Goodyear’dan EV Ready etiketi….

®
Çok Okunanlar

Togg, IAA Mobility 2025’te – SUV ve Fastback, beş Euro NCAP yıldızıyla Almanya pazarına giriyor

Mobilite markası Togg, üretime hazır T10F fastback sedanının dünya prömiyerinin yanı sıra Münih'teki IAA Mobility 2025'te Almanya'daki pazara girişini...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Goodyear tanıtımını yaptığı yeni etiketiyle elektrikli ve plug-in hibrid araçlar için de en iyi tercih olduğunu vurguluyor. 

 Yeni etiketli ürünler, 2024 yılı başı itibarıyla Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışa sunulmaya başlanacak.

Elektrikli mobilite hızla gelişiyor. S&P Global’in hazırladığı rapora göre, 2029 yılına kadar Avrupa’daki yeni araç üretiminin yüzde 97’sinin en azından kısmen elektrikli olacağı ve bunların yüzde 61’inin tamamen elektrikli olacağı öngörülüyor. Bu eğilim, önümüzdeki 10 yıl içinde Avrupa’da pazara sunulacak yeni araçların çoğunun elektrikli araçlar (EV) olacağı anlamına geliyor.

Yenilikçi ve teknolojik ürünleriyle premium lastik pazarının en önemli oyuncularından olan ve gelişmeleri yakından takip eden Goodyear da elektro mobileti atağında ön sıralardaki yerini sağlamlaştıracak adımlar atmaya devam ediyor.

Halen satışta olan ve önümüzdeki dönemlerde pazara sunacağı ürünlerini, elektrikli ve içten yanmalı motorlara sahip araçlara uygun üst düzey performans sağlamak üzere optimize eden Goodyear, yeni Goodyear EV-Ready logosuyla çok daha belirgin ve anlaşılır hale getiriyor.

2024’ün başından itibaren tüm yeni ürünlerinin yanaklarında kullanılmaya başlanacak olan yeni etiket, sürücülerin güç aktarma organlarından bağımsız olarak araçları için en uygun lastiklerini daha güvenle seçmelerini sağlamak üzere tasarlandı.

Goodyear’ın lastik teknolojileri paketi

Goodyear, elektrikli araç sürücülerinin optimum performans, daha az gürültü ve daha uzun lastik ömrü deneyimlemesinin sağlamak amacıyla, elektrikli araçların yanı sıra diğer güç aktarma organlarına sahip araçları da kapsayacak şekilde tasarlanmış bir teknoloji araç seti geliştirdi.

Bu yenilikler arasında, sessiz elektrikli araçlarda lastik/yol etkileşiminden kaynaklanan iç gürültünün azaltılmasını sağlayan SoundComfort Teknolojisi de yer alıyor. Bu teknoloji, elektrikli bir araçlarda sessiz ve konforlu bir yolculuk sağlamak için çok önemli olan iç gürültüyü yüzde 50’ye kadar azaltma potansiyeline sahip.

Ayrıca, elektrikli araçların ilave ağırlığı ve artan torkları, bu tür araçların lastiklerindeki aşınmanın geleneksel yanmalı araçlara oranla çok daha fazla olabileceği anlamına geliyor. Goodyear’ın Mileage Plus Teknolojisi, sürücülere lastiklerinin ömrünü en üst düzeye çıkarma ve her setle daha fazla seyahat etme fırsatı sunuyor.

Goodyear’ın düşük yuvarlanma direnci teknolojileri, yenilikçi bileşiklerin geliştirilmesi ve yanak tasarımının aerodinamik olarak ayarlanmasıyla birlikte lastik yapısının optimize edilmesiyle elde edilebilen enerji tüketiminin azaltılmasına ve sürüş menzilinin uzamasına da katkıda bulunuyor.

Avrupa’da üretilen elektrikli araçların neredeyse yarısı Goodyear’ı tercih ediyor4

Birçok önde gelen otomobil üreticisi, son EV ve PHEV modellerinde orijinal ekipman olarak Goodyear’ı tercih etti, yani Goodyear halen Avrupa’da üretilen EV’lerin yaklaşık yüzde 50’sinin OE tedarikçisi konumunda bulunuyor. Bu, önde gelen üreticilerin Goodyear’ın ürünlerine ve teknolojilerine duyduğu güvenin de bir göstergesi.

Goodyear, EV logosuna ek olarak, elektrikli araçlar ve plug-in hibrit elektrikli araçlar için tasarlanmış orijinal ekipman (OE) donanımları için iki farklı etiket daha sunuyor.

Goodyear’ın Electric Drive Technology (EDT) ve Electric Drive Ready (EDR) etiketleri olarak bilinen bu etiketler, OE EV ve PHEV donanımlarında belirgin bir şekilde yer alacak. Bu etiketler, yüksek yük kapasitesi, özel yol tutuş ve gürültü performansları ve diğer kriterlerin kombinasyonu gibi belirli bir aracın özel ihtiyaçlarını karşılamak için özelleştirilmiş bir dizi teknolojinin dahil edildiğini gösteriyor.

Goodyear’ın lastik teknolojisinde kalite ve performans açısından zengin bir geçmişe sahip olduğunu söyleyen Goodyear EMEA Tüketici Lastikleri Teknoloji Direktörü Laurent Colantonio “EV ve PHEV araçlar gürültü azaltma, konfor, dayanıklılık ve yuvarlanma direnci gibi sürüş özelliklerine daha fazla önem verdikçe, tüm sürücülerin Goodyear’ın lastik teknolojisindeki onlarca yıllık araştırma ve geliştirmesinin ödüllerinden yararlanabilmesini sağlamak için ürün yelpazemizde EV’ye hazır lastikler sunabildiğimiz için gurur duyuyoruz. Yeni Goodyear EV-Ready logomuzu 2024 yılının başından itibaren tüm yeni lastiklerde görmeyi dört gözle bekliyoruz.” dedi.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...