1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Açıldı

®
Çok Okunanlar

Varil başına 88.02 dolarlık kapanış fiyatından %0.21 arttı

Petrol fiyatları, ABD stoklarındaki düşüş ve Orta Doğu'daki gerginlikler üzerine yükseldi - ABD'nin ticari ham petrol stoklarındaki düşüş ve Orta...

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

Vosmer Otomotiv’in Spora Desteği Sürüyor

Otomotiv sektörünün önde gelen temsilcilerinden olan Vosmer Otomotiv, yenilikçi, dinamik ve güvenilir bir marka olarak doğduğu şehre değer katmayı...
TARİHİ HABER: 1915 Çanakkale Köprüsü’nün her bir teknik özelliğiyle farklı anlamlar taşıdığını, şimdi de Cumhur İttifakı olarak bunu açmanın kendilerine nasip olduğunu belirten Erdoğan, şunları kaydetti:

“Köprümüzün isminin başındaki 1915, Birinci Dünya Savaşının en kanlı, en ibretlik, en canhıraş mücadelelerine sahne olan Çanakkale’de deniz zaferini kazandığımız yılı; kule yüksekliği 318 metre de Mart’ın 18’ini ifade ediyor. 3, mart ayı, 18, bugün. Dolayısıyla orta açıklığın uzunluğu 2023 metre ise Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılı olan 2023’ün ve o tarihe atfettiğimiz büyük hedeflerimizin remzidir, işaretidir.”

Erdoğan, ecdadın bir asır önce Haçlı-Hilal mücadelesinde “Çanakkale geçilmez.” sözünü kanıyla nakşettiğini, ecdadın kınalı kuzularıyla Gazi Mustafa Kemal’in riyasetinde tarih yazdığını vurguladı.

2 kıta arasındaki 1 saatlik feribot yolculuğu 6 dakikaya düşecek ( Elmurod Usubaliev – Anadolu Ajansı )

Çanakkale’de o mücadeleyi verenlerin torunları olarak bugün burada bulunduklarını belirten Erdoğan, “Ama biz şimdi bugün başka bir adım atıyoruz. Biz de işte 18 Mart, Çanakkale Köprüsü’nü açıyoruz. İnşa ettiğimiz bu köprüyle ecdadın mirasını aynı mesaj, mühendisliğin ve teknolojinin imkanlarıyla tarihe yeniden kazıdık.” ifadelerini kullandı.

Geçmişte Kore’ye de savaşa gidildiğini, orada şehit verildiğini, bazısının mezarının halen orada bulunduğunu hatırlatan Erdoğan, “Kore’ye gittiğimizde hep o kabristanı ziyaret ederiz. Ve bunlar sıradan bir olay değil. Bunlar aşktır ve aşk kişinin sevdiğinde yok olmasıdır. İşte hep beraber şu anda Kore ile attığımız bu adımlar inşallah en kısa zamanda ticaret hacmimizi inanıyorum ki 20 milyar dolara çıkaracağız. Ve yatırımlarıyla, köprülerimizdeki bu dayanışmayla adımlarımızı atıyoruz. Türkiye’nin, Türk milletinin istediğinde başaramayacağı hiçbir şey olmadığını dosta düşmana gösterdik, gösteriyoruz.” diye konuştu.

Hiç şüphesiz sadece bu köprüden bahsetmediğine dikkati çeken Erdoğan, “Karşımızda İstanbul’u Tekirdağ’a ve Çanakkale üzerinden Balıkesir’e bağlayacak dev bir ulaşım projesi var. Bugün köprüyle birlikte Malkara’dan Çanakkale’ye kadar uzanan 101 kilometrelik otoyolun da açılışını gerçekleştiriyoruz. İş bilenin, kılıç kuşananındır. Türkiye’nin en yoğun araç güzergahlarından birisi olan bu yolda Lapseki Gelibolu arasında feribotlarla ulaşım sağlanıyordu. Burası saatlerce feribot sırası beklenen, ardından 1,5 saatlik bir yolculukla karşıya geçilebilen bir yerdi. Şimdi aynı yolculuk 1915 Çanakkale Köprüsü üzerinden sadece 6 dakikada tamamlanacak. Nereden nereye.” dedi.

Köprü geçişi 1 hafta ücretsiz olacak

Törendeki konuşmasının ardından köprü geçiş fiyatını da açıklayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Sayın Bakan bir fiyat söyledi. Ama tabii burada otomobil geçişleri ile alakalı fiyatı bizler 200 lira olarak belirledik. Fiyat 200 lira. Pahalı mı? Ancak buradan feribotların geçiş ücretlerini biliyorsunuz. Beklentileri biliyorsunuz. Şimdi 1 hafta ücretsiz. Ondan sonra 200 lira. Çünkü biliyorsunuz yap-işlet-devret ve yüklenici firma, buradan aldığı parayla eğer buradaki aylık, yıllık bedel eğer onun aleyhine ise farkı kim ödeyecek? Onu bizler devletin kasasından ödeyeceğiz.” diye konuştu.

Duyuru: 1915Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu trafiğe açılmış olup tören düzeneğinin sökümleri devam ettiğinden, köprü gişeler bölgesi başta olmak üzere sürüş güvenliğine azami ölçüde dikkat edilmesi önemle rica olunur.

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 89 kilometre otoyol ve 12 kilometre bağlantı yolundan oluşmaktadır. Proje, 324 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir parçasıdır.

Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy’ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşmaktadır. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Avrupa’da Sütlüce köyü ve Asya’da Lapseki arasında yer alan 1915Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçerek Umurbey beldesi bölgesine ulaşmaktadır.

1915çanakkale köprüsü
toplam uzunluk 4608 metre
kule yüksekliği 318 metre (zirve noktasında 334
metre) Çanakkale Zaferi (18 Mart) anısına
orta açıklık uzunluğu 2023 metre (dünyada
en uzun) Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923’te
kuruluşunun yüzüncü yılı anısına
ppws (prefabrik paralel tel demeti)
uzunluğu 4386 metre
toplam kablo uzunluğu 160.422 kilometre
(yaklaşık). Dünya çapının yaklaşık 40.000
kilometre olduğu varsayımından hareketle bu
kablo uzunluğu Dünya’nın çevresini dört kere
sarabilir.
keson boyutları 74×83.3×21 metre (Asya) –
74×83.3×16 metre (Avrupa)
tabliye ağırlığı Toplam 50.000 ton (yaklaşık
fabrikasyon ağırlığı) – toplam 58.000 ton (yaklaşık
kaldırma ağırlığı)
shms sensörlerinin adedi 1046 sensör
sistem adedi 42 sistem
görevlendirilmiş inşaat çalışanı 2646 (7
Temmuz 2021 itibarıyla)
otoyol
toplam uzunluk 88.975 metre
toprak çalışması toplam hacmi 66.540.000 m3
(38,830,000 m3 Kazı / 27.710.000 m3 Dolgu)
yapıların toplam sayısı 43 Üstgeçit, 12 Ana
Kiriş Altgeçidi, 36 Portal Altgeçit, 236 Menfez, iki
Viyadük, vb.
toplam kablo uzunluğu Elektrik: 626.446 metre,
iletişim (veri) 437.450 metre
Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler