En Büyük Problem İlk Kez Nakit Akışında

®
Çok Okunanlar

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

Hotomobil’den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi

Hotomobil'den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi: Yapay Zekâyla Oluşturulan “Yol Şarkıları” Serisi Yayında Türkiye'nin yerli karavan üreticisi Hotomobil, 2015 yılından bu...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI...

Ralli Mücadelesi Kapadokya’ya Taşınıyor

Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası 4. yarışı Kapadokya Rallisi, 11-13 Temmuz tarihleri arasında Başkent Turing Spor Kulübü...

ABD petrol fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin Brent türü ham petrolün varil fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti. Böylece,...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat...

Otomotiv satış sonrası pazarında geçen yılın son döneminde başlayan yükseliş trendi ilk çeyrekte de devam etti. 2023 yılının ilk çeyreğinde satış, ihracat ve istihdamını artıran sektör, yılın ikinci çeyreğinde de satışlarda yüzde 9,83 artış bekliyor. Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) 2023 Yılı 1. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; yılın ilk çeyreğinde, 2022’nin aynı dönemine göre yurt içi satışlarda ortalama yüzde 16.5’lik artış yaşandı. Üretici üyelerin yüzde 61,5’i yatırım planlarken, 2023 yılının ilk çeyreğinde gözlemlediği problemlerin başında ilk kez “nakit akışında yaşanan sorunlar” geldi. OSS üyeleri, “tedarik problemleri”nin öncelikli sorunlardan olmaya devam ettiğin de belirtiyor.

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), otomotiv satış sonrası pazarı özelinde yılın ilk çeyreğini, üyelerinin katılımıyla düzenlediği bir anket çalışmasıyla değerlendirdi. OSS Derneği’nin 2023 Yılı 1. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; otomotiv satış sonrası pazarı geçen yılın son döneminde başlayan yükseliş trendini ilk çeyrekte de devam ettirdi. Ankete göre; 2023’ün ilk çeyreğinde, geçen yılın son çeyreğe göre yurt içi satışlar ortalama yüzde 6.42artış gösterdi. Yine yılın ilk çeyreğinde 2022’nin aynı dömenine göre yurt içi satışlarda ortalama yüzde 16.5 artış oldu. Bu dönemde satışlarını yüzde 50’den fazla artıran dağıtıcı üye oranı yüzde 11.5’ibulurken, üretici üyelerde bu oran bu oranda artış gözlenmedi.

İkinci çeyrekte satışlarda yüzde 9.83 artış bekleniyor!

Ankette, yılın ikinci çeyreğiyle ilgili beklentilere de yer verildi. Buna göre sektörde2023’ün ikinci çeyreğinde yurt içi satışlarda ortalama yüzde 9.83 oranında artış beklediği gözlemlendi. Anket ayrıca, geçen yılın aynı dönemine göre satışlarda yüzde 9.56’lık artışa işaret ediyor. 2022’nin son çeyreğinde yüzde 60 olan tahsilat süreçlerinde bir değişiklik olmadığını ifade eden OSS Derneği üyelerinin oranı da, 2023’ün ilk çeyreğinde yüzde 65 seviyesine yükseldi. Daha önceki anketlere göre süreci pozitif olarak ifade eden üyelerin oranında ise önemli seviyede azalma gözlendi.

İstihdamda artış gerçekleşti!

Arkete katılan üyelerin yüzde 45’i yılın ilk çeyreğinde istihdamını artırdı. Üyelerin yüzde 50’si ise söz konusu dönemde istihdamını korudu. 2022’nin son çeyreğine kıyasla istihdamının azaldığını belirten üye oranı ise yüzde 5 seviyesinde kaldı. Üretici ve dağıtıcı üyelerin istihdamlarının birbirine yakın seyretmesi dikkat çekti.

En büyük problem nakit akışında yaşanan sıkıntılar!

Sektördeki problemler anketin yine en dikkat çekici bölümlerinden birini oluşturdu. Üyelerin, 2023 yılının ilk çeyreğinde gözlemlediği problemlerin başında ilk kez “nakit akışında yaşanan sorunlar” gelirken, “tedarik problemleri” de öncelikli sorunlardan olmaya devam eti. Üyelerin yüzde 50’si nakit akışında yaşanan problemleri sektör için en büyük sıkıntılar olarak nitelendirdi. Ankete katılanların yüzde 43,3’ü tedarik problemleri, yüzde 38,3’ü de kargo maliyetleri ve teslimat problemlerine işaret etti. Ayrıca katılımcıların yüzde 26,7’si iş ve ciro kaybı, yüzde 25’i de döviz kuru ve kur artışını önemli sorunlar olarak sıraladı.

Diğer Haberler

Honda, Goodwood Hız Festivali’ne damga vurmaya hazırlanıyor

Honda, 10-13 Temmuz 2025 tarihlerinde İngiltere’de gerçekleşecek Avrupa’nın en sevilen motorspor etkinliklerden Goodwood Hız Festivali’nde hız tutkunları ile buluşacak. Geniş ürün gamı ve gelecek...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde bir asırlık deneyime sahip şehirlerarası...

Citroen temmuz ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini temmuz ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...

ABD petrol fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin Brent türü ham petrolün varil fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti. Böylece, bu yıl için fiyat tahmini,...

Petrol fiyatları, ABD’nin tarife hamleleri ve OPEC+ üretim kararıyla düştü

Petrol fiyatları, ABD ticaret tarifelerine ilişkin yeni gelişmeler ve OPEC+ ittifakının üretim artırımı kararının ardından geriledi. Uluslararası gösterge Brent ham petrolü, bir önceki seansın kapanışındaki...

BYD’nin İcra Başkan Yardımcısı Stella Li: fabrika kurma planlarını rafa kaldırdı…

Küresel belirsizliklerin artmasıyla birlikte yatırımlar askıya alınmaya başlandı. Çin'deki en büyük elektrikli araç üreticisi olan BYD, Meksika'ya büyük bir fabrika kurma planlarını iptal etti. Çin’in...

Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya’da 5 bin kişiyi işten çıkaracak

Dünyanın en büyük kamyon üreticilerinden Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya'da yaklaşık 5 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu. Almanya merkezli Daimler Truck, ABD'nin Kuzey Carolina eyaletinin...