Guangzhou Otomobil Fuarı vesilesiyle Volkswagen, ‘Çin için Çin’ adlı yeni stratejinin tüm önemini doğruladı, ancak bunu %100 elektrikli ID modellerinin sayfasını çevirerek (tam olarak takdir edilmedi) ve bunun yerine o ülkede teşvikli NEV kategorisine, yani Yeni Enerji Araçları’na giren elektrikli olanlar gibi hayati önem taşıyan plug-in hibrit segmentine doğru açarak yaptı. Volkswagen Binek Otomobil Markası Çin’in CEO’su Stefan Mecha’nın tarihi yerel ortakları FAW ve SAIC ile birlikte ele aldığı şey, elektrifikasyon ve akıllı mobiliteye yönelik beş yıllık bir stratejidir. Wolfsburg şirketi, ilgili ortak girişimleri ile birlikte, Tayron L Phev’in (Faw Vw ile geliştirilen ve üretilen) ve Saic Volkswagen jv tarafından tasarlanan Passat ePro’nun tanıtıldığı Auto Guangzhou standına çok sayıda izleyiciyi çekti. Hem sedan hem de ‘uzun’ SUV, 1,5 litrelik hibrit benzinli turbo, yüksek voltajlı batarya ve elektrik motorundan oluşan bir PHEV sistemi ile donatılmıştır. Ancak Guangzhou’daki etkinliğin açılış sabahında profesyonellerin ve gazetecilerin dikkati Volkswagen’in beş yıllık stratejisine ve Wolfsburg şirketinin kendisinin “Çin pazarındaki en büyük ürün atağı” olarak tanımladığı şeye odaklandı. Programda 2027 yılına kadar 21 yeni NEV öngörülüyor ve bu sayının 2029 yılına kadar 31’e çıkması bekleniyor. Guangzhou etkinliğinde Volkswagen ayrıca yeni ID.ERA elektrikli araç ailesinin gelişini duyurdu, 2026’da birkaç yeni modeli onayladı ve 9 Serisi adı verilen ilk amiral gemisi SUV’nin önizlemesini yaptı. Volkswagen Grubu Çin Teknoloji Şirketi (VCTC) tarafından yönetilen, Hefei’deki yeni test laboratuvarı gibi büyük yatırımlar ve yeni kaynaklarla desteklenecek olan Volkswagen’in Çin’deki iddialı programı. Yeni tesisler (yaklaşık 100 bin metrekarelik bir alanı kapsayan 100’den fazla son teknoloji laboratuvar) Grubun yerel araştırma ve geliştirme gücünü önemli ölçüde artırıyor ve tüm aracın yazılım, donanım ve doğrulamasını tek bir çatı altında entegre ediyor. Volkswagen Grubu CEO’su Oliver Blume, “Çin’de Çin stratejimiz ivme kazanmaya devam ediyor” yorumunu yaptı: Hefei’deki geliştirme merkezimiz artık yeni nesil akıllı ve bağlantılı araçları geliştirmek, test etmek ve yerel olarak üretmek için gerekli tüm koşulları sunuyor.”
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia





































































































