Yaklaşık 1 milyon 170 bin metreküp oldu…

®
Çok Okunanlar

TÜRKİYE’NİN DUSTER’I, TÜRKİYE YOLLARINDA…

2023 yılının Aralık ayında, İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısı ile ilk kez duyurulan Yeni Renault Duster, Türkiye yollarıyla buluştu.Bursa’da bulunan...

Toyota Otomotiv Sanayi Üretime Mola Veriyor

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Geleceğe Hazırlık İçin Üretime Kısa Bir Mola Veriyor... Türkiye’nin otomotiv sektöründeki lider şirketlerinden Toyota Otomotiv Sanayi...

2.elde “Şimdi alan karlı çıkacak”

İkinci el otoda daralma haziran ayında da devam etti. Fiyatlar dip noktada ancak trendde radikal değişimler bekleyen uzmanlar ‘alım...

Düzce’de Baja Mücadelesi Nefes Kesti

2024 Türkiye Baja Şampiyonası ilk yarışı olan Baja Prusias, Düzce Offroad Spor Kulübü (DOSOD) tarafından ICRYPEX, Spor Toto, Düzce Valiliği...

SEAT, son yıllarda Barselona’da bulunan üretim merkezlerinde hayata geçirdiği projeler ile su tüketiminde önemli bir tasarruf elde ediyor.

470 Olimpik yüzme havuzu: Martorell fabrikasında su tüketimi, 2018’de 470 olimpik yüzme havuzuna eşdeğer olan yaklaşık 1 milyon 170 bin metreküp oldu. Ancak bu sayı, markanın çevre programları sayesinde son 8 yılda azaldı. Otomobil başına 2010 yılında 3,54 metreküp olan tüketimin geçen yıl 2,46 metreküpe düşmesi üzerine net bir iyileşme sağlandı ve bu da yaklaşık yüzde 31 daha az tüketim anlamına geliyor.

Boya okyanusu: Boya atölyesi, en fazla su tüketen tesis. Ana gövde yüzey işlemleri, boya öncesi su yıkama kabinleri ve araçlarda son boya uygulamaları büyük miktarda su gerektiren ana alanlardan. Ancak bu tam alan aynı zamanda tasarrufun en çok olabileceği alanlardan biri. SEAT’ın Fabrika Mühendisi Müdürü Dr. Joan Carles Casas, “Boyayı sudan ayırmak için gerekli kimyasal ürünleri ekliyoruz ve temizledikten sonra tamamen kapalı bir devre halinde işleme geri dönüyor” şeklinde açıklıyor.

Muson yağmuru: Yüksek düzeyde tüketime neden olan bir diğer alan, altı dakikalık bir çalışmada metrekareye 150 litre su boşaltarak araçların su geçirmezliğini kontrol etmek için kullanılan yağmur testi. Bu işlem de kapalı bir devre kullanıyor. Dr. Casas, “Bir arıtma devresinde kullanılan tüm suyu toplayıp taşıyoruz ve daha sonra tekrar kullanım sürecine döndürüyoruz” şeklinde açıklıyor.

Gelecek bugündür: Su döngüsü üzerindeki etkiyi büyük ölçüde azaltmak için, tüketilen su miktarını azaltmak, tek bir işlemde kullanılan suyu geri dönüştürmek ve yeniden kullanmak ve optimum koşullarda ekosisteme geri döndürmek için yeni, daha verimli süreçler gerekiyor. Nihai amaç, tüketimi 2025 yılına kadar yüzde 38 azaltmak. Bu amaçla, iklimlendirme sistemlerinde yoğunlaşan su buharının geri kazanımı veya soğutma sistemlerinin izlenmesi gibi birçok proje uygulanıyor.

Son Haberler

The all-new G-Class electrifies Los Angeles

MERCEDES-BENZ ALL-NEW ELECTRIC G-CLASS WORLD PREMIERE LA_Kendall Jenner

Diğer Haberler