Çinli elektrikli otomobil devi BYD, Avrupa’daki satış ağını gelecek yılın sonuna kadar ikiye katlamak istiyor. Bu, şirketin kıtadaki genişlemesini hızlandırmayı amaçlıyor.
Reuters haber ajansına göre BYD’nin Avrupa bölgesel genel müdürü Maria Grazia Davino, “2025 yılı sonuna kadar Avrupa’da 1.000 satış noktamız olacak ve gelecek yıl bu sayıyı iki katına çıkaracağız” dedi. BYD’nin Almanca konuşulan ülkeler, Doğu Avrupa ve İskandinavya’daki işlerinden sorumlu Davino, “Başarılı rakiplere ayak uydurabilmek için Avrupalı müşterilere yakınlık kurmalı ve kazanmalıyız” diyor.
Davino’ya göre BYD, Avrupa’da “uzun vadeli bir yerelleştirme stratejisi” izliyor. Şu ana kadar 29 pazarda temsil ediliyoruz. Yönetici, şirketin kıtadaki ilk tesisi olan Macaristan’da yakında açılacak tesisine dikkat çekti. Türkiye’de de bir fabrika kurulması planlanıyor. İspanya’nın favori olduğu Avrupa’da üçüncü bir lokasyon düşünülüyor. Gelecekte piller bir Avrupa ülkesinde de üretilebilir.
Dataforce analistlerine göre BYD, Avrupa’da ilk dokuz ayda 120.342 otomobil sattı; bu rakam 2024’ün aynı dönemindeki 29.781’di. Başlangıçta ağırlıklı olarak elektrikli otomobiller teslim edilirken, şirket artık plug-in hibrit modellerin satışını artırıyor. AB’nin Çin’de üretilen elektrikli otomobillere yönelik 2024 yılı sonunda uygulamaya koyduğu cezalandırıcı tarifelere ek olarak, arka planda tam elektrikli araçlara yönelik talebin genel olarak beklenenden daha zayıf olması yer alıyor.
Davino, “Avrupa gibi olgun bir bölgede yerelleştirme çok önemli bir projedir. Her düzeyde bilgi, bağlılık, yatırım ve kaynak gerektirir” dedi.
Başkan Yardımcısı Stella Li geçtiğimiz günlerde BYD’nin Avrupa’da “hala yeni başladığını” belirtti. Şu anda bayi ağlarına, servise ve eğitime büyük yatırımlar yapıyoruz. “İnsanların güvenini kazanmak için pazarlamaya ve altyapıya çok fazla para yatırıyoruz. Bu, kısa vadeli para kazanmakla ilgili değil, sürdürülebilir büyümeyle ilgili.” Avrupa’nın BYD’yi Asya’dan gelen ucuz bir marka olarak değil, “uzun vadeli vizyonu olan bir teknoloji şirketi” olarak tanıması gerekiyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany























