L’automobile come ‘smartphone su ruote’ grazie all’innovazione

®
Çok Okunanlar

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

L’automobile sarà sempre di più
come uno smartphone su ruote e questo grazie alla tecnologia, ai
software e alla connettività. A raccontare la mobilità del
futuro, ma anche molto del presente, è stata Teoresi Group nel
corso dell’incontro ‘Re: mobility’ al Mauto, Museo – Museo
nazionale dell’Automobile di Torino, a cui hanno partecipato
varie aziende del settore dell’automotive.

   
La mobilità del futuro sarà elettrica, connessa e guidata dal
software. Il 92% delle aziende del settore ritiene inevitabile
la transizione verso il modello della ‘software company’,
trasformazione destinata a ridefinire anche la progettazione dei
veicoli. Se fino a pochi anni fa l’innovazione risiedeva nella
meccanica, oggi il cuore dell’auto è digitale e le vetture
possono arrivare a contenere oltre 100 milioni di righe di
codice, più di quelle presenti in un aereo o in un jet.

   
L’evoluzione verso la software-defined car introduce sistemi
di guida assistita e cooperativa, monitoraggio biometrico,
prevenzione della sonnolenza e soluzioni per la cybersecurity.

   
Poi c’è la sfida di sviluppare la connettività per la guida
autonoma. “Solo implementando la comunicazione continua tra
veicoli, infrastrutture e servizi l’auto può diventare parte di
un ecosistema urbano intelligente – ha spiegato Marco Bazzani,
Innovation manager Teoresi Group -. Per noi l’auto autonoma
viaggia con l’auto connessa perché se è connessa ci sono delle
infrastrutture intelligenti che possono supportare l’autonomia
stessa dell’auto”.

   
“La guida autonoma in certe realtà ad oggi c’è già, manca
l’interconnessione tra i veicoli – ha spiegato Roberto Secchi,
head of Software Center of Excellence di Marelli -. Quando
saranno capaci di essere connessi tra loro la guida autonoma
sarà ancora più presente”. Oltre alla tecnologia e alla
sicurezza c’è il tema della sostenibilità delle auto. “Uno degli
scenari futuri auspicabili è che la tecnologia sia di aiuto non
solo alla sicurezza delle vetture ma anche al renderle
ecologicamente più sostenibili – ha concluso Stefano Marcello,
E-Powertrain Manager di Bugatti-Rimac -. Uno degli aspetti
fondamentali è quello di essere più neutrali possibili perché
usiamo le auto ogni giorno”.

   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery tesisi, enerji depolamanın yanı sıra...