Büyük filolarda operasyonel kiralama ön plana çıkıyor…

®
Çok Okunanlar

Opel Yeni SUV Modeli Frontera’yı İstanbul’da Dünyaya Tanıttı

Opel’in Yeni SUV Modeli Frontera, Yenilikçi Özellikleri ve Yüksek Konforuyla Markaya Yeni Kullanıcılar Kazandıracak!  Alman otomotiv üreticisi Opel, her ihtiyaca...

OMODA, Dünya Gençliğinin SUV’da Yeni Modası Oldu

OMODA Üretim Kalitesi ve Teknolojisiyle Avrupalı Kullanıcıların da Güvenini Kazandı! Çinli SUV markası OMODA, sektördeki yükselişini hızla sürdürüyor. Yenilikçi tarzı ve...

ZF 2023 Yılında Rekor Satış Gerçekleştirdi

Almanya merkezli teknoloji şirketi ZF satışlarını 46.6 milyar Euro’ya yükseltti ve 2023 mali hedeflerine ulaştı. 2022 yılında satışlar 43.8...

Benzin 200.000 varil düşüşle 227,8 milyon varile geriledi

Enerji Bilgi İdaresi (EIA) tarafından Çarşamba günü geç saatlerde yayınlanan verilere göre, ABD ticari ham petrol stokları 10 Mayıs'ta...

TEB Arval’in desteğiyle, filo sektörünün mevcut durumu ve geleceğine ışık tutmak amacıyla, gerçekleştirilen Arval Mobility Observatory Filo Barometrenin 2019 sonuçları açıklandı. Araştırma, uluslararası çaptaki 13 ülkede yapılan analizlere dayanıyor. Araştırma kapsamında 317’si Türkiye’den ve 3.613 Avrupa’dan olmak üzere 3.930 filo yöneticisi ve çalışanın görüşleri alındı.

Şirketlerin filo büyüme beklentileri geçmiş dönemlere kıyasla düşüş gösteriyor

Arval Mobility Observatory araştırması filo yöneticilerinin şirket filolarının büyüme potansiyeline yönelik beklentilerini de ortaya koyuyor. Arval Mobility Observatory araştırmasına katılan Türk şirketlerin %27’si, filo büyüklüğü ne olursa olsun önümüzdeki 3 yıl içerisinde filolarında büyüme bekliyor. Bu oran Avrupa’daki şirketlerde ise %18 seviyelerinde. 

2019 yılındaki ekonomik dalgalanmalara rağmen filo yöneticileri, şirket araçlarının büyümesi ile ilgili iyimser görünüyor. Filo büyüme beklentisi olan şirketlerin oranı, filolarında düşüş bekleyenlerden +18 puanla daha yüksek. Ancak bu, 2010 yılından beri kaydedilen en düşük oran olarak dikkat çekiyor. Filo büyüme beklentisi oranı 2018 yılı ile kıyaslandığında +32 puandan +18 puana geriledi.

 Türkiye’de şirket araçlarının kullanım süreleri Avrupa’ya göre çok daha kısa

Avrupa ile kıyaslandığında Türkiye’de araçların kullanım ömrü ortalama 4.4 yıl olarak görünürken; Avrupa’da 6 yıl olarak görünüyor.Araç kullanım ömrü büyük filolarda 3.6 yıl olarak gerçekleşirken, küçük işletmelerde araç kullanımı 4.8 yıla kadar çıkıyor. 

Büyük filolarda operasyonel kiralama ön plana çıkıyor

Şirket araçlarının nasıl finanse edildiğinin de araştırıldığı Arval Mobility Observatory araştırmasına katılan firmaların yüzde 43’ünün peşin satın alımı, yüzde 19’unun operasyonel kiralamayı, yüzde 29’unun taşıt kredisini, yüzde 9’unun ise finansal kiralamayı tercih ettiği görülüyor.

Küçük ve orta ölçekli işletmelerde %48 ile peşin satın alım yöntemi ön plana çıkarken, büyük filolara sahip şirketlerde Operasyonel kiralama %44 ile ilk yöntem olarak göze çarpıyor.

Operasyonel kiralamayı tercih eden şirketler aylık sabit ödemenin yanı sıra, yıllık peşin ödeme ve ön ödemeli alternatifleri de değerlendirdiklerini belirtiyorlar. %73 ile aylık sabit ödeme ilk tercih olsa da, filo yöneticilerinin %17’si yıllık peşin ödeme, %7’si de ön ödemeli seçenekleri değerlendiriyorlar.

 Kiralama şirketlerinin güçlü bir finansal yapıya sahip olması en önemli kriter oldu

Araştırmaya katılan şirketlerin %86’sı kiralama şirketinin finansal olarak güçlü bir kuruluş olmasının en önemli tercih sebebi olduğunu belirtiyor, bunun yanı sıra %85 ile sunulan ürünlerin çeşitliliği, %80 ile uygun fiyatlı olması, %78 ile ödeme çeşitliliği geliyor.

Son Haberler

Petrol arz endişelerinin etkisiyle yükseldi

Cuma günü, dünyanın en büyük petrol tüketicileri arasındaki talep umutları ve Kanada'daki orman yangınları nedeniyle arz endişelerinin etkisiyle yükseldi. Uluslararası...

Diğer Haberler