Kârların düşmesi Avrupa’nın yan sanayini tehlikeye atıyor

®
Çok Okunanlar

Chery Yenilenen Amiral Gemisi TIGGO8 Türkiye’de…

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, D-SUV segmentindeki amiral gemisi SUV modeli TIGGO8’i kapsamlı şekilde yenileyerek Türkiye’de satışa sundu....

Hyundai Motor Türkiye Teknisyenlerinden Olimpiyat Başarısı

Tüm dünyada “Satış ve Satış Sonrası” hizmetlerinde müşteri memnuniyetini birinci hedef olarak benimseyen Hyundai, en iyi teknisyenleri için iki...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet...

Ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu

Anadolu Grubu şirketi Anadolu Isuzu, uluslararası büyüme ve sürdürülebilir değer yaratma vizyonu doğrultusunda önemli bir stratejik adım attı. Şirket,...

Otokar’dan Türk Kızılay’a 5 Araçlık Teslimat…

Türk Kızılay, kan bağışı hizmetlerinde kullanılmak üzere Otokar’dan 5 adet Kent LF aracı aldı. Sakarya Arifiye’de düzenlenen törenle teslim...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya...

Stellantis Başkanı, AB Emisyon Kurallarının Avrupa otomotiv endüstrisinde ‘geri dönüşü olmayan bir düşüşe’ yol açabileceğini söylüyor

Avrupa'nın emisyon düzenlemeleri, son yıllarda otomobil üreticileri arasında endişe yarattı; çünkü AB sektörü elektrifikasyona doğru güçlü bir şekilde yönlendirdi....

Endüstri derneği CLEPA’ya göre, birçok Avrupalı ​​otomotiv tedarikçisinin karı kritik seviyeye düşüyor. Zayıf kârlılık, azalan üretim kapasiteleri ve artan rekabet – özellikle Çin – Sektörün yatırım gücünü ve dolayısıyla küresel rekabet gücünü tehdit ediyor.
Automobilwoche’a göre bu, iş durumuyla ilgili altı ayda bir yapılan bir anket olan mevcut “Nabız Kontrolü” ile gösteriliyor. Kârlılık tahminleri açıkça olumsuz: on şirketten yedisi yüzde beşin altında kâr bekliyor; bu, CLEPA’ya göre teknoloji, nitelik ve kapasite yatırımlarını sürdürmek için gerekli bir eşik.
Tedarikçilerin üçte biri çok az kar bekliyor veya hiç kar beklemiyor. Bu durum işleri, araştırmayı, geliştirmeyi ve gelecekteki büyümeyi riske atıyor. Trendin tersine döndüğüne dair bir işaret yok: Yaklaşık yüzde 70’i gelecek yıl için yüzde beşin altında kar beklemeye devam ediyor.

CLEPA Genel Sekreteri Benjamin Krieger şu uyarıda bulunuyor: “Sürekli düşük karlılık, sektörü tehlikeli bir yola sürüklüyor.” Kararlı bir eylem olmadan parça üretimi risk altındadır avrupa şirketlerin yerlerini değiştirmek veya kapatmak zorunda kalacakları için ortadan kaybolacak. Bu, uzmanlık bilgisine ve binlerce işe mal olacaktır. CLEPA’ya göre önümüzdeki yıllarda 54.000 iş kaybı yaşanabilir.
Krieger, daha düşük elektrik maliyetleri, daha az bürokrasi ve daha iyi finansman koşulları dahil olmak üzere rekabet gücünü güçlendirecek önlemler alınması çağrısında bulunuyor. Artan maliyetler ve durgun talep, Batı avrupa‘daki otomobil üretimi üzerinde ek baskı oluşturuyor.
Ankete katılan tedarikçilerin neredeyse yarısı önümüzdeki beş yıl içinde Batı avrupa‘daki üretim kapasitelerini azaltmayı planlıyor. Sadece yüzde 10’u orada bir genişleme bekliyor. Bunun yerine şirketler Kuzey Amerika, Asya ve Asya’da büyüme potansiyeli görüyorlar. Çin.
Aynı zamanda Çinli tedarikçilerin rekabeti de önemli ölçüde arttı. Maliyet avantajlarından, kapsamlı sübvansiyonlardan ve güçlü yurt içi tabandan yararlanırsınız. CLEPA’ya göre Avrupalı ​​tedarikçilerin yüzde 69’u zaten Çin’den yapılan ithalatlarla rekabet halinde; bu da bahara göre on iki puan daha fazla. Yanıt veren dört kişiden üçü ithalat baskısının artmaya devam etmesini bekliyor. CLEPA, bunun avrupa otomotiv endüstrisinin değer zincirlerini koruyup koruyamayacağı konusunda ciddi endişelere yol açtığını söyledi.

otomobiller dergiAlmanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli yeni performans versiyonu Mokka GSE’yi şubat ayında Türkiye’de satışa...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu kaliteli hizmet ve ulaşılabilirfiyat politikasıyla rakiplerinden ayrışan Eurorepar Car...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi. Toplantıya Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, Petlas ve...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F cihazı için bireysel ve kurumsal...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlendi. Super Grup’ta Texaco...

Nissan Türkiye’den Aralık Ayına Özel Avantajlar

X-Trail ve Yeni Townstar Modellerinde Çarpıcı Fırsatlar Nissan Türkiye, 2025 yılını avantajlarla kapatmak isteyen kullanıcılar için Aralık ayına özel kampanyalarını duyurdu. Kampanyanın merkezinde yer alan Nissan...
Mitsubishi, Diamond Advantage programını genişletiyor

Mitsubishi, Diamond Advantage programını genişletiyor

Mitsubishi Motors Avustralya, sahiplik paketini 10 yıllık yol yardım hizmetini içerecek şekilde genişleterek, yeni araç...
Almanya'daki elektrikli otomobil sayısı 2025 yılına kadar 2 milyona ulaşabilir

Almanya’daki elektrikli otomobil sayısı 2025 yılına kadar 2 milyona ulaşabilir

15 milyon Elektrikli arabalar Trafik ışıkları hükümetinin 2030 yılına kadar Almanya için belirlediği hedef, 2030...
“Toyota, elektrifikasyon hakkında geniş kapsamlı düşünmeye erken karar verdi”

“Toyota, elektrifikasyon hakkında geniş kapsamlı düşünmeye erken karar verdi”

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=Toyota">Toyota farklı dürtü biçimlerini paralel olarak geliştirme stratejisine bağlı kalıyor. “Pazarlar farklı gelişiyor ve...
Çevre Bakanı Schneider sosyal açıdan kademeli e-otomobil primlerini savundu

Çevre Bakanı Schneider sosyal açıdan kademeli e-otomobil primlerini savundu

Federal Çevre Bakanı Carsten Schneider, planlanan sosyal kademeli finansmanı savundu Elektrikli arabalar. “Isıtma ya da...
Dernekler koalisyonun elektrikli otomobil ve içten yanmalı motor planlarını eleştiriyor

Dernekler koalisyonun elektrikli otomobil ve içten yanmalı motor planlarını eleştiriyor

CDU/CSU ve SPD, elektronik cihaz satın alırken küçük ve orta gelirli hanelere yönelik yeni bir...
ZDK, yeni e-otomobil finansmanını ve teknolojiye açıklığı memnuniyetle karşılıyor

ZDK, yeni e-otomobil finansmanını ve teknolojiye açıklığı memnuniyetle karşılıyor

Alman Motorlu Taşıt Endüstrisi Merkez Birliği (ZDK), hükümet koalisyonunun elektromobiliteyi teşvik etmek için "nihayet" somut...
VDA, koalisyonun e-mobilite konusunda verdiği tavizleri övdü

VDA, koalisyonun e-mobilite konusunda verdiği tavizleri övdü

Berlin'deki koalisyon, araçlara yönelik CO₂ filosu düzenlemesinin revize edilmesi konusunda ortak bir tutum üzerinde anlaşmaya...
MTAA, çıraklık teşvik kesintilerinin otomotiv beceri eksikliklerini derinleştireceği konusunda uyardı

MTAA, çıraklık teşvik kesintilerinin otomotiv beceri eksikliklerini derinleştireceği konusunda uyardı

motor Avustralya Esnaf Birliği (MTAA), Federal Hükümetin temel çıraklık teşviklerini Ocak ayından itibaren yarıya...
NSW 100.000 EV kaydını aştı

NSW 100.000 EV kaydını aştı

Yeni rakamlar, Sidney'in dış çalışma banliyölerindeki ailelerin, Yeni Güney Galler'in hızlı bir şekilde iş yaşamına...