladı. “Bu, iyi tanımlanmış bir sektöre sahip grubumuzun güçlü yönlerinden biridir. Biz bir aileyiz ve yerel bir grubuz ve kalkınma modelimiz mutlaka bir yatırımcı grubununkinden farklıdır.“, Pierre-Michel Erard ifade veriyor.

Bu strateji, şirketin kendi coğrafi bölgesinde ana distribütör olmasını sağlayarak bölgede önemli bir oyuncu olmasını sağlıyor. “Hem müşterilerimizle hem de bölgesel ortaklarımızla yerel bir dayanağımız var. Şahsen ben sık sık Medef kuruluşlarındaki ve mesleğin yerel kurumlarındaki etkinliklere giderim ve bu tarihi bir olaydır.

Grup, büyük bir bölgesel girişimci olarak yerel spor yaşamına da katılmaktadır. Auvergne gibi bir ragbi ülkesinin kalbinde yer alan bu tesis, oval dünyasıyla, özellikle de 2010 ve 2014 yıllarında Brennus Shield’ı iki kez kazanan ünlü Top 14 takımı ASM Clermont Auvergne ile güçlü bir bağını sürdürüyor.

Mickaël’in ofisinde Auvergne kulübü onuruna bir tablo ve imzalı bir forma ile görünen bir ilişki. Bony grubu neredeyse 20 yıldır kulübün ana ortağı olduğundan bu bağlantı daha da ileri gidiyor.

“ gibişans“İşleri iyi yapıyor, 2010 yılında Renault’nun sponsor olduğu takımlardan biri. Ancak distribütör aynı zamanda Vichy takımı ya da Aurillac futbol takımı gibi diğer spor kulüplerini de destekliyor.”Gerçekten tüm sporları seviyorum ama tabii ki ragbi tercihim var“, diye gülüyor Bony grubunun başkanı.

2020’ler kalkınmanın işareti altında

Mickaël Bony, 2020 yılında bir sağlık krizinin ortasında grubun başkanlığını devraldı. “Grup için 1973’teki petrol krizinden bu yana en karmaşık dönemlerden biri. Nereye gittiğimizi bilmiyorduk, bu da kaygıya neden olabilirdi. Sadece satış sonrası ve desteği sürdürdük. Ancak şirket ayakta kalabildiyse bu her şeyden önce çalışanlarımız sayesindedir“, diye temin ediyor Mickaël Bony. Kovid-19 salgınının ortasına varmak kolay olmadı ama başkanın tecrübesi var.

Çok küçüklüğünden beri otomotiv dünyasına dalmış, aile evi garajın yakınındaki Massagettes’te (63) bulunuyor. “Otomobil tutkum her zaman vardı ve bu değişmeyecek” diye doğruluyor. Babası da onu veraset için hazırladı.

Yöneticilik eğitimi ve askerlik hizmetinin ardından 2001 yılında, 21 yaşındayken Allier, Moulins’deki Nissan tesisinde bayiliklere katıldı. “Çok küçük ekipler olduklarından, bir araba bayisinde depo işçisinden resepsiyon görevlisine kadar mümkün olan tüm işleri gerçekten yaptım. Bu babamın isteğiydi ve ben bu fırsata sahip olduğum için şanslıydım.Grubun yönetimini de devralmayı planlayan Mickaël Bony’yi hatırlıyor.

Onun başkanlığı altında, 2025 yılında grup, Meignan grubundan Thiers ve Ambert’teki (63) Renault/Dacia tesislerinin yanı sıra Fabre grubundan özellikle Aurillac (15), Figeac (46), Villefranche-de-Rouergue (12) ve Rodez’de (12) bulunan on Renault/Dacia/Nissan işletmesinin satın alınmasıyla daha da genişledi.

Mickaël Bony ayrıca yeni hizmetler de geliştirdi: bir pazarlama ve yedek parça çağrı merkezinin oluşturulması, işe alımın zor olduğu bir sektörde Bony Académie’nin kurulması, 6.000 m²’lik bir lojistik platformun açılması, kendi sahasında Mobilize Charge tarafından denetlenen ultra hızlı bir şarj merkezinin kurulması ve hatta Silence markasının gelişi.

Distribütörü imajını geliştirmeye iten pek çok yeni meslek var. Böylece, yeni mobiliteyi de dahil etmek için gruba 2024’ten beri Bony auto-mobile adı veriliyor.

Mickaël Bony’nin 17 yaşındaki oğlu, şimdiden grubun dördüncü neslini yönetimde temsil etmeye hazırlanıyor. Babası gibi o da lisans eğitiminden sonra işletme okumayı planlıyor. “Bayilerimize düzenli olarak geliyor, bazen müşterileri atölyede karşılıyor örneğin, saha ziyaretlerimde bana eşlik ediyor. Gerçekten hoşuna gidiyor“, diye gülümsüyor başkan. Son satın almalarla grup artık yeni tesislerini sağlamlaştırmak istiyor. Ancak geliştirmeyi henüz tamamlamadı.

Automobile Magazine-France

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor:...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için...
2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

XPeng bir süre önce Mona M03'ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve...