Virajlar, zorluğun tek nedeni değil…

®
Çok Okunanlar

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

PETRONAS Sprinta’nın Marka Kimliği Yenilendi

PETRONAS SPRINTA, Her Sürücünün ‘’Kendi Yolun‘’ söylemiyle Yolculuğunu Kutlayan Cesur Yeni Kimliğini Tanıtıyor... PETRONAS Madeni Yağlar, amiral gemisi motosiklet yağı...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

ÜNLÜ SPA-FRANCORCHAMPS PİSTİNİN ZORLAYICI TALEPLERİ İÇİN BİR KADEME DAHA YUMUŞAK LASTİKLER

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ

  • Pirelli, Belçika Grand Prix’si için C2 hamur olarak P Zero Beyaz sert, C3 hamur olarak P Zero Sarı orta ve C4 hamur olarak P Zero Kırmızı yumuşak lastikleri seçti. Bu seçimler, geçen yıl Spa için önerilen hamurlardan bir kademe daha yumuşak.
  • Pilotların büyük çoğunluğu geçen yıl orta ve yumuşak lastikleri tercih ettiği için bu seçime karar kılındı. Öyle ki pek çok pilot 2019 yılında tahsis edilen 10 yumuşak lastiğin tamamını ve sadece bir sert lastiği seçti (ama bu durum bu sene geçerli olmayacak çünkü artık iki sert, üç orta ve sekiz yumuşak olmak üzere standart lastik setleri veriliyor).
  • Yılın bu döneminde Belçika’da hava koşulları oldukça değişkenlik gösteriyor. Geçmişte Spa’da zaman zaman yüksek sıcaklıklar kaydedilmiş olsa da Ardennes bölgesinde İspanya’ya benzer hava koşulları görme olasılığı son derece düşük (geçen yıl Belçika Grand Prix’si sonrasında pist sıcaklığı sürekli 30 derecenin altında kalmıştı) ve yağmur her zaman ciddi bir olasılık. Hatta pistin bir kısmında yağmur yağarken başka bir kısmı kuru kalabiliyor. Yağmur yağdığında yol boyunca su birikintileri oluşabiliyor ve drenaj bir sorun olduğu için suda kızaklamaya yol açabiliyor. Serinin ortasından lastiklerin seçilmesinin bir nedeni de bu durumdur.
  • Formula 1’in en uzunu niteliğindeki 7,004 kilometrelik turun çok geniş ve karma olması, Eau Rouge gibi epik virajların lastiklere dikey ve yanal kombine kuvvetler yüklemesi de bu varyasyonu zorunlu kıldı. Sonuçta, Spa, lastikleri yıl boyu en zorlayan pistler arasında yer alıyor. Asfalt da doğası gereği oldukça agresif bir unsur oluşturuyor.
  • Virajlar, zorluğun tek nedeni değil zira yaklaşık 800 metre uzunluğundaki Kemmel düzlüğü, lastikleri soğutuyor ve bu durum izleyen dönemeçlerde tutuşu etkiliyor.
  • Zorlu taleplerine rağmen Spa, geçen yıl büyük ölçüde tek pit stoplu bir yarış oldu ve ilk üç sırayı alan pilotların her biri yumuşak-orta stratejisini tercih etti (önerilen bir kademe daha sert lastikler arasından). İlk 10 sırayı alan pilotların üçü, iki pit stop yaparken Renault takımından Ricciardo çok erken bir pit stopun ardından yarışın neredeyse tamamını orta lastikle koştu.

PİST ÖZELLİKLERİ

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

“Spa’nin ününü anlatmaya gerek yok: bol eğimi ve diğer değişkenleriyle bir klasik olan bu pist, getirdiği zorluklar ve heyecanla pilotların da favorileri arasında yer alıyor. Bu sezon çoğunlukla gördüğümüz gibi otomobiller daha hızlı olmasına rağmen geçen seneye göre bir kademe daha yumuşak lastikler seçtik. Spa, bu sene takvimdeki geleneksel yerini koruyan az sayıda yarıştan biri olduğu için takımlar zaten yeterince veriye sahip ama bir yandan da koşulların en zor öngörülebildiği pist olduğunu da dikkate almak gerekir. Dolayısıyla, değişen koşullara en hızlı uyum sağlayabilen takımlar ve pilotlar, muhtemelen bu becerilerinin karşılığını alabilecekler. Bir fark olarak birkaç hafta gerçekleşmesi gereken Spa 24 Hours yarışı bu yıl koşulmadı; kauçuk kalıntıları her halükarda yağmurla yıkanırdı ama yine de bu durumun nasıl bir etkisi olacağını görmek ilginç olacak. Son ve en önemli not olarak bu hafta sonu herkesin Anthoine Hubert’i hatırlayacağından eminim. Vefatının birinci yıl dönümünde biz de onu saygıyla anacağız.”

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...