avrupa Birliği iklim stratejisinde şaşırtıcı bir dönüş yaptı. 2035’ten itibaren yeni benzinli ve dizel araçların tesciline ilişkin yasağın 2023 yılında onaylanmış olmasına rağmen Brüksel, sentetik yakıtlar veya gelişmiş biyoyakıtlar kullanmaları halinde içten yanmalı motorların bu tarihten sonra da dolaşıma devam edebileceğini doğruladı.
avrupa Komisyonu’nun Ulaştırmadan Sorumlu Üyesi Apostolos Tzitzikostas’ın Handelsblatt ile yaptığı röportajda yaptığı duyuru, Alman hükümeti ve yasağın tamamen durdurulması yönünde yoğun siyasi baskıya öncülük eden Şansölye Friedrich Merz için doğrudan bir zaferi temsil ediyor.
Almanya vizyonunu empoze etmeyi başarıyor: “Tüm teknolojiler takip edilmeli”
Geçen hafta Şansölye Merz, avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen’e ısı motorları yasağının gözden geçirilmesini talep eden resmi bir mektup gönderdi. İddiaları şu: avrupa, e-yakıtlar da dahil olmak üzere enerji geçişinde anahtar olabilecek teknolojilere kapıyı kapatamaz.
Brüksel teslim oldu. Tzitzikostas’a göre mektup “çok olumlu” karşılandı ve Komisyon, “jeopolitik gelişmeleri” ve avrupa otomotiv değer zincirini koruma ihtiyacını dikkate alması gerektiğini kabul etti.
Sentetik yakıtlar sayesinde dizel ve benzinli motorlar devridaim yapmaya devam edecek
Rota değişikliği şu anlama geliyor:
İçten yanmalı motorlar, sentetik yakıtlar veya gelişmiş biyoyakıtlarla çalışıyorlarsa satılmaya devam edebilir.
Düzenleyici baskı artık büyümesini hızlandırması gereken temiz yakıt pazarına doğru kayıyor.
“AB otomobil paketi” olarak adlandırılan paket ertelenebilir ve sıfır veya düşük emisyonlu yakıtları içerecek şekilde revize edilebilir.
Tzitzikostas, geçişin “ekonomik açıdan sürdürülebilir ve sosyal açıdan adil” olması gerektiğinde ısrar ediyor; bu öncelik, tam elektrifikasyonun endüstriyel rekabet gücü üzerindeki etkisinden endişe duyan yeni Alman hükümetinin stratejisiyle örtüşüyor.
Sektörün tepkileri: Almanya’da rahatlama ve avrupa‘da değişim işaretleri
haber avrupa otomobil sektöründe gerçek bir deprem yarattı:
bmw: e-yakıtlar iklim açısından nötr bir yoldur
bmw CEO’su Oliver Zipse, ilk yasağı “bir hata” olarak nitelendirdi ve Brüksel’in tartışmayı yeniden başlatmasını memnuniyetle karşıladı:
“Sentetik yakıtlar, onlarca yıllık Alman inovasyonunu yok etmeden iklim nötrlüğü sağlıyor.”
VDA: Kendinizi elektrikle sınırlamak bir risktir
Güçlü Alman otomobil derneğinin başkanı Hildegard Müller şunları söyledi:
“avrupa‘nın tüm teknolojilere ihtiyacı var. Her şeyi Elektrikli otomobile yatırmak işleri ve rekabeti riske atar.”
volkswagen: avrupa, Çin konusunda gerçekçi olmalı
volkswagen Binek Araç CEO’su Thomas Schäfer, kararın kritik bir zamanda geldiğinin altını çizdi:
“Çin elektromobilitede hakim durumda ancak temiz yakıtlar olgunlaşırken avrupa yüksek verimli motorlardan vazgeçemez.”
Elektrifikasyonun sonu mu? Hayır ama derin bir değişim
Brüksel’in kararı iklim hedeflerini veya Elektrikli araçlara yönelik taahhüdü ortadan kaldırmıyor ancak daha geniş bir teknolojik karışıma açılma anlamına geliyor.
Ağır taşımacılık ya da belirli özel araç segmentleri gibi pek çok sektör yüzde 100 Elektrikli alternatiflere ihtiyaç duyuyor.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































