Uiga: il 68,3% degli italiani non rinuncia al motore termico

®
Çok Okunanlar

Ford Trucks, yenilenen F-MAX modelini tanıttı

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX'in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Trucks, tüm geliştirme ve üretim...

Forthing vergi indirimlerini fiyatlara yansıttı

Çinli otomobil üreticisi Dongfeng Motor çatısı altındaki Forthing markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Ulumotor, ithalat gümrük tarifelerindeki değişiklik sonrası yapılan...

Huawei’den Ren Zhengfei ve Dongfeng Motor’dan Yang Qing, elektrikli araçlarda daha derin işbirliği

Huawei Technologies'in kurucusu ve CEO'su Ren Zhengfei, Çin'in elektrikli araç (EV) sektöründeki iş birliğini derinleştirmek amacıyla bu hafta Shenzhen'de devlete ait Dongfeng Motor'un başkanı Yang Qing ile...

Brisa, Türkiye’de Yapay Zekâda Güven Standardını Belgeleyen İlk Sanayi Şirketi Oldu

Brisa, yapay zekânın güvenli ve etik yönetimini belgeleyen ISO 42001 sertifikasını alarak, Türkiye’de bu belgeye akreditasyonlu olarak sahip ilk...

29 Eylül’de Almanya’da T10X ve T10F için ön siparişler

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, Avrupa’daki ilk pazarı Almanya’da 29 Eylül 2025 Pazartesi günü Almanya...

Yeni Ford Trucks F-MAX

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX’in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Otosan mühendisleri tarafından Türkiye’de geliştirilip...

Yeni TIGGO7 PRO MAX Black Edition Türkiye’de

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, sportif tarz ve premium teknoloji sunan TIGGO7 PRO MAX Black Edition’ı Türkiye’de 2...

Per il 68,3% degli automobilisti il motore del futuro resta quello termico, sommando tutte le sue diversificazioni di alimentazione ed elettrificazione. E’ quanto emerge da una analisi dei risultati del più recente sondaggio pubblico realizzato dall’Unione Italiana dei Giornalisti dell’Automotive (Uiga) in collaborazione con Bosch e Point S.
    Le 4.352 schede che sono state fornite attraverso la piattaforma www.ilmotoredelfuturo.it collocano invece l’elettrico (puro o con range extender) al 20,4%, con un sorprendente idrogeno – visto che in Italia è ancora difficilmente utilizzabile – all’11,4%.
    Nel dettaglio, la scorsa edizione del sondaggio Uiga colloca al primo posto il motore benzina e gasolio non elettrificato con una quota del 16,9%. L’Ibrido è però al secondo posto con il 15,8% seguito a breve distanza dall’ibrido ricaricabile (plug in) con il 13,2%.
    Sommando gli ultimi due valori (29%) – commenta l’Uriga, si ha la conferma che l’elettrificazione dei motori termici è vista come la soluzione più equilibrata e sensata per il presente e il futuro immediato della mobilità.
    C’è anche molto interesse – hanno sottolineato gli utenti che hanno partecipato al sondaggio – per i carburanti alternativi, come Gpl e metano (assieme valgono il 12,7%) e il trifuel Gpl – che prevede l’uso di questa alimentazione in un motore ibrido – che arriva al 9,7% alle spalle dell’Idrogeno (che abbiamo visto essere all’11,4%) e si colloca in coda appena sotto all’elettrico puro (9,9%) e all’e-Power / R-EV (10,4%) L’Unione Italiana dei Giornalisti dell’Automotive, in occasione del Salone Auto Torino – che si svolge dal 26 al 29 settembre – ha organizzato la raccolta di dati per un nuovo sondaggio sul ‘Motore del Futuro’, che prevede la registrazione alla piattaforma www.ilmotoredelfuturo.it e la compilazione delle schede.
    Secondo gli esperti non dovrebbero risultare grandi cambiamenti nella situazione fotografata con il precedente sondaggio. “Gli italiani – ribadisce l’Uiga – riconoscono nelle soluzioni ibride il ponte più solido verso una mobilità più sostenibile”.
    “L’elettrico, pur essendo il futuro per eccellenza della mobilità, è percepito ancora come una tecnologia in evoluzione, con sfide pratiche da superare prima di poter conquistare il mercato”.
 
   

Italia

Diğer Haberler

Huawei’den Ren Zhengfei ve Dongfeng Motor’dan Yang Qing, elektrikli araçlarda daha derin işbirliği

Huawei Technologies'in kurucusu ve CEO'su Ren Zhengfei, Çin'in elektrikli araç (EV) sektöründeki iş birliğini derinleştirmek amacıyla bu hafta Shenzhen'de devlete ait Dongfeng Motor'un başkanı Yang Qing ile bir araya geldi. 1969'da kurulan ve...

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir pazara girmek için rekabetçi fiyatlarına...

Jaguar Land Rover’ın kapanması Ekim ayına uzadı

Jaguar Land Rover'ın kapanması, tedarikçileri işten çıkarmalara ve çalışma saatlerini azaltmaya zorluyor... Jaguar Land Rover'ın bir siber saldırının ardından üretiminin durdurulması İngiltere'nin West Midlands bölgesindeki...

BMW, marş motoru arızası nedeniyle dünya çapında yüz binlerce aracı geri çağıracak

BMW, Eylül 2015 ile Eylül 2021 arasında üretilen araçları, yangına neden olabilecek marş sistemindeki bir arıza nedeniyle büyük çaplı geri çağırma yapacağını duyurdu. Bu kapsamda,...

Eşarj ve Trugo roaming iş birliği 81 ilde hizmette

Türkiye’nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki öncü operatörü Eşarj ve Trugo, Bursa’da başlatıp Ankara’da devam ettirdikleri roaming uygulamasını Türkiye’nin 81...

Filiz Öztürk, küresel çapta en etkili kadın yöneticiler listesinde

OPET Yönetim Kurulu Üyesi, Eşitsek Fark Eder ve Kadın Gücü Projesi Lideri Filiz Öztürk, Heroes Women Role Model List 2025’in “Top 100 Women Executives”...

29 Eylül’de Almanya’da T10X ve T10F için ön siparişler

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, Avrupa’daki ilk pazarı Almanya’da 29 Eylül 2025 Pazartesi günü Almanya saatiyle 10.00’dan itibaren ön sipariş...