TÜV SÜD D-Expert Genel Müdür Yardımcısı Ozan Ayözger, ikinci el araç satışı yapan işletmelerin, satış tarihinden önce üç gün içinde ekspertiz raporu almasının zorunlu olacağını belirterek, “Ekspertiz raporu ücreti, satış işleminin alıcıdan kaynaklanan bir nedenle gerçekleşmemesi durumunda alıcı, diğer hallerde satıcı işletme tarafından ödenecek.” dedi.
Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 2. el motorlu kara taşıtları ticaretine ilişkin yönetmelik 15 Ağustos’ta yürürlüğe girdi. Yeni yönetmeliğe göre kullanılmış otomobil alım satımı yapan kişiler 31 Ağustos tarihine kadar yetki belgesi almak zorunda.
Yeni düzenlemeyle birlikte araç alım satımının önemli bir halkası olan “oto ekspertiz” konusunda da adımlar atıldı.
AA muhabirine konuya ilişkin açıklamalarda bulunan TÜV SÜD D-Expert Genel Müdür Yardımcısı Ayözger, sektörün kurumsallaşması yolunda uzun zamandır atılan adımlarda sona gelindiğini belirterek, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapan işletmelerin, 31 Ağustos tarihine kadar yetki belgesi almaları gerektiğini anımsattı.