Test: 2022 Nissan Qashqai 1.3 İşte Aracın Eksiklikleri…

®
Çok Okunanlar

Havaların Isınması İkinci El Araç Fiyatlarını Artırabilir

Çip Krizinin Büyümesi ve Havaların Isınması İkinci El Araç Fiyatlarını Artırabilir”   Otomotiv sektörünün en büyük veri ve ikinci el fiyatlandırma...

MG X-Motion SUV Çin’de ortaya çıktı…

MG X-Motion SUV Casus fotoları Çin'de test edilirken çekildi... MG X-Motion SUV 2.0 litre ve 225 beygir güç üretmekte... MG X-Motion...

Caterpillar, Moto GP Sponsor…

Borusan Cat’in başarıyla temsil ettiği Caterpillar, Moto GP sürücüsü Jack Miller’ın sponsoru oldu. Avustralyalı Moto GP sürücüsü Jack Miller,...

Delphi Technologies Satış Sonrası “D” Markası ile Madeni Yağ Pazarına Geri Döndü

Temiz ve verimli araç teknolojisi çözümlerinde dünya lideri BorgWarner, başta motor yağları olmak üzere bünyesinde fren spreyi, fren sıvısı...
YENİ NISSAN QASHQAI EKSİKLİKLERİ VE YORUMLARI; Yeni Qashqai dış ve iç tasarım anlamında oldukça göze kuvvetli gözüken bir Suv 4×4 araç olarak karşımıza çıkıyor. Fakat Yeni Qashqai 4×4, test sürüşlerimizde göze çarpan kısımları da sizlerle ayrıca paylaşmak istedik. Öncelikle, Yeni Qashqai’nin kaportasının büyük bir bölümü ve kısmında özellikle yoğunluk ile ön çamurluk ile kapılar ve motor kaputu arasında sonradan eklenmiş genelde market ve bir milyoncu dediğimiz dükkanlarda satışı olan köpüğe benzeyen ama köpük olmayan ucuz bir yalıtım malzemesi ile çok iyi olmayan şekilde sanki el ile oraya konulmuş olmak için konularak bir izolasyon ve araca yalıtım (sesten) sağlanılmaya çalışılmış. Fakat özellikle ön kapıları açtığınızda aracı yıkarken ya da araca binerken ön çamurluk arasında yer alan bu köpüğe benzeyen yalıtım malzemesini el ile çekip çıkarabiliyorsunuz. Hatta çok sıkı olmadığından yerinden oynuyor. Göze ise hiç hoş gözükmüyor. Çünkü bahsetmiş olduğumuz bu araç full donanım ve 4×4 tam 923.000TL . Bu malzemeleri motor kaputu içinde aracın çeşitli yerlerinde sağında ve solunda görebilirsiniz. Eğer bu aracımız bir 97 model buna ihtiyacı olan bir araç olsa idi bu tarz bir malzeme kullanılması doğaldı. Ya da bu tarz malzemeler elbette son model araçlarda da kullanılıyor ama bu şekilde insanların ve sürücünün gözü önünde bunlar yer almamalı diye düşünüyorum. Ön farların tasarımları bir harika gerçek anlamda çok şık olmasının yanı sıra maalesef işlevsellik yönünden zayıf kalıyor. Farlarınız açık mı? yoksa  kapalı mı? özellikle gece karanlık yerlerde, yollarda belli değil. Görüş açısı ve ışıkları zayıf nerede ise sisleri yakmadan bir şey göstermiyor. İstanbul-Bursa arasında yapmış olduğumuz uzun ama kısa yol testimiz esnasında ise özellikle arka tarafta oturan yolcuların (test editörlerimizin) kapılardan içeri çok soğuk geldiği yönünde bir şikayet aldık. Maalesef arka kapıların yalıtımı gerçekten iyi olmadığı için beliniz bacaklarınız klima sıcak hava açıkken aracın içinin sıcak olmasının yanı sıra arka kapılardan giren soğuk hava ile maalesef buz gibi oluyorsunuz. Bacaklarınız ve beliniz kapıya yakın kısımlarınız soğuktan etkilenerek donuyor. Araçta arkaya kadar cam tavan olması çok güzel ama bu tavanın açılmaması pek iyi değil. Yine arka bagaj haznesi kapağının elektrikli ve otomatik olması güzel ama araçta çok daha işlevsel iyi bir şekilde çalışması beklenirdi. Aracımız 1.3 litrelik 158 beygire sahip bir motoru olmasının yanı sıra benzinli olduğundan dolayı yakıt sarfiyatı bence çok fazla. Aracımızın dizel bir araç olmasını bekliyorduk. Ama dizel araçların üretimi de artık son buluyor maalesef. 1.3 litrelik motor evet çok canlı ilk kalkış hızlanması çok iyi 160km kadar hıza rahat ve yorulmadan çıksa da CVT x-Tronic şanzıman belli bir süre sonra aracı yorarak 160 km den sonra tırmanmasına pek izin vermiyor. Aracın genelde kullanımda 4×4 modu daha çok ön tekerlere 2 çekiş modunda bir kullanım sunuyor. Sadece ihtiyaç halinde ya da Snow ve Off-Road modunda 4 tekere birden yüzde 50 oranında öne ve arkaya bir itiş sağlıyor. Bu özellik bir awd gibi ya da gerçek bir 4×4 araç gibi çok iyi çalışmasa da Nissan Qashqai 4×4 bizi Kar ile kaplı alanlarda bırakmayarak iyi bir sürüş zevki de sağlamayı başardı. Başımıza test sürüşümüz de gelen şunu da değineceğim; (Çünkü bu yorumları ve test sürüşlerini değinmiş olduğumuz ayrıntıları başka yer de bu kadar detayı ile bulamazsınız.) Aracın jantları 19 inç çok kollu içe doğru bir boşluğu olan iki renkten oluşan bir jant yapısı. Daha çok elektrikli araçları temsil eden bir jant yapısı kullanıldığını görmekteyiz. Şimdi bu jant yapısının handikapından bahsedeceğim; Eğer çok çamur ve bizim gibi yoğun kar olan bir yerde bu aracı kullanır iseniz; Jantların arasında lastiğin ve diskin arka tarafında geniş bir boşluk bulunduğu için çok fazla çamur ve kar birikintisi (artık zeminde ne var ise) bu jantların bu kısımlarına resmen yapışarak oturuyor. Daha sonra sürüşte ise 60-70 km hızlara dahi çıksanız içeride ve direksiyonda araçta yoğun bir titreme göreceksiniz. Hatta çok uzun süre bu şekilde kullanır iseniz direksiyon kutunuz arıza yapabilir, rot ve balans ayarlarınız ise ciddi olarak bozularak, ön takımlarınızın da zarar görmesi muhtemeldir. Tek yapmanız gereken şey en yakın benzincide aracınızın disklerine ve jantlarına basınçlı su tutarak temizlemesi olacaktır. Yine ayrıca 923.000tl lik bir araçtan bahsettiğimiz için aracın ön kaputu motor kısmını açtığımızda elbette 1.3 litrelik bir motordan görüntü olarak beklentimiz kaputun altının dolu olması değil; ama görmek istemediğimiz bir takım motor kaputunun altında basit bazı detaylar kısımların da ayrıca gözümüze çarptığını görüyoruz.  Ayrıca, ön taraf metal olarak ta zayıf gözüyor. Aracın 626 bin TL ‘den başlayan fiyatını anlayabiliyoruz. Ama 923.000TL olan araçtan daha çok beklentileriniz söz konusu idi. Fikir olarak, 450 ve 500 bin bandında 2.el Mitsubishi Pajero ya da 250-300 bin bandında çok iyi bir Subaru Forester alınabilir.

Test: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Ambifik YETX N1200 4×4

Yazar ve Test : Özgür SUNAY YETX çok amaçlı özel arazi aracın test sürüşünü Milli Savunma Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı ve Özel Kuvvetlerimizin de yer...

ARALIK2024-OCAK25 SAYIMIZ…

2024 Aralık- 2025 Ocak sayımız sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple, apple ipad, android ipad,...

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...