Test Sürüşü: 2019 Yeni Nissan Qashqai 1.5 litre Dizel Otomatik…

®
Çok Okunanlar

TEST: 2019 BMW X2 İnceleme…BMW X2 İyi Bir SUV mu?

BMW'de İki lüks alt kompleks SUV kademesi vardır. 2019 model X2, ikinci grubun bir parçası olarak önümüze çıkıyor. 2019 model...

SEAT’tan Leon ve Ateca dizel otomatik modellerine özel indirim

SEAT, gerçekleştirdiği kampanya ile Leon ve Ateca modellerinin dizel otomatik versiyonlarında cazip indirimler sunuyor. SEAT başarılı model ailesi Leon’un dizel...

Renault yeni fikirler arıyor…

Groupe Renault, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi şartlarına kafa tutacak otomobil fikirlerinin peşine düştü. Fransız otomotiv devi, en...

Avrupa Toyota C-HR İçin Sıraya Girdi

Türkiye’de üretilen ve henüz konsept aşamasındayken bile katıldığı tüm fuarlarda bütün ilgiyi üzerinde toplayan Toyota C-HR’a tüm dünyadan büyük...

Test Sürüşü – Fotoğraf: Özgür Sunay
Yeni Nissan SUV modeli NISSAN QASHQAI, 1.5 litre dCi dizel motorları, sürüş keyfini artıran yeni otomatik şanzıman seçeneği ve Apple CarPlay ile Anroid Auto entegrasyon teknolojisine sahip yenilenen multimedya sistemi ile artık daha güçlü.

Yeni QASHQAI, Haziran ayından itibaren NISSAN Yetkili Satıcıları’nda SUV satışa sunuldu. 

Test sürüşünü İstanbul, Marmaris, Datça, Balıkesir, Altınoluk gibi kısa sürede bir çok Ege bölgesini dolaşarak şehrini dolaşarak farklı yollarda performansını test ederek gerçekleştirdim.

QASHQAI artık 115 beygir gücüne sahip 1.5 dCi versiyonlarında Çift Kavramalı Şanzıman (DTC) seçeneğine de sahip. Bu seçenek ile zaten Dünya’nın ve Türkiye’nin en çok satan Suv modeli Qashqai oldukça performanslı ve oldukça da yakıt ekonomisini en alt minimum seviyelerinde tutmayı başardı.

Özellikle Marmaris ve Datça virajlı dar yol çalışmalarınında olduğu çakıllı etaplarda dağ yollarında klima full açıkken sport modda kullandığımda araç bana mısın demedi… Performanstan 1.5 dizel motora göre oldukça verim sağlarken, yakıtımın oldukça verimli şekilde kullandım. Yakıt ibresinin gözünüze takılarak kolay kolay aşağılara düşmemesi bence güzel ve artı olmuş.

Ayrıca, aracın üzerinde yer alan Nissan Qashqai alaşımlı jantları bence her anlamda çok iyi mükemmel bir uyum içinde ve Michelin marka standart yol ince tabanlı asfalt lastikleri hem ekonomik kullanıma uyarlanmış hemde yol tutuş açısından mükemmel bir partnerimdi.

Bu bakımdan yeni renk gri metalik bence Nissan Qashqai’de olması gereken ve çok yakışan aracı gösteren ve elit bir hava katarak ağırlık vermesi iyi olmuş. Ben beğendim. Bu renkte Qashqai yeni versiyonda özellikle arka camların standart olarak siyah oluşu gerçekten araca çok yakışmış. Özellikle üst cam tavanın arka yolculara kadar tam olarak açılması da yolcular açısından son derece önemli ferahlık veren bir unsur idi.

Müzik sistemi yeni Qashqai’de o kadar iyi ki yeni multimedya dokunmatik ekranı ile bence çok iyi bir sistem olmuş. Müzik kalitesi oldukça iyi. Android, İphone ve diğer bağlantıları ile kolayca müzik açabilirsiniz.

Yeni Qashqai’de bir diğer dikkat çeken aracın aynalarında bulunan sarı yanan ikaz lambası özellikle kör nokta ve sizi sollayanları işaret eden bu ışık bence çok iyi sorunsuz. 360 derece kamera sistemi zaten çok iyi park halinde geri görüş kamerası ile beraber size çok yardımı bulunuyor.

Bence koltukların kalitesi çok iyi. Ayarlanması çok iyi. Burada tek bir handikap var. O da özellikle sürücü koltuğunda baldır kısmı biraz aşağı eğik gibi burada bir yukarı kaldırma desteği biraz dahi olsa idi çok iyi olacaktı. Bu ileride bir şekilde düzelir diye umuyorum.

Yine Sportif direksiyon tarzı bence mükemmel, Qashqai’de direksiyon hakimiyeti tutuşu çok iyi. Fakat burada özellikle dizel motorda elden kontrol edebileceğimiz, F1 direksiyon vites kulakçıklarını bu modelde kullanmaya nedense ilk defa çok ihtiyaç duydum.

Bagaj bence bavul alımı için yeterli idi.

Şimdi bu yeni dizel motor cruise control sisteminde ufak tefek bazı hatalar ile karşılaştım. Önceki neslinde özellikle benzinli modelinde Qashqai’de çok iyi çalışan cruise control hız sistemi bu yeni dizel motorda uzun yolda özellikle ani hız düşürmelere ve hızlanmaların da eskisi kadar iyi çalışmadı. Bunun nedeni yeni dizel motor ile cruise control yazılımı arasında bir uyumsuzluktan kaynaklı olabilir.

Yani çok iyi çalışan cruise control sistemi neden ise bazen aklının karıştığı zamanlar oldu, Gereğinden fazla tepkiler veriyor olması ya da geç cevap verdiği zamanlar olması bakımından bir uyumsuzluk bu yeni motor ile söz konusu. Bunu yazmak istedim. Nissan mühendislerinin bu konuya bir el atması gerekiyor. Acilen. Nissan’da çok beğendiğim bir sistem çünkü. Bu yeni versiyonlarda yazılım ile düzelebileceğini umuyorum.

 

Genel olarak araçtan çok memnun kaldım. Uzun süre sürekli olarak yol aldım. Her yol şartında aracı test ettim. Bu anlamda araç çok başarılı idi. Oldukça ekonomik. Bir Suv araca göre çok az yakması ve yüksek devirlerde olan performansı bu araca yakışmış. 1.3 litre benzinli ve yüksek beygirli yeni motora sahip modelini ise daha çok merak ediyorum…

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...