3,5 milyon dolarlık Aspark Owl Roadster üstü açık elektrikli ekstremiteyi tanımlıyor

®
Çok Okunanlar

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Bir zamanlar İtalyan ve Alman makinelerinin elinde tuttuğu geleneksel süper otomobil kriterleri, otomotiv devinin yeni bir türü olan elektrikli hiper otomobilin saldırısı altında. Yangwang U9, Lotus Evija, Pininfarina Battista ve Rimac Nevera gibi modeller, hızı ve gücü hayal bile edilemeyecek sınırlara zorlayan bu tamamen yeni kategoriyi oluşturdu.

Şimdi, bu elit ve inanılmaz derecede hızlı kulübe adım atan, Yükselen Güneş Ülkesi’nden bir yarışmacı: Aspark Owl Roadster. Bu Japon eseri, üst düzey EV’lerin otomotiv mühendisliğinin zirvesinde tek başına durabileceğini bir kez daha kanıtlayan özel, üstü açık bir yıldırımdır.

Aspark Owl Roadster’ın performans rakamları yol yasal gerçekliğinden çok bilim kurguyu andırıyor. Otomobilin tamamen elektrikli güç aktarma organı, 1.953 beygir gücü ve 1.416 lb-ft’lik anında kullanılabilir tork sağlamak üzere bir araya gelen dört bağımsız elektrik motoruna sahiptir.

Durgun durumdan 62 mil/saat hıza ulaşmak yalnızca 1,78 saniye sürer. Ayağınızı aşağıda tutarsanız Baykuş 9,74 saniyede 186 mil hızla uçar. Bu nefes kesici hızlanma, Roadster’ın bir sprintte gezegendeki hemen hemen tüm trafiğe çıkabilen diğer araçlarla yarışabileceği anlamına geliyor. Rimac Nevera’dan 62 mil/saat hıza çok daha hızlıdır ancak 0’dan 186 mil/saat hıza neredeyse yarım saniye geride kalır. Yine de çatıyı kesmek akıllıca bir karardı; Baykuş artık dünyadaki en hızlı elektrikli roadster çünkü onun tek rakibi MG Cyberster. Tabii ki tek seferlik Pininfarina Barchetta B95’i tamamen görmezden gelirsek.

Baykuş’tan sorumlu mühendisler teorik olarak azami hızın 257 mil/saat olduğunu iddia etse de, araç normal yol kullanımı için elektronik olarak 257 mil/saat ile sınırlandırılmıştır. Bu sınırlı hızda bile sürücü, manzarayı tamamen bulanıklaştıracak kadar hızlı gidiyor. Aspark’taki ekip, belki de biraz cesaret göstererek, yaratımlarını en hızlı EV olarak adlandırırken 3.000 beygir gücündeki Yangwang U9 Xtreme’in varlığını görmezden gelmeye karar verdi. Rimac Nevera R daha yüksek bir resmi azami hız rekoruna (268 mph) sahipken, Owl Roadster’ın odak noktası sonsuz tavan boşluğunun ek heyecanıyla aşırı hızlanma sağlamaya devam ediyor.

Alçak gövde yapısının altında Aspark Baykuşu, kapalı tavanlı kardeşiyle aynı gelişmiş planı kullanıyor. Şasi, aracı inanılmaz derecede hafif ve sağlam tutan karbon monokok yapıya dayanır. Oldukça büyük bir 69,0 kWh pil paketi taşımasına rağmen, Roadster’ın tamamı nispeten mütevazı bir 4,189 lb ağırlığındadır.

Baykuş, sürücünün sürüş yüksekliğini 3,15 inç ile 6,3 inç arasında ayarlamasına olanak tanıyan özel bir çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanıyor ve otomobili pistte agresif veya konforlu seyir için uyarlıyor. Roadster, gücü durdurmak için ön tarafta devasa 10 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş karbon seramik frenler kullanıyor; bu, yaklaşık 2.000 beygir gücünü durdurmak için gerekli bir kurulum.

Hızdaki stabilite, ayarlanabilir arka kanat da dahil olmak üzere aktif aerodinamik tarafından yönetilir. Araç aynı zamanda temkinli Kar Modundan tamamen performansa odaklanan daha agresif ayarlara kadar birçok sürüş modu sunuyor. Ancak asıl cazibe açık çatıdır. Aspark, elektrikli otomobillerin sessiz çalışmasının sessiz bir sürüş deneyimi anlamına gelmediğini kanıtlayan bu tasarımın, sürücünün “yolla bütünleştiği”, ses, titreşim ve rüzgar hissini artıran bir deneyim sunacağını vaat ediyor.

Doğal olarak, bu düzeyde bir hıza ve nadirliğe sahip olmak neredeyse inanılmaz miktarda para gerektirir. Aspark Owl Roadster’ın fiyatı resmi olarak gizli kalıyor ancak tahminler temel maliyetin 3,5 milyon doların çok üzerinde olduğunu gösteriyor ve bu da onu şimdiye kadar tasarlanan en pahalı elektrikli araçlardan biri yapıyor.

Aspark, Roadster’dan yalnızca 20 adet üretmeyi planlıyor ve dünyanın en tutkulu ve varlıklı EV meraklılarından yalnızca bir avuç tarafından görülebilecek, anında koleksiyon parçası olarak yerini sağlamlaştırıyor. Hızın yüksek bir fiyatla ve açık bir gökyüzüyle gelmesi gerektiğine inananlar için Aspark Owl Roadster, koleksiyonlarına kıvılcım eklemeye hazır…

Aracılığıyla

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor:...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için...
2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

XPeng bir süre önce Mona M03'ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve...