Çinli akü devi CATL, Avrupa’nın elektrikli araç tedarik zincirindeki konumunu güçlendiren ve ülkenin sanayi haritasını dönüştürmeyi vaat eden stratejik bir proje olan Figueruelas’taki (Aragon) yeni akü tesisinin ilk taşını resmen attı.
Toplam 4 milyar 40 milyon avroluk yatırımla bu, şirketin Avrupa bölgesindeki üçüncü fabrikası ve kıtadaki teknolojik açıdan en gelişmiş fabrikalardan biri olacak.
CATL-Stellantis stratejik ittifakı
CATL ve Stellantis’in yüzde 50-50 ortak girişimiyle geliştirilen proje, güvenliği, uzun ömürlülüğü ve geleneksel kimyasallara göre daha düşük maliyetiyle öne çıkan bir teknoloji olan LFP (lityum ferrofosfat) pillerin üretimine odaklanacak.
Fabrika esas olarak elektrikli araç üretiminin artmaya devam ettiği Zaragoza’daki Stellantis tesisine tedarik sağlayacak. Hedef belli: Yüzbinlerce elektrikli aracı donatmaya yetecek yıllık 50 GWh kapasiteye ulaşmak.
Toplu inşaat ve teknoloji transferi
Reuters’in verdiği bilgiye göre, fabrikanın inşaatına 2 bin civarında Çinli işçi katılacak, buna daha sonra bölgede hakim olunmayan teknolojilerle çalışmak üzere eğitilecek 3 bin İspanyol çalışan da eklenecek.
CAAR Aragon genel müdürü David Romeral, “Bu teknolojiyi bilmiyoruz; bu bileşenleri hiç üretmedik. Bunlar yıllar öncesinden. Yalnızca gözlemleyip öğrenebiliriz” dedi.
Çinli teknik ve yönetim ekiplerinin gelişi şimdiden başladı ve yıl sonundan önce yüzlerce kişinin daha karaya çıkması ve 2026’da maksimum sayıya ulaşması bekleniyor.
2026 yılı sonu için üretim planlanıyor
Proje, Avrupa’dan 300 milyon Avro’dan fazla fon alarak, tesisi Asya pazarının elektrikli araç akülerine bağımlılığını azaltmaya yönelik toplumsal çabanın bir sembolü olarak konumlandırdı.
Son teslim tarihlerine uyulması halinde üretim 2026’nın sonunda başlayacak; bu, Stellantis’in Avrupa’daki elektrik segmentindeki rekabet gücünü artırmasında önemli bir kilometre taşı olacak.
İspanya için ekonomik ve stratejik etki
Figueruelas’ta CATL kurulumu şu anlama gelir:
İspanya’da son on yılın en büyük endüstriyel projelerinden biri.
Doğrudan 3.000 istihdam yaratılması ve binlercesinin de dolaylı olarak yaratılması.
Daha istikrarlı ve daha yakın pil tedarikiyle Avrupa’da enerji geçişinin hızlandırılması.
Tedarikçilere ve gelişmiş lojistiğe ek yatırımların çekilmesi.
Bu tesis Avrupa’da elektrikli otomobilin geleceği açısından ne anlama geliyor?
Yeni fabrika, elektrifikasyona yönelik temel teknolojilerde daha kendi kendine yeten bir Avrupa’ya doğru kararlı bir adıma işaret ediyor. İspanya için bu, küresel yeşil ekonomi için çok önemli bir sektör olan akü üretiminde kendisini stratejik bir merkez olarak konumlandırmak için tarihi bir fırsatı temsil ediyor.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































