Aracınızın kalbi olan akünüzün kontrolünü ihmal etmeyin

®
Çok Okunanlar

Salı günü Brent’e yukarı yönlü baskı yaptı…

Petrol kriterleri, önemli ABD Federal Rezerv verilerinin açıklanmasından önce Salı günü erken ticarette karıştırıldı ve Orta Doğu ve Kızıldeniz'de...

e-ATA’yı Türkiye’de İlk Kez Gaziantepliler Test Etti…

Avrupa’da elektrikli ve otonom toplu ulaşımın dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan, Türkiye’deki faaliyetlerine de aralıksız devam ediyor. Japonya’dan ABD’ye...

Mersin’de başlayıp Van’da son bulacak.

TransAnatolia Rally Raid 2024 yılı takvimi belli oldu. TransAnatolia 14.yılında, 31 Ağustos-7 Eylül tarihleri arasında Mersin’de başlayıp Van’da son bulacak. 2010 yılından...

Wrangler Modeli 2024’ün En İyi SUV’u Unvanını Aldı

Cars.com editörlerinin, ABD’de sunulan tüm SUV’ları kapsamlı değerlendirmeler ardından en kabiliyetli, çok yönlü ve fiyat/performans konusunda en iddialı olanını...

Dünyanın enerji uzmanı İnci Akü, soğuk havaların kendini gösterdiği bu günlerde sürücülere akülerinin bakımı ve kontrolleri ile ilgili önemli hatırlatmalarda bulundu. Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte, kış mevsiminde güvenli bir yolculuk için akü bakımının önemine değinen İnci Akü yetkilileri, kış şartlarına yönelik önemli ipuçları paylaştı. Yetkililer ayrıca, Türkiye’nin neresinde olursa olsun, akü değişim ihtiyacı olan sürücülerin Akümgelsin’i arayarak ya da 444 5 258 whatsapp hattını kullanarak yerinde akü değişim hizmetiyle yolculuklarına kaldıkları yerden kesintisiz devam edebileceklerini aktardı.

Dünyanın enerji uzmanı İnci Akü, sıcaklıkların düşmesiyle birlikte, kış mevsiminde sürücülerin akü bakım ve kontrollerini ihmal etmemeleri için önemli uyarılarda bulunuyor. Zorlu kış şartlarında, akülerin araç ve seyahat güvenliği için kritik önem taşıdığını hatırlatan İnci Akü yetkilileri, sürücülere akü bakım ve kontrolleri ile ilgili önemli ipuçları verdi.

Kış aylarında havaların soğumasıyla birlikte aracın kalbi konumundaki akülerin bakım ve kontrolleri çok daha büyük önem taşıyor. Kontrol edilecek noktalar arasında akü kutup başı bölgesi ve akü sabitleme aparatı öncelikli yerler arasında bulunuyor. Ayrıca, soğuk havalarda akünün hızlı boşalmasını önlemek için akü şarj seviyesinin yeterince dolu olduğundan emin olmak gerekiyor.

Akü kutup başları, voltaj değerleri ve sülfatlaşma kontrolü çok önemli

Akülerin kış şartlarına dayanıklı olması için servis ve periyodik muayenelerinin aksatılmadan yapılması gerektiğinin altını çizen İnci Akü yetkilileri, bireysel kullanımlar için altı ayda bir, ticari kullanımlar için ise üç ayda bir kontrollerin yapılması gerektiğini belirtiyor. Akü bakımlarında bir diğer önem taşıyan nokta da akünün yüzey voltaj değerlerinin 12,60 volt altına düşmesi halinde akünün redresör şarjına alınarak kış şartlarına hazır hale getirilmesidir. Bu kontrol yapılmadığı zamanlarda, kış aylarında akü donmalarının bir numaralı sebebi de sülfatlaşma yani kapasite kayıpları olarak öne çıkıyor.

Yüzey voltaj kontrollerinin hem kapalı sistem akülerin hem de açık sistem akülerin kontrolleri için geçerli olduğunu aktaran yetkililer, açık sistem akülerde ise buşon kapaklarının açılarak elektrolit seviyesinin kontrol edilmesi gerektiğini vurguluyor. Yetkililer, bu seviyenin olması gerekenden düşük olduğu durumlarda, plaka boyunun bir parmak üzerinde olacak şekilde sadece saf su ilavesi yapılabileceğini aktarıyor. Voltaj değeri 12,60 volt’un üzerinde olan akülerde ise bağlantı noktalarının sıkılığından emin olunması gerekiyor. Akü montajının, kutup başlarına gres yağı değil vazelin yağı sürülerek yapılması gerektiğini aktaran İnci Akü yetkilileri, alternatör, marş motoru gibi elemanların da kontrol edilmesi gerektiğini belirterek, özellikle motor kapalı iken sabit tüketim değeri yüksek olan araçlarda, akü bakımları yapılmış olsa dahi daha kısa sürede kapasite kayıpları (sülfatlaşma) oluşabileceğini hatırlatıyor.

Ticari araçlarda akü şalterinin kullanımdan sonra kapatılması gerekli

Tarım makineleri grubundaki traktörlerin kış aylarında kullanılmıyorsa akü şalterlerinin indirilmesi, eğer şalter yoksa muhakkak akü kutup başlarının çıkartılması gerektiğini vurgulayan yetkililer, ticari araçlar özelinde ise varsa akü şalterinin araç kullanımı bittikten sonra kapatılması gerektiğini belirtiyor. Ancak start – stop sistemine sahip olan araçlarda (AGM & EFB Akü kullanan araçlar), kutup başı sökülmesine gerek bulunmuyor. Ortam sıcaklığının çok düşük olması start-stop sisteminin devreye girmesini otomatik olarak engelleyebiliyor. Yetkililer bu durumun gayet normal olduğunun ve akü ile ilgili bir problem teşkil etmediğinin altını çiziyor.

Düzenli bakımı yapılmamış, kirlenmiş akülerin kış aylarında daha kolay arızalandığını aktaran yetkililer, bunun önüne geçmek ve elektrik kaçağını engellemek için aküyü kirden arındırmak gerektiğini aktarıyor. Yetkililer ayrıca, şarj kapasitesi kontrol edildikten sonra sistemsel arızadan kaynaklanan eksik şarj etme durumu varsa şarj takviyesi yapılmasını da tavsiye ediyor. Akünün V kayışının kaydırma yapıp yapmadığının ve şasiyle bağlantısının olduğu yerde paslanma olup olmadığının kontrolünün de çok önemli olduğuna değinerek araç belirli bir süre için kullanılmayacaksa akü ile kutup başı kablosunun bağlantısının kesilmesini öneriyor. Yetkililere göre uzun bir sürenin ardından ilk kez çalıştırılan araçların aküsünde şarj sıkıntısının oluşmasını önlemek için aracı 20-30 dakika rölantide çalıştırmak ya da en az bir o kadar kullanmanın etkili sonuç vereceğini ifade ediyor.

Son Haberler

MG, IM 2024 Cenevre fuarı’nda ilk kez…

IM L6 küresel bir çıkış yapacak... Tüm yeni MG3 Hibridinin dünya prömiyerinin yanı sıra, ım'den 2024 Cenevre şovunda başka bir...
- Advertisement -

Diğer Haberler